4.552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Telte på mc? Telte på mc?

Hej jeg kunne godt tænke mig at køre lidt længere ture og måske et par små ferier i år, på min mc. Men jeg skal jo have et lille telt med... der skal gerne være plads til to personer og lidt oppakning... Hvilke telte ville i anbefale?

Ved godt det er lidt off-topic, sorry...

Mvh Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Telte på mc?
  • #1   12. feb 2008 Indian Eye 5 fra Wolfcamper.dk.

6 kg. Mulighed for opbevaring af sidetasker i fortelt og man kan sidde/stå indendørs i tilfælde af dårligt vejr.

Synes sku en rimelig ståhøjde er at foretrække på længere ture mht. tøjskift osv.

• #2   12. feb 2008 Har netop smidt mit Harald Nyborg telt ud - det har tjent mig gennem både de afslappede campingnætter og de mere urolige træfweekender gennem de sidste 3 år. Før det har jeg brugt det flittigt i 5 år eller sådan.. Koster måske 250 kr for et nyt.. smiley

• #3   12. feb 2008 Mit bedste råd er at få monteret et givi wingrack, så har i hver en kuffert og på toppladen bindes f.eks en pakkesæk fra louis med telt,soveposer mv.

• #4   12. feb 2008 Syntes ikke at det er off-topic, at feriere på mc er vel noget af det bedste der findes smiley

Har selv kik på et Wolf Endian eye 5, men det er måske lidt til den tunge side med 6,2 kg ?, men så er der til gengæld stå højde lige i midten af teltet, og når man er blevet over 45, og samtidig lidt tung i røven er det rart smiley

(link fjernet)

Mvh.Dennis

• #5   12. feb 2008 Du er en vis mand Dennis!

• #7   12. feb 2008 Tag evt. et kig her http://www.nordisk-outdoor.dk/

Mangler du andre former for telt end det du ser på hjemmesiden, så giv dem et kald. Ejeren kører selv MC og er meget til touringskørsel.

/Ugelvig

• #8   12. feb 2008 hehehe Rene

Det sku go stil det der. Vandtæt telt til den pris smiley

• #9   12. feb 2008 Kan klart anbefale wolfcamper... det bedste jeg har prøvet. Været med mig to uger i norge og bagefter to i kroatien uden problemer. Op og ned hver dag. og kan ligge i min topboks...

/risum

• #10   12. feb 2008 Risum [ værløse ]

Hvilke model fra Wolfcamper ?

Mvh.Dennis

• #12   12. feb 2008 Dennis.

Har deres gamle indian eye 4. minder i store træk om det nye falcon 4. Super kvalitet. og selv i middelhavs-kæmpe-regnvejr holder det helt tæt.

Plus dejlig let et stille op. kan stille det op selv på 10 min max.

/risum

• #13   12. feb 2008 Don T.

Super fin beskrivelse af problemstilling. helt enig. men også værd at nævne at FjeldogFritid, Friluftsland samt Spejdersport alle også er meget dyre.

/risum

• #14   12. feb 2008 Jeg tror måske at den som hedder Sundback fra http://www.nordisk-outdoor.dk/ , kunne være en ide... Vejer kun 3,5 kg og har det plads jeg skal bruge... :o)

• #15   12. feb 2008 (link fjernet)

Jeg købte sådan et telt (i grønt) sidste år. Jeg fortalt ekspedienten at jeg gerne ville have noget der var let og kunne komme med på MC og han anbefalede dette. Det er et extreme telt som kunne bruges til bjergbestigning fik jeg at vide.

Da jeg så prisen var jeg sådan lidt, hmmmmm så sagde ekspedienten at ”Du bliver så glad for det at du slår det op i din have” ”jamen jeg bor i lejlighed” svarede jeg *Gg* men jeg ende med at købe det alligevel.

Havde det med på Roskilde festivalen sidste år og kan kun sige at det blev testet mht. vand, vand og vind….. og det stod snorlige selv om alle de andre telt nærmest lå nede i den kraftige vind og det kraftige regn.

Og til Glenn "kvalitet vejer" IKKE........ men det koster

*rettet havde postet med forkert link*

• #16   12. feb 2008 Ellers har Louis (igen) osse telte (Zelte) på programmet., til mellem 19 og 150 eur. Højeste vandsøjletryk er på 1500mm. Ved ik om det er en bedre eller værre pris end herhjemme.

• #17   13. feb 2008 Købte for nogen år siden, 4 faktisk et udemærket telt. Det er af mærket outwell, fåes i Bilka og campingbutikker. Auper telt, mend kabine og apsis hvor man kan sidde inde og der er plads til både at lave mad, og alt grejet.(vi bruger de stole der findes til therma rest). men stå op kan man ikke. Det vejer cirka 5 kg. Det har virket fint, både i sol og varme, og når det vælter den. Pris cirka 800 kr. Men man kan ikke stå op, det er et tunneltetl.

• #18   26. maj 2008 Jeg skal også bruge et nyt telt.
    Har allerede 2.
    Mit standard 2 personers kuppeltelt har kun plads til en person og meget lidt bagage.
    Mit 3 personers tunneltelt har masser af plads men er besværligt at slå op.

HD Camp Touring ser ud til at være rigtigt nemt at slå op.
    Hvad med Wolf Camper?
    Hvor lang tid tager det at slå Indian Eye 5 op?

Findes der forhandlere i Kbh der har HD Camp Touring og/eller Wolf Camper Indian Eye 5 stående?

*
    Jan

• #20   27. maj 2008 Hej Don T,

Tak for forslaget, men de priser er absolut uden for min rækkevidde. smiley

*
    Jan

Kommentér på:
Telte på mc?

Annonce