{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Køb af udstyr {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg mangler at købe alt det nødvendige udstyr inden vi (forhåbentligt...) snart skal igang med at køre igen. Jeg skal ud og købe hjelm, sko, bukser osv.

Udfordringen er, at det ikke rigtigt er muligt at tage ud og prøve tøj og hjelm inden køb, hvilket gør det hele 100 gange mere besværligt.
Hvad gør i andre?

Jeg sidder og kigger på udstyr på danske sider som f.eks. https://bike-netshoppen.dk/ og har faktisk fundet alt udstyr for 10.000.

Det ligger relativt tæt på, hvor jeg bor, så jeg ville kunne levere det tilbage, hvis det ikke duer eller størrelserne er forkerte og ret hurtigt få noget nyt igen. Hvis jeg dog bestiller det hele over f.eks. fc-moto, kan jeg få det hele til 8750 kr, men det bliver langt mere besværligt ifht. returnering hvis størrelserne ikke lige sidder i skabet.

Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af udstyr
  • #1   3. feb 2021 Vente til jeg kan prøve det irl. Pasform og funktion er alfa og omega for mig, når jeg vælger mc udstyr. Jeg vil ikke bruge 10.000 uden at være sikker på det er det rigtige. Nu mener du vel støvler og ikke sko?

  • #2   3. feb 2021 Ja, jeg mener støvler og ikke sko smiley Hvis jeg køber det hos bike-shoppen i viborg, så kan jeg jo bare returnere det. Så er der ingen penge tabt. bor 45 min derfra

  • #3   3. feb 2021 Slå koldt vand i blodet, det er stadig vinter.
    Den Store Leder heksemutter Mette Mink må snart lukke op igen.


  • #4   3. feb 2021 Sidst jeg købte hjelm var jeg en 10-15 stk igennem før jeg fandt den der sad bedst...

    Du kan være heldig i første forsøg... meeen


  • #5   4. feb 2021 Jeg kan kun anbefale Bikeshoppen, godt sted med stort udvalg og flinke mennesker der brænder for mc.
    Men vent til der bliver åbnet op, inden du går shop amok, så kan du i ro og mag prøve og få hjælp til at købe det rigtige til dig og dit behov.


  • #6   4. feb 2021 Mon ikke også Bikeshoppen er til at tale med, hvis du vil købe et komplet sæt udstyr. Tænker at der er plads til lidt rabat på prisen.

  • #8   4. feb 2021 #6 har snakket med bike shoppen i dag ifht komplet sæt udstyr og der var ikke noget at komme efter ifht. prisen. Lidt skuffende synes jeg, men sådan er det jo. Kan være de er pressede under corona

  • #9   4. feb 2021 #7 Jeg har snakket med bike-shoppen ifht udstyr og hjelm og jeg kan sende det hele retur uden beregning, hvis det enten ikke sidder godt eller størrelserne er forkerte, så jeg tror jeg tager chancen. Jeg kan spare ca. 1500-1700 kr hvis jeg bestiller det hele online i tyskland, men jeg tænker også det bliver langt mere bøvlet, hvis størrelserne ikke passer og der skal sendes retur

  • #10   4. feb 2021 Ja, undskyld mig., men jeg fatter ikke hvorfor du ikke venter til du kan komme ind i butikken og se og prøve de forskellige muligheder.
    Det lyder så nemt lige at returnere, men det er jo ikke gratis og meget nemt har du betalt for noget du ikke fik gavn af.
    Du vil gerne have noget rabat, men porto-udgiften betyder åbenbart mindre. Det hænger bare ikke sammen i min optik.
    De gange jeg har købt hjelm, har jeg altid prøvet flere modeller inden valget blev gjort. Langt fra alle passer til mit hoved og det samme vil gælde for dig, men du kan jo bare bestille og sende retur ind til du finder den rette.


  • #11   5. feb 2021 En ting er ar prøve en hjelm henne foran spejlet - virkeligheden er når du kører 100km/t og danner dig indtryk af vindstøj osv. Da jeg havde butik oplevede vi mere end en gang, at når kunden havde bestemt sig for en hjelm og man så bad vedkommende vende tilbage hvis den ikke var ok efter en prøvetur, ja som kom de og ønskede anden størrelse eller model.

  • #12   6. feb 2021 EDIT: [SOLGT]

    Til info, så sætter jeg et sæt Rukka (Chariklo jakke/Meteo bukser) m. Gore-Tex til salg inden længe. Det er str. 52.
    Brugt på to Norgesture og helt fejlfrit.
    Bare lige, hvis nu du skal have kvalitet, hvor du ikke skal betale fuld pris smiley
    Årsagen til salg er, at jeg vil have Rukka Armarone i stedet...


  • #13   10. feb 2021 Kan forstå et det er det første udstyr du skal købe, så min anbefaling er at søge på bla. Facebook efter brugt udstyr..der er så meget til salg der..

  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 5
    #14   10. feb 2021 Ved ikke om jeg er genetisk udfordret, men mht. hjelm prøvede jeg stort set alle mærker og modeller, før jeg var sikker på hvilken, der passer til min hovedform. Besluttede inden købet at det skulle være toppen (den dyreste). Men endte med Schubert C3, som er billigere end deres C4.
    C3 passede bedst til min hovedform, ganske enkelt.
    Har købt en del ved XLMoto, som sender returlabel med, så det er gratis at få en størrelse, der passer. Det tager selvfølgelig et par dage ekstra.
    Men jakke og bukser til flere tusind kr. venter jeg også med til butikkerne åbner igen.


  • #15   10. feb 2021 Hva , jeg tror i overdriver, køb trygt på hjemmesider der er altid returnerings ret, er i bange for at skulle betale 100 kr. for returnering så vent til butikkerne åbner thats it . Mvh ome

  • #16   10. feb 2021 Som de andre også skriver, RO På smiley
    Træk håndbremsen, og vent til de åbner
    Ved køb af komplet udstyrs pakke, er der ALTID lidt rabat at hente, du skal bare finde den rette biks.
    Kør de første ture i din gamle regnjakke, og kør rundt til de forskellige butikker og prøv noget forskelligt
    Worst case, så får du nogle fede MC ture smiley

    Størrelser er een ting, pasform til DIN krop er noget heeelt andet, og kan overho’det ikke ses på billeder


    Happy hunting, husk at fodre os med billeder smiley


  • Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #17   10. feb 2021 Mener faktisk at der ligger en butik lige syd for grænsen der er ret populær.. og så kan du jo også få en kasse øl med hjem ??

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #18   10. feb 2021 #11

    Ja, min erfaring er osse, at det udstyr, der er lækkert, smart og passer foran spejlet, sagtens kan vise sig at være mindre godt i praktisk brug i en hel anden stilling og ude i Herrens vejr, der kan vise sig fra mange sider.
    Men det er jo svært at styre sig..


  • #19   10. feb 2021 Vil anbefale Louis mega store i Hamborg - Super god service og ingen problem med at få byttet.
    Og de har et kæmpe udvalg af hjelme... Og så er det et besøg værd at kigge i deres anden butik i Hamborg også - der kan man få sidste års farver og sådan noget til nogen gange langt under normalprisen.... i modsætning til her hjemme - der betaler man ofte fuld skrald for en 3 - 4 år gammel model.
    Jeg prøvede også ved ikke hvor mange hjelme inden jeg endte op med en Nolan... Schubert sad bare træls rundt om mine øre smiley

    Og så vent til tingene åbner igen... og så tag turen der ned smiley


  • #20   11. feb 2021 Lige lidt info til alle jer, det maner til ro og store rabatter:
    Kva situationen omkring COVID-19, er der stor problemet med leverancer.

    Dainese og Alpinestars:
    Midt sommer på mange, gængse modeller.

    Rukka:
    Uge 20 for mange af deres modeller i de mest almindelige størrelser - 52 og 54.
    Jeg har lige købt et Rukka-sæt hos en midtjysk forhandler i DK, som checkede op på leverancer under telefonsamtalen.
    Havde ellers næsten købt hos en sydjysk forhandler, som ellers tilbød en klækkelig rabat.
    Så da han fandt ud af, hvordan virkeligheden var, var tonen en anden og mere dæmpet...

    Så jeg tænker, at de, som har varerne på lager nu får lige så kronede dage, som campingforhandlerne havde i 2020.
    HELDIGVIS! For branchen fortjener virkelig medvind! smiley


Kommentér på:
Køb af udstyr

Annonce