1.181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

SHOEI MULTITEC Plain støynivå SHOEI MULTITEC Plain støynivå

Heia.
Først må jeg bare si at dette er et fantastisk infomativt forum. Det er ikke vanskelig å sitte timevis foran skjermen for å lese på konstruktive svar og nyttige erfaringer.

Nå er det slik at jeg har tenkt å kjøpe meg en ny hjelm. Jeg har sett ut SHOEI MULTITEC Plain. Er det noen som har erfaringer med denne?
Hvordan er støynivået?

Var innom en forhandler og prøvde en shoeihjelm i størrelse XL og den passet glimrende. Vil alle shoei i str XL passe da?

Takker for svar,

Dan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SHOEI MULTITEC Plain støynivå
  • #1   17. feb 2008 Køber ofte det tyske blad "Motorrad", som er Europas største, de har utrolig mange test af hjelme og alt andet udstyr, derfor kan man ofte se deres Logo på varer de anbefaler i hele Europa!!

De har lavet en test over Flip up hjelme, og Shoei Multitech vandt i alle punkter, utrolig komforttabel, støjsvag, sikker osv. på 2 pladsen var Schubert og 3. pladsen fik Nolan N102 n-com....

Jeg kiggede selv på den, men valgte en anden pga. det ene minus som den har i mine øjne, i forhold til de 2 andre, og det er at den ikke har indbygget solbrille.. Og efter jeg har kørt med hjelm uden og med solbrille, vil jeg aldrig vælge en hjelm uden igen... Men det er min holdning, og da er vi jo alle forskellige smiley

Men det skulle være en super hjelm, som jeg ikke ville have skrubler med at købe smiley

Og så snart de smider en solbrille i, ja så står jeg klar med pengene smiley

Mvh
    Gert

• #2   17. feb 2008 Takk for kjapp respons.
    Jeg googlet litt infoen du gav meg og fant en artikkel suzuki-mc.dk har skrevet:
    Flip-up hjelmen Shoei Multitec er netop blevet kåret til samlet testvinder, blandt udvalgte flip-up hjelme, i de tyske magasiner "Motorad" og "Der Tourenfahrer". Begge magasiner fremhæver især hjelmens earodynamik, pasform og lave vægt som de punkter, hvor Multitec er stærkest i forhold til andre flip-up hjelme.

"Sehr gut" I Motorad har man på 10 væsentlige punkter sammenlignet 12 forskellige flip-up hjelme med hinanden, herunder Shoei Multitec, BMW Systemhelm 5, Schuberth C2 og Nolan N102. I begrundelsen for testgruppens valg, skriver Motorad blandt andet, at den "sportliche" Shoei Multitec ingen åbenlyse svagheder har og at den, som fortjent testvinder, burde kunne overbevise alle inkarnerede integralhjelmsbrugere. Motorad fremhæver navnlig hjelmens pasform og aerodynamik, men lægger også vægt på at den er særlig velegnet til folk med briller. Alt i alt, får Shoei Multitec karakteren "sehr gut".

Anbefalet af Tourenfahrer Tourenfahrer har, i deres test af 5 forskellige flip-up hjelme, først og fremmest fokuseret på støjniveau og stødabsorbering. Hjelmene blev testet på lige vilkår med almindelige integralhjelme og også her var Multitec testpanelets klare favorit. Magasinet skriver at Multitec, på grund af dens aerodynamik, minder mere om en integralhjelm end om en flip-up hjelm. Derudover scorer Multitec point i forhold til dens gode ventilationsegenskaber og laveste vægt i testgruppen.

Hjelm er ikke en ting jeg vil spare penger på, så jeg tror jeg tar den blir kjøpt inn.

• #3   17. feb 2008 Hej Dan!

Velkommen til!

Jeg tror ikke, at der er nogen forskel inde for størrelserne på de forskellige hjelme. Så en XL på XR1000 er det samme som XL på en multitec.

Vi ses i morgen, når vi skal ud og køre!

Mvh.
    Mikkel

• #4   17. feb 2008 Der er jeg ganske uenig, Mikkel.. smiley

Synes de forskellige modeller (uafhængig af mærke) sidder MEGET forskellig, og har selv flere gange kunne passe en M i en model, men skulle have en L i en anden model inden for samme mærke.
    Vil tro størrelserne sætter en vis standart for "skallen" i hjelmen, men foringen er noget helt andet.

Har oplevet det med Shark hjelme samt sidste gang, da jeg købte min XR1000. smiley

• #5   17. feb 2008 Tror ikke du fortryder dit valg smiley

• #6   17. feb 2008 ok - der kan man bare se. smiley Antog bare, at der ikke var nogen forskel.

• #7   17. feb 2008 Får vel gå innom en mcbutikk før jeg bestemmer meg for størrelsen.
    Heisann Mikkel. Har sett deg kommentere tidligere, men var litt usikker på om det var deg.

Ses imorgen til kjøring ja. smiley

Hvordan er det forresten med returretten hos fc-moto. Vanskelig å bytte om ting ikke passer?

• #8   17. feb 2008 Ved ikke ved moto, men hos Hein Gericke i Flensborg er der ihvertfald ingen problem!!

• #9   17. feb 2008 Jeg ville aldrig have problemer ved at købe en shoei-hjelm. Det er kvalitet uanset hvilken man køber. Min gamle shoei-hjelm reddede mit liv i 2006 da jeg stod på hovedet. Og den var købt i 1999 og der er godt nok sket en del i udvikling siden da.

Kommentér på:
SHOEI MULTITEC Plain støynivå

Annonce