{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye synsregler?
  • #1   28. jan 2021 Noget må du kunne forstå siden du syntes det er relevant?

    Men der er snak om periodisk syn for motorcykler... nogen lande har det implementeret nogen har ikke... Danmark er ikke en af dem.. ENDNU?


  • #2   28. jan 2021 Lidt har jeg forstået, men er der en EU regel undervejs der skal ensrette reglerne?

  • #3   28. jan 2021 #2: Ja, fra 2022 med mindre fema kan tale dem til fornuft

  • #4   28. jan 2021 der skulle gøres indsigelse inden 2018.
    Irland holland og finland har sikret sig fritagelse.
    Danmark er nok det sidste land der ville gøre indsigelse som magten ligger lige nu.
    Den største effekt ved periodisk syn er at man får folk til at overholde synskravene i videre udstrækning.
    Udstødnings larm er helt sikkert en motiverende faktor selvom det ikke er noget de vil tilstå offentligt.
    Er glad for jeg har kørt lovløst så mange år og sparet så meget stikirend for at papirnussere kan føle sig trygge bag deres skrivebord.
    Det ændrer sig ikke foreløbig med den grad af mangel på respekt populisterne lægger for dagen


  • #6   28. jan 2021 Det er bare så typisk dansk at skulle bruge penge (+ besværet) for ingen verdens ting.....
    Mener at argumentet har været, at MC folket med interesse for køretøjet har større intention for vedligeholdelse..


  • #7   28. jan 2021 #6: forklar mig lige, hvordan en sag der er styret af eu, kan være typisk dansk?
    Men det du mener, kan du sikkert godt få underbygget i artiklen og ved fema


  • #9   29. jan 2021 Hvorfor stemmer i ALLE rød blok ????

  • #10   29. jan 2021 Det er da noget du tror. smiley

  • #11   29. jan 2021 hvad så skal man så syne i vintermånder ? mange Mc er jo indregistreret 31/12-XX.
    De kan jo ikke periode syn alle Mc om sommeren ?
    der er jo over 150.000 motorcykler i Danmark, så der bliver mange synshaller i 2022.


  • #12   29. jan 2021 Det er nu nok ret få der er indregistreret den 31.12.
    Det plejer at være modeller der ikke mere kan indregistreres året efter på grund af nye regler. Eller det kan måske skyldes noget skatteteknisk,
    Cyklerne skal vel næppe alle synes det samme år. De bliver sikkert indkaldt i forhold til første registreringsår.


  • #13   29. jan 2021 Det bliver sur røv at syne sin cykel hvergang den har kørt 3000 km.

  • #14   29. jan 2021 Så kør dog noget mere. smiley

  • #15   30. jan 2021 Her i Sverige kører det ellers ret godt med periodesyn af mc.
    De bliver IKKE indkaldt i vintermånederne. Omvendt bliver der kaldt færre biler til syn i sommermånederne, for at der er plads til mc og trailere her.

    Biler over 5 år bliver synet hvert år her, hvilket jeg synes er en god ide og mc hvert andet år


  • #16   31. jan 2021 Det er en f****** pengemaskine. Alle os med en original mc, der står som et f****** suttet bolche er totalt til grin. Skifter snart lortet ud med en 7 liters diesel hakker med store fede skorstene på begge sider. P*********!!

  • #17   31. jan 2021 Hvad med at syne folks kørekort og deres hoveder??

  • #18   31. jan 2021 Nåå, endnu en skjult skat der.
    Gad vide hvornår folk får nok af det ?


  • #19   3. feb 2021 Synes hver 5 år eller ved ejer skifte det burde være langt rigeligt med de km som danske motorcykler kører, men der er jo kr. og øre der betyder noget, praktisk eller nødvendigt det er jo fuldstændigt ligegyldigt når man snakker politik.

  • #20   3. feb 2021 #15
    Så Bliv du i Sverige og kør på din cykel..det er en ren pengemaskine for staten.
    Enhver Mc'er med respekt for sit liv holder sin cykel i god stand.
    Dem der ikke gør kører ikke så længe !!


  • #21   3. feb 2021 det er en EU regel men hvis danmark ikke vil gennemføre den så kan de lade være.

  • #22   3. feb 2021 Vi skal følge UK eksempel og ud af det skidt.

  • #23   3. feb 2021 Så må 150.000 MC’er jo mødes foran Christiansborg i protest, hvis politikerne ikke siger fra overfor EU??????

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #24   3. feb 2021 Teori- og køreprøve hvert 10. år - så behøvede biler kun synes hvert 3. år og motorcykler hvert 8. ligesom veterankøretøjer smiley

  • #25   3. feb 2021 så vidt jeg har læst mig til er det applus der er foregangsmand i EU for periodisk syn, så lad være med at støtte dem og kør jeres biler et andet sted hen til syn.

  • #26   3. feb 2021 Ja UD af EU og nej til resten , herunder socialisme ;-( Og F... Applus

  • #27   3. feb 2021 Det er faktisk en del år siden Applus foreslog periodisk syn af mc-er og allerede den gang anbefalede jeg at bruge andre synshaller. smiley

  • #28   3. feb 2021 Det kan jeg godt huske Matthias de er rundt på gulvet i den biks , jeg havde også en længere samtale med en klaphat i Applus haslev som mente at en bremseskive var en konstruktiv ændring smiley

  • #29   3. feb 2021 Har ikke så meget imod syn af mc, hvis det så var til gavn for SIKKERHEDEN.
    Grunden er vel for, at få penge i kassen, og nappe nogen flere ombyggede, hvor man kan kradse noget afgift ind.

    Nu er England godt nok ude af eu, men der kan man, bygge turbo på sin mc, syne den og forsikre den, uden problemer, samt meget andet, det kunne være fedt.

    Det næste bliver vel trailer mm , så der kan komme, flere kontanter i deres lommer


  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #32   4. feb 2021 #8
    Der er ingen statistikker, der beviser at syn af mc reducerer antallet af mc, der ikke er lovlige eller antal af ulykker.

    Måske er der ikke lavet statistikker?
    Det lyder usandsynligt, at det ikke reducerer antallet af ulovlige MC'er.


  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 12
    #33   4. feb 2021 Pengemaskine som sædvanlig. De dumme skatte- og afgiftstyngede Dänen skal jo så bidrage mere fælleskassen igen, igen. Og EU blander sig igen i forhold som burde være nationale bestemmelser. Lad os følge englænderne hurtigst muligt.

  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #36   4. feb 2021 #33
    Pengemaskine som sædvanlig. De dumme skatte- og afgiftstyngede Dänen skal jo så bidrage mere fælleskassen igen, igen. Og EU blander sig igen i forhold som burde være nationale bestemmelser. Lad os følge englænderne hurtigst muligt.


    Pengene skal jo ind et sted. Offentligt ansatte skal have mad på bordet. Det er trods alt over 50% af danmarks befolkning, når alle tages med. Spørgsmålet er ikke, at pengene skal ind, men hvor de skal ind.

    Jeg går ind for, at vi skal have lidt andre skatte og afgiftsregler, hvor man i højere grad ser på, hvad det er årsag til udgiften. F.eks. er en god idé, med afgift på de varer, der medfører sygehusindlæggelser. Altså, sygehusene skal i de tilfælde, hvor det skyldes et køb af en vare, f.eks. spiritus, sukker, fedt, bil, motorcykler, komme ind på de varer som er årsag til hospitalsindlæggelsen. Mens, at kun det som ikke kan tilskrives et varekøb, skal ind som skat. Til gengæld, skal vi så heller ikke selv betale tandlæger, da det tages ind på sukker og andet som er årsag. Man kan dog også se det lidt som associalt, at lægge afgifter på varerne, i stedet for høj skat, da skatter i højere grad betales af høje indkomster, mens at afgifter betales af alle. Lægges afgifter på varer, der kan medføre sygdom, risikerer vi også at de fattige bliver sundere end de rige, og det er vel også associalt... Men, de rige har råd til privathospitaler.

    Alt i alt, må man sige at skat og afgifter kan vi ikke blive fri for. Måske kan man reducere udgifterne, men vi har en del mennesker her i landet, som skal have mad på bordet. Og, da vi jo ikke har et reelt arbejde til alle, så er over halvdelen af befolkningen ansat af den offentlige sektor. Vi kunne også neddrosle den offentlige sektor, og sætte alle offentlige ansatte til et reelt job. Men, det vil betyde, at vi alle skal have arbejdstiden reduceret, og indtægten reduceret tilsvarende, fordi der ikke er råd til at betale højere timeløn end i Kina. Og, der bliver nok ikke mere arbejde i landet, med mindre vi sænker lønnen til kina niveaet.


  • #37   4. feb 2021 Langt de fleste tekniske fejl der forårsager ulykker sker inde i styrthjelmen. smiley



  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #39   4. feb 2021 Et syn af MC koster ca. 300 kr. Hvis de skal synes hvert andet år, bliver det en merudgift på 150 kr. om året.

    En motorcykel koster 730 kr. om året i grøn ejerafgift. Hvis nu man fjernede den, så vil jeg gerne gå med til et årligt eller to-årligt syn af MC.

    Det er en god idé, når man indfører nye love, at de gøres udgiftsneutrale, eller endda til en økonomisk gevinst. Man kan altid øge indtægten bagefter, så der altid er besparelser ved nye love. Alle brokker sig over nye love. Mens, næsten ingen brokker sig, ved de årlige optimeringer af afgifter.

    Når politikerne laver nye love, og gør det på en måde så de bliver en ekstra udgift, så er det som regel fordi de ønsker brok. Det er et godt politisk trik.

    Hvis vi skal tilpasse os EU lovene, kunne være fint, at man samtidigt reducerede de grønne afgifter. Er partierne imod EU, så ved vi godt det vil koste.


  • #40   4. feb 2021 Afgiftsnedsættelser kan vi godt regne med ikke bliver til noget. Tvært imod.
    Vi har været ude og låne meget store beløb i udlandet for at klare Corona krisen.
    De penge skal betales tilbage og det er det kun befolkningen til at klare, så jeg overbevist om vi vi vil se højere og flere afgifter/skatter.


  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #41   4. feb 2021 #40
    Afgiftsnedsættelser kan vi godt regne med ikke bliver til noget. Tvært imod.
    Vi har været ude og låne meget store beløb i udlandet for at klare Corona krisen.
    De penge skal betales tilbage og det er det kun befolkningen til at klare, så jeg overbevist om vi vi vil se højere og flere afgifter/skatter.


    Men, det vil ikke være et problem f.eks. at reducere de grønne afgifter. Staten kan nemt få flere penge ind trods det. Som eksempel, kan lægges store CO2 afgifter, på benzin, fyringsolie, dieselolie, naturgas osv. Det vil være godt for miljøet. Det er rart, når man kan gøre noget for miljøet, og det samtidigt luner. Hvad man vælger er politik. Danskerne er stort set ligeglade om benzinen koster 8 eller 15 kr. per liter. Jeg syntes, at det er rimeligt, at de grønne afgifter reduceres til motorcykler. Der fås mere miljø for pengene, hvis afgifter betales via benzinen, da afgiften så er er større, når forureningen er større. En grøn afgift på motorcykler, er en miljøafgift, som går mest til dem, der forurener mindst. Mange bilister betaler mindre i grøn ejerafgift, trods de kører 25 gange så meget som en typisk motorcykelist om året. Så den grønne afgift på motorcykler er lidt sort.


  • #42   5. feb 2021 #34
    England har et sundhedssystem som Danmark.
    Nemlig NHS der er gratis


  • #44   5. feb 2021 #43

    Men de skal stadig betale moms af dette beløb, så statskassen vil også tjene på dette.

    mht fejl og lign...dengang jeg var synsmand havde jeg op til flere gange folk inde, for at få synet en mc med alvorlige fejl.
    Hvis man kunne garantere at alle der kørte mc, viste hvad de lavede når de skruer på dem, så kunne jeg acceptere at man ikke skulle synes.
    og trailere skal OGSÅ synes. Hvor ofte har I set en køre med trailer, hvor lyset ikke virker eller der er overgang så ALT blinker hele tiden?
    Og hvad med dem som kører med campingvogn? Der er mange som kører måske 2 gange om året, til og fra pladsen....hvor mange af disse har velfungerende bremser?

    Hvor mange kører ikke også med overlæs på en trailer, hvorved konstruktionen måske svækkes? Dette ville således også opdages ved evt syn og man kunne så vejlede ejeren om at det skal laves


  • #45   5. feb 2021 #28

    Og ændring af bremsesystem ER faktisk en konstruktiv ændring der kræver godkendelse.
    Hvis du ikke tror på dette, kan du jo starte med at kontakte Fstyr.dk og høre hvad de siger


  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #46   6. feb 2021 mht fejl og lign...dengang jeg var synsmand havde jeg op til flere gange folk inde, for at få synet en mc med alvorlige fejl.
    Hvis man kunne garantere at alle der kørte mc, viste hvad de lavede når de skruer på dem, så kunne jeg acceptere at man ikke skulle synes.


    Det er fint at der kræves syn af køretøjer som kører på offentlige veje - jeg tror, at det er med til at gøre køretøjerne mere sikre. Men, politikerne kunne godt samtidigt lette vægtafgiften på motorcykler. Motorcykler kører typisk 3.000 km om året i gennemsnit i Danmark, mens biler kører over 25.000 km om året i gennemsnit. Derudover er vejslid proportional med vægten i anden, så det vil sige, at et let køretøj slider langt mindre på vejene. Alligevel, så betaler motorcyklisterne MERE end mange af bilisterne, som kører i en miljøvenlig bil. Sænkede man vægtafgiften lidt, vil det nemt betale de ekstra syn, og endda lidt til. 350 kr. om året, vil være rimeligt at reducere vægtafgiften til motorcykler.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 5
    #48   6. feb 2021 Det er da utroligt som det kommer til at handle om politik istedet for sikkerhed.
    Syn af biler er jo ikke til for at genere bilister men for at kontrollere om sikkerheden er i orden.
    Jeg kender en del mc'ister, der aldrig tjekker bremsevæske eller klodser og endnu mindre affjedring eller dæktryk.
    De fleste er helt bestemt i orden, ligesom bilerne, men kan de opfange lidt at de lig, der kører rundt er det ok for mig.


  • #50   6. feb 2021 48, der tager du fejl vil jeg mene, hvor mange kører lige galt på grund af defekt køretøj ?

  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #51   6. feb 2021 #46 Hvem kører kun 3000 km om året. Vi har vel købt knallerten for, at den skal bruges, og ikke stå at ruste sammen. Hvor har du det lave til fra. Det er jo bare 2 Harzen ture, så er de km brugt
    Det er gennemsnit ifølge statistikken for indregistrerede motorcykler med aktiv forsikring, mens det er ca. 25.000 km for bil. Tjekker du 123mc, vil du også se at mange brugte motorcykler, ikke har kørt mange km. per år.


  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #52   6. feb 2021 48, der tager du fejl vil jeg mene, hvor mange kører lige galt på grund af defekt køretøj ?
    Jeg tror ikke der er lavet statistik for det. Udsættes du for et uheld på motorcykel, og har ikke kendskab til at motorcyklen har en defekt, vil du sandsynligvis tro det er din fejl. Der er 30% solo-uheld på motorcykler, hvor ingen andre er involveret. Det er det køretøj, med flest solo-uheld. Alle disse, kan potentielt skyldes fejl på motorcyklen.


  • #53   6. feb 2021 Jeg tror nu langt langt de fleste solouheld skyldes uopmærksomhed eller manglende evner. Ikke defekte cykler.

  • #54   6. feb 2021 - Overvurdering af egne køreevner.
    - Løse sten/sand/korn/andet skidt på vejen
    Tror jeg er skyld i rigtig mange sole uheld på MC

    Hvor mange har for øvrigt været ude for at få kontrolleret dæktryk til syn???
    De gange jeg har været til har været som beskrevet her:
    Synsmanden går en tur rundt om cyklen, kontrollerer at diverse lys er korrekt indstillet og virker, og så en lille trilletur rundt på pladsen. Så er det syn gennemført.


  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #55   6. feb 2021 Fejl på køretøjet i hvert 5. trafikuheld:
    http://www.dodsulykker.dk/nyheder/2016-04-29-fejl-pa.html

    Dette er ved biler, men det er ikke usandsynligt, at der også kan være fejl på køretøjet, som kan være medvirkende årsag ved motorcykeluheld.

    Her er en rapport, hvor der også beskrives ulykker, der skyldes fejl og mangler på motorcyklen:

    http://www.hvu.dk/SiteCollectionDocuments/HVUrapp06_Motorcykel.pdf

    Ud af 41 uheld, har der i 5 uheld været fejl og mangler som medvirkende årsag, og fejl hos motorcyklen i 3 uheld. Det er 7,3% af uheldene. Der er i alt identificeret 7 køretøjsrelaterede ulykkesfaktorer i de 5 ulykker.

    Jeg kunne forestille mig problemer, særligt for billige kinesiske motorcykler. Jeg har selv haft en billig kinesisk knallert-30 scooter i sin tid, og væltede ofte på den. Da jeg fik en ny, så væltede jeg ikke mere... Der er åbenbart forskel på model og fejlrate.


  • #56   6. feb 2021 Har kun synet Mc’er dengang jeg kørte på gamle englændere og det var på alle måder til grin..måtte selv forklare hvordan gear virkede osv. og det eneste han tjekkede var om der var lys i lygterne...til grin for egne penge@

  • #57   6. feb 2021 Strengt taget kan man ikke være helt sikker på, at køretøjet går gennem synet første gang; uheldet kan være ude at der lige springer en pære......
    Mener at prisen så kan løbe op i omkr. 700 kr.. (mindst)


  • #58   6. feb 2021 #52
    Det ævl tror du da ikke selv på.??


  • #59   7. feb 2021 #56
    Hvis du har oplevet en synsmand, som ikke gjorde sit arbejde godt nok (og som du betalte for), burde du jo lave en klagesag på denne person, således han fremover vil udføre det arbejde han er ansat til....eller finde sig noget andet at lave.


  • #60   7. feb 2021 Jeg har set lidt for mange uheld med motorcykler.
    Det har næsten været lidt en besættelse en overgang.

    De skyldes som tommelfingerregel ALDRIG fejl på motorcyklen

    Se evt cyber editing der har som hobby at sætte kameraer op langs en populær strækning hvor der ofte sker spektakulære uheld.
    Udvalgte uheld bliver analyseret og relevante faktorer fremhævet.

    Ja der er tit "fejl" på motorcyklerne som bidrager til uheldene.
    Men vi skal jo faktisk sikre os at køretøjet er i forsvarlig stand HVER GANG inden vi sætter os op på det og kører.

    Tjekkede i både dæktryk, kæde, bremselys osv inden i kørte hjem fra iskiosken sidst?
    Nej vel.
    Altså gå en runde bare så man har sikret sig den er synsgodkendelsesværdig endnu?
    Jeg gør sku ikke.

    Klage over synsmandens manglende punktlighed smiley
    Sygt nok foreslag
    Det er en motor cykel. I danmark
    Ikke en pendler bil ejet af en vegansk kommunist der somregel sladrer med veninder over samtaleanlægget og aldrig nogensinde har rørt en ventilhætte


  • #61   7. feb 2021 Lige et indspark . Når du sætter dig ind i en bil så rykker du lige sædet og evt . Rattet så det passer til dig . Hvor mange har gjort det med deres mc. Jeg tror at det højst er hvert 2. Der har fået sat deres mc op til dem ?

  • #62   7. feb 2021 Ok svært på de fleste mc'er at rykke sædet smiley
    Og der er ikke rat på en MC smiley

    #60
    Så du er fint tilfreds med at betale for en service ydelse du ikke modtager?


  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 46
    #64   8. feb 2021 Tjekkede i både dæktryk, kæde, bremselys osv inden i kørte hjem fra iskiosken sidst?
    På de kinesiske, er også vigtigt at tjekke alle boltene, og at tjekke de ikke er knækket eller faldet af. Jeg har set en ny, med kun en bolt monteret til at holde motoren (der var gjort plads til 6).


  • #65   8. feb 2021 59, det ville da være dumt at klage over at ens gamle havelåge bliver synet smiley
    Jeg siger bare at jeg ikke giver 5 Potter pis for syn af gamle Mc’er, det er en pengemaskine og intet andet og har absolut intet med færdselssikkerhed at gøre.


  • #66   11. feb 2021 #65
    Igen...hvis du vil betale for en ydelse du ikke får, er det jo helt op til dig selv. Jeg ville ihvertfald ikke


  • #67   11. feb 2021 #66 al repekt for at du har været udsendt soldat og sat liv og helbred på spil for Danmark, men det virker som om du har boet lidt for længe i Sverige smiley

  • #68   11. feb 2021 #67 hvad fuck har det med sagen at gøre at jeg har været udsendt?

    Er du helt væk fra skærmen?


  • #69   11. feb 2021 Tag lige en dyb indånding og slap af...

  • #70   11. feb 2021 # 45 du kan nok få et job hos Appluds med din viden om udskiftning af bremseskiver

  • #72   12. feb 2021 #70
    Jeg har skam arbejdet for applus og SBI.
    Ligesom #71


  • #73   15. feb 2021 Mit gæt er at støjende potter er deres største motivations faktor- uanset hvad de pakker det ind i. Nr 2 handler om afgifter. Det hanndler ikke om 30 døde om året, men om tusindvis der ikke gør som der blir sagt. Det handler om kontrol!

  • #74   15. feb 2021 For lige at holde emnet bremser lidt i gang:
    Man må skifte en bremseskive, men ikke caliper uden at det skal synes???
    HVORFOR?
    Hvis caliperen er lavet til cyklen er det vel ikke noget problem.
    Jeg har da ALDRIG været ude for at skulle stille med papirer når jeg har sat et par nye calipere på bilen, eller skiftet hovedcylinderen.
    Hvori består forskellen?
    Og gælder det så også, at man skal have sin MC synet med konstruktive ændringer, hvis man sætter andre bremseslanger på.
    Hvis svaret er ja, bliver der travlt rundt omkring, hvis periodisk syn bliveren realitet.




  • #75   16. feb 2021 Til #71 og #72 i to tidligere synsfolk ! Prøv at læse min annonce fra 4/3 2017 under forum (teknik) med overskriften Til syn Mvh. Henrik

  • #77   27. feb 2021 Efter hvad jeg kan forstå af det udenlandske skriv, så er der sket nyt i sagen:
    https://www.femamotorcycling.eu/ep-technical-inspections/
    Er der en der på dansk lige vil fortælle lidt om det væsentlige?


  • #78   27. feb 2021 1 - Vi kommer til at indføre periodisk syn for mc.

    2 - "De" har lugtet blod og vil have undersøgt muligheden for at få alle tohjulede (og 3hjulede) med motor til periodisk syn.

    Også knallerter.

    Efter udløbet af fristen for at gøre indsigelse mod de periodiske syn, nedsatte eu parlamentarikerne nogen spaniolere til at udarbejde en rapport om fordele/ulemper ved at indføre periodisk syn for "knallerter" og 125cc oveni hatten nu.

    Det talte selvfølgelig for indførslen af peruodisk syn for knallerter og 125cc mc

    Bemærk at når de skriver knallerter, så tænker de ikke på 30knallerter. 30 knallerter findes kun i danmark sverige tyskland og de danske kolonier.

    Men danske politikere vil nok slås om det her skal gælde for 30 knallerter tilbage til juni 2006 (registreringspligt for knallerter (gul knallert nummerplade)) eller kun "stor" knallert som de ynder at kalde det.

    Eu formynderne vil nu have fremlagt en skitse for hvordan reglerne kunne formes.

    Ærligt har jeg selv været fortaler for indførselnaf periodisk syn for 45 knallerter, til gengæld for at tosser som henning hyllested så kunne stemme for 45 knallert førerret før man må køre B kategori biler i danmark.

    Men man må håbe det bliver under blå blok.....


  • #79   27. feb 2021 Tak for hjælpen. smiley

  • #80   27. feb 2021 Så omtales "sagen" også på dansk.
    https://www.magacin.dk/motorcykler/nyheder/eu-periodisk-syn-for-motorcykler/?fbclid=IwAR3jMGf4_MdFtT-y0lj2V2CfhMU6-RpgJ6JQ16zszXPZ1dfIKMGnEnxBfR8
    Går det som det plejer, så retter de danske politikere selvfølgelig ind og siger god for de nye regler. smiley


  • #81   27. feb 2021 Enig: Og hvorfor, fordi at Danske politikere er lud hamrende dovne.
    Hvorfor have besvær med at sætte sig ind i et emne, når man får sin fede løn uanset hvad....... smiley
    (Så kan de jo altid prale med at enkle ejere af ældre MC må opgive projktet.........)


  • #82   27. feb 2021 Jeg fik ikke knyttet til det at man satte nogen i spanien til at udarbejde en analyse om fordele/ulemper ved indførsel af periodisk syn,
    At dem man satte til at lave undersøgelsen, var synsvirksomheder...
    De virksomheder har selvfølgelig interesse i at undersøgelsen skulle vise det er en fordel at indføre syn

    Eu anser jeg som kommunisme. En smuk stråmand i teorien. Men en trojansk hest i praksis


  • #83   3. mar 2021 Måske der er et beskedent håb for undgåelse af periodisk syn:
    MCTC skriver en leder IMOD emnet i bladet, som er lige på trapperne.
    Transportministeren har lovet at viderebringe artiklen til EU.
    (Hvis han altså ikke "glemmer" skrivelsen i brevmappen smiley )
    Men godt med en udtalelse fra en instans som repræsenterer ca. 36.000 medlemmer


Kommentér på:
Nye synsregler?

Annonce