1.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Køb af tøj i DK vs. tyskerland Køb af tøj i DK vs. tyskerland

Hey folkens.

Jeg står for at skulle købe min første MC her til foråret, og skal jo så også have tøj m.m.

Jeg overvejer lidt at hande tøj og udstyr i tyskland. mit spørgsmål er nu, hvor stor prisforskel er der egentligt? kan det betale sig at køre helt derned for at handle?

mit tysk er af den type som ingen andre forstår -og slet ik andre tyskere, så jeg er tvunget til at tale engelsk. Er det at betragte som gangbar komunikation i de kendte butikker dernede ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af tøj i DK vs. tyskerland
  • #1   17. feb 2008 jep ingen problemer med det

• #2   17. feb 2008 Det kan være svært at sammenligne priser, hvis ikke lige du sammenligner på mærker du kan købe både nord og syd for grænsen.
    Mange af de store kæder har deres egne mærker, som ikke kan købes andre steder.
    Men sådan generelt, så er priserne nok lidt lavere og udvalget lidt større.
    Men husk at tage højde for de ekstra kilometer du nok skal køre for at besøge den tyske butik. Eller porto.
    Der forsvinder en del at besparelsen.

• #3   17. feb 2008 Har selv hentet mit første komplette mc-sæt i tyskland.
    både mig og kørsten fik jakke, bukser, og turtleneks & hun fik en hjelm, ialt kom vi af med omkring 4500 kr, med andre ord temmeligt stor besparelse...

Prøv evt. Bruno's motoshop, de har en der er maget god til dansk, og et store udvald med gode priser...

Ellers kan man jo altid tage turen for hyggens syld, og fylde bilen med gode tilbud fra "duborg og de andre"...

• #6   17. feb 2008 Prøv også fc-moto.com

• #7   17. feb 2008 Vi har vel brugt 15-20 tusind i tyskland. fortrinvis hos Carla (Hein-Gericke Flensburg)
    Rimelig godt udvalg og så som tidligere nævnt den bedste service.
    Det er ikke et must at kunne tysk, men det gør det lidt lettere at kigge tilbud.
    I Hamburg ligger der nærmest 4 forretninger på samme gade (Louis,HG,Polo+en mere)
    Når de holder udsalg er der mange penge at spare.

• #8   17. feb 2008 Ville helt sikkert tage til Tyskland, der er mange penge at spare smiley
    Jeg køber altid hos Karla ved Hein Gericke, man får den ultimativ gode service plus at priserne er meget billige i forhold til DK.
    Du ville kunne få billigere ting hos f.eks Louis, men jeg ville til enhver tid vælge Hein Gericke smiley

De sender også fragtfrit til Danmark...

• #9   17. feb 2008 Tjek evt. mit album her: http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=550

Der er billeder og priser fra min sidste shoppetur i Tyskland.
    Så kan du jo selv vurdere om du kan spare noget smiley

• #10   17. feb 2008 Men hvorfor er prisforskellen så stor i DK og Tyskland.

Hvis man samligner 2 ens produkter, så burde det reelt set kun være 6%, som er forskellen i moms. Så ved jeg godt, at de i Tyskland aftager større mængder og dermed kan få en større rabat ved fabrikkerne, som så kan medvirke til en større prisforskel.

Hvorfor er priserne højere i DK?. Er det et krav fra importøren af produktet eller MC-butikkerne, for at de kan få et tilfredsstilende dækningsbidrag?

Det går ihvertfald ud over den lokale MC-butik, at man kan købe mange ting billigere i Tyskland eller via internettet.

Det er jo også hårdt for byggebranchen at der findes Bauhaus og Silvan. Fordi der kan folk se hvad de forskellige materialer koster. Men typisk så skal man have en avance på materialerne, for at kunne få det til at løbe rundt. Indenfor byggebranchen kan det ikke løbe rundt kun med timeløn alene, hvis man har værksted, maskiner og biler at betale til. Jeg tror heller ikke at en MC-butik kan løbe rundt med timeløn alene.

Men hvis folk vil lave tingene selv, så er de jo velkommen til at købe tingene ved Bauhaus og gå i krig.

Skal man sige det samme til MC-kunder...? Bare lav det selv og køb tingene i Tyskland...

• #12   17. feb 2008 alle de forretninger i linker til ligger mest belejligt når man kommer over fra jyland af.. men hvad når man kommer fra sjælland og tager færgen over ligger der overhoved ikke noget det?

• #14   17. feb 2008 Vil personligt også helst handle det sted med det største udvalg, og jeg har fundet min favorit butik i Hein Gericke, og jeg skal heller ikke lyve mig fra at det betyder meget at det er billigt og at kvaliteten er suveræn, jeg har simpelthen ikke økonomien til at købe alt udstyret til kæresten og mig selv i DK, og da jeg ikke vil gå på kompromis med hverken sikkerhed, kvalitet eller useendet for den sags skyld, ja så er det i Tyskland jeg handler!!!

Men jeg har da selv både købt støvler, jakke, bukser, hjelm, handsker og låse i Danmark, men det var da jeg købte min gamle mc og så fik jeg 15 % rabat på det hele, men havde jeg kendt til Hein G. dengang, så havde jeg sparet omkring 7000 kr... ØV smiley

Men jeg køber da også ting hos min lokale forhandler ind imellem, skal f.eks have mig nogle bedre vinterhandsker, og det bliver nok hos dem smiley

• #15   17. feb 2008 Jeg er ikke selv meget bedre. Min dragt, hjelm, handsker og støvler er købt i Tyskland, fordi at der er mange penge at sparer, men også fordi at der ikke er nogen forhandler af min dragt i DK.

.

• #16   17. feb 2008 Jeg har handlet hos Louis i Lübeck.

Glimrende service, godt engelsktalende ekspedient, og en rimelig stor butik med et fint udvalg og en del tilbud (udover de i forvejen billige priser).

Jeg købte cowboystøvler, sko (de har nogle superfede "hiphop" mc sko, som bare skal prøves hvis man er til den slags, vandtætte og det hele), læderjakke med skjolde, skivebremselås med alarm, overdække, læderhalskrave, antidugplastic til hjelmen, læderfedt, en flot værktøjsrulle i læder med nitter og sikkert andet jeg ikke kan huske.
    Jeg betalte 760 euro.

Jeg er vældig godt tilfreds, og tager helt sikkert derned igen, da jeg nemt kan få en gratis tur med ophold (min mors firma har hovedsæde i Lübeck, så vi laver en mor-søn hyggetur ud af det).

Derudover har jeg bestilt en hjelm over nettet, også fra Louis, den kom hjem til mig uden problemer.

• #17   17. feb 2008 Hej
    er der nogle der har hjemmeside ardresser ti lpolo og hein gericke i hamburg vi er nogle stykker som tager der ned lørdag og det er jo rat lige at lurer lidt i forvejen smiley

• #19   17. feb 2008 Det var godt nok mange fine svar!!! Mange tak allesammen, meget brugbar information !!!

• #21   17. feb 2008 Handler næsten kun ved Louis, og jeg har været på weekend i både Lübeck og Kiel, I begge byer kan man fint bruge et par dage, foruden at handle i Louis og Polo forretningerne. Lübeck er en pæn gammel Hansestad med kanaler og det kendte Holstein Tor.
    Kiel er hovedstad i Slesvig Holstein, tager du der til, skal du ud og se den tyske ubåd der ligger ved Laboe nord for Kiel. Alt i alt sparede vi meget på at købe udstyr dernede, selvom færgen Rødby-Puttgarden er pebret. Men når det osse er ferietur så er det mindre vigtigt med de udgifter. Hvis du står i Louis/Polo butikken, så find alt det tøj og hjelme, som du bare kunne tænke dig at overveje at købe engang. Prøv det, og skriv størrelsen ned, så er du ude over problemet med "hvad mon passer mig?" når du skal bestille hjemme fra DK.
    Hein Gerike synes jeg er for dyr i forhold til de 2 andre. Hvis det skal være rigtige mærkevare så er FC moto ofte billigere end kæderne. Husk osse at oprette bonuskort i begge butikker, så er der rabat næste gang du handler. Da jeg var i Kiel fik jeg eks. 507 kr rabat, men der havde vi osse bestilt igennem det foregående år.
    Mvh Niels (Guldkunde hos Louis)

Kommentér på:
Køb af tøj i DK vs. tyskerland

Annonce