2.456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

ER Ducati eftersyn blevet billigere ? ER Ducati eftersyn blevet billigere ?

Eller har de bare sat prisen op. Ducati reklamerer jo stort op at nu er det blevet billigere, da der er længere imellem service intervallerne.
Jeg snakkede med en på messen i Herning, som på samme tid sagde at Ducati IKKE var dyrere at lave eftersyn på end som så mange andre. Men som også sagde at, det var ikke andet end noget fis, det som Ducati reklamerede med. (link fjernet)
Mere uddybende kom jeg ikke med ham.

Når jeg så kigger på Haasum mc service priser http://www.haasum.dk/index.php?id=7&cms=haasum
De tager 560,- i timen, fair nok. Men et stort Duc eftersyn koster 6750,- eks. dele Vil det så sige at de bruger en hel dag + lidt mere på sådan et stort eftersyn, eller "Tager" de bare mere, når det er en Duc.

Der har været en del tråde på de amerikanske Ducati forummer, hvor folk også har følt sig lidt snydt af forhandleren, når de får at vide at, det ikke er blevet billigere end før.
Så sætter forhandleren bare prisen op, nu der er længere imellem service intervallerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ER Ducati eftersyn blevet billigere ?
  • #1   11. feb 2008 undskyld jeg bruger din tråd til mit spørgsmål, men jeg blev lige nysgerrig.

Hvad bliver der lavet ved sådan et "stort" Ducati efter syn...??? siden det skal koste 6750kr....

• #2   11. feb 2008 altså når jeg skal have lavet stort eftersyn på min mc, så koster det 4,4 time + matarialer, mener kroon tager lidt over 600 i timen, så ved ikke om det er lige så billigt

• #3   11. feb 2008 Her er en artikel fra Bikeland omkring det.
    http://www.bikeland.org/story.php?storyID=30661

• #5   11. feb 2008 Altså mig bekendt er de 6750 bananer med vinteropbevaring, det var i hvert fald det jeg gav sidste år, om det er billigt eller ej er jeg nu ligeglad med så længe jeg ved at min mc er/bliver 100% iorden. Tror gennerelt det tager lidt længere tid at servicere en Duc' pga de desmodromiske ventiler.

• #6   11. feb 2008 6750 kr det har jeg sku aldrig givet på min monster og den har været til service 4 gange omkring 3000 kr haasum er vildt dyre

• #7   11. feb 2008 det er en 800 monster

• #8   11. feb 2008 undskyld Hvad er duc's service intevaller ?

• #9   11. feb 2008 Okay men som jeg opfattede det fra ham jeg snakkede med på messen. Var det at Det ikke var blevet billigere, altså at det bare var markedesførings fis fra Ducati's side. Men samtidigt, at Ducati ikke var dyrere at servicere end så mange andre mærker.
    Skal det så forståes at prisen pr. service er sat op, nu da der er længere imellem intervallerne. Ducati forhandlerne har vel næppe gået med til at få det halve indtjening ind, bare fordi Ducati nu kommer med sådan en Bulletin.

• #10   11. feb 2008 lav service selv. det er ikke raketvidenskab. ihverfald ikke på desmodue motorne. og så er der en vist tilfredsstillelse ved det samtidig.

• #11   11. feb 2008 Ja fint nok Morten. Men det er ligesom ikke det det handler om.

• #13   11. feb 2008 hvad er prisen for et lille og hvor ofte er intevallerne????

• #14   11. feb 2008 Det vil jeg nødig nævne her Strada. Men fakta er jo at, en Ducati forhandler nu fremover vil få Duc. cyklerne ind til service halvt så meget som før. Tror du bare at de vil miste den omsætning, som de har haft førhen ?.
    Derfor bed jeg mig mærke i det ham jeg snakkede på messen med sagde. -At det bare var markedsføring fis-
    Måske en undskyldning for at komme til at hente det samme hjem på service, som før. Altså at det ikke var noget jeg skulle hænge mig i....

• #15   11. feb 2008 B-2 Jeg ved ikke hvad prisen er. Intervallerne skulle være ligesom de gængse Japaner modeller.

(link fjernet)

• #16   11. feb 2008 ok synes at 6750 er dyrt men det ser godt nok ud til at det er incl opbevaring, man kan jo undre sig over at andre mærker "kun er 4750 incl opbevaring" hvis jeg da ellers læser det ordentligt...
    ved godt at det kunne være spam men min bimmer har lige fået 10000 km eftersyn incl olie og filter for 1540 kr...det er ret ok synes jeg...

• #18   11. feb 2008 Det var en forhandler Strada. Det er fordi jeg regner "Håber" med, hvis alt går vel. At købe en ny 1098 i år. Og når man så hører sådan noget, + at der har været en vældig diskussion på US forummer omkring det, bliver man lidt i tvivl.

• #20   11. feb 2008 Nej nej. Det er jo ikke sådan at det skal afgøre om jeg skal ha' den eller ej, overhovedet ikke.
    Jeg har haft Ducati før, så jeg er ikke helt "Italiener grøn"

Kommentér på:
ER Ducati eftersyn blevet billigere ?

Annonce