{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Claus L
Claus L
Tilmeldt:
12. aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236

Jeres mening om folie på bagsvinger {{forumTopicSubject}}


Jeg sidder og kigger på en motorcykel der 20 år gammel der har fået foliebelagt forgaffel underben og bagsvinger med folie.

Tildels kan jeg godt acceptere løsningen på forgaffel underbenene, selvom jeg ville vælge maling, men jeg tænker ikke det virker som en holdbar løsning på bagsvingeren.

Hvad er jeres holdning til at montere folie på en bagsvinger, og er der nogle af jer der har erfaringer med hvor holdbart det er.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening om folie på bagsvinger
  • #1   26. feb 2021 Er det ordentlig kvalitets folie, så skal det nok holde. Har beklædt stel osv med det, og det holder fint.

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #2   26. feb 2021 Tak for svar.

    Også med olie snask i samlingerne, samt baghjul af og på ved samlinger/kanter af folien hvor akslen skal igennem nogle gange i tiderne frem over ?


  • #3   26. feb 2021 Der skal selvf renses og passes lidt på ved afmontering af hjul, men ellers tænker jeg ikke det skulle skabe nogen problemer.

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #4   27. feb 2021 Okay , tak for dit indpark TFU smiley

    I min optik forstår jeg bare ikke hvorfor man ikke vælger den mest holdbare løsning nu man alligevel har det skilt af alligevel, også bruger lak eller pulver.
    Måske jeg bare er lidt gammeldags og ikke har set om folie evt. kan holde i mange år.

    Har du i øvrigt stadig den Corona Busa, den er sgu' flot i det farvetema. smiley

    Jeg har igennem årerne noteret mig er der er 1 måske 2 håndmalede i Dk.

    Hvis din har rundet de 100K så er jeg kun set en.

    Din afviger dog lidt fra en jeg så til salg hvor der var monteret noget guldfolie på der var til salg sidste år. Men folien kan jo været pillet af.

    Har i øvrigt selv haft en Gsxr 1100 fra 92.


  • #5   27. feb 2021 Har desværre lige solgt min drømme mc, jeg kunne simpelthen ikke styre mig mht fart. Det kunne kun gå galt, så inden jeg selv eller andre kom tilskade var det heldigvis fornuften der vandt.
    Den med guldfolie der lige har været tilsalg over i Jylland var min, den var 100 % håndmalet ikke nogen Kina kåber.
    Den er netop blevet solgt til en i Bogense her på Fyn, som er en privat samler af specielle mc'er. Lidt sjovt den kom tilbage på Fyn igen.
    Har så istedet fået mig en Triumph Speed Triple, som jeg har ændret drastisk med alt i carbon og andet lækkert.

    Men for lige at runde den af med folien, tænker man gør det da det er meget billigere end og lakere. Plus man kan skifte farver som det behager en, uden man skal hen og slibe og aflevere til maler og den lange ventetid smiley


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #6   27. feb 2021 Okay , ja selvindsigt er jo vejen frem.. smiley , og det er bestemt mere besværligt at køre tamt end at lade sig rive med af den gode stemning på en cykel med over 175 hk smiley

    Jamen så kan jeg kun tælle 1 indtil videre, den skiller sig jo ud, så det er let at holde det regnskab kørende smiley

    En Speed Triple er også en frisk fætter, men man mærker jo hastigheden på en anden måde end på en kåbecykel. Ja også er der jo momentet og alt det sjove ligger bare længere nede. Kigger selv 1200 Bandit i øjeblikket af samme årsager.

    Jeg kommer tit på Bogense kanten så det kunne være interessant at hilse på ham og se hvad han har stående, jeg har da også selv lidt specielt stående.

    Mht. til lak vs folie er det rigtigt det med ventetiden dog koster lak af fx. en bagsvinger jo ikke det vilde. Mht slibning har jeg slebet en del selv, men jeg har også prøvet at aflevere en over 40 år gammel tank og en 200 kr. Der var en del lag på den.


  • #7   27. feb 2021 smiley ja det rigtigt kender man lige den rigtige maler så er det en smal sag.
    Og vedr mc'er så ja tænker nok den speed triple kan bringe smilet frem. Har kørt på motard også, så tænker lidt det en go blanding af race og sådan en motard fætter. Hylende morsomt fra start til slut, og en svingæder af format.


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #8   28. feb 2021 Ja den har alle de rigtige ting til at du nok ikke kommer tættere på motard'en med sådan en smiley
    Så skulle det da måske lige være en Buell, men selvom de har holdbarheden på Sportster motorerne, er de nok en del dyrere at holde kørende samt lidt dyrere i indkøb afhængig af hvilken model Speed Tripel vi snakker om.

    Har førhen dømt dem lidt til at være noget ustabilt engelsk pis smiley smiley , men efter at læst noget rundt efterhånden og bla. har læst artiklen med ham der har rundet over 100 k miles på en 955'er, selvom han beskriver sig selv som en med dårligt flair for mekanik, så har jeg ændret synspunkt.
    Jeg mener også at Sajmon herinde fra har skrevet varmt om dem.

    Jeg har dog fået det lidt til at de skulle være lidt udfordrende at arbejde på, men der er da en del beskrivelser om at folk bare thrasher rundt på dem i årevis i alt slags vejr, andet end bare laver alm. grundlæggende vedligehold på dem.

    Hvad er årgang og km på din, og hvad måtte du give for den..


  • #9   28. feb 2021 Det er en 2006 model, med 93.000 km på sig, og en renovering ved 60.000 pga det kendte problem med olieforbrug da stemplerne har en fejl fra fabrikken. Men alt dette er lavet og alle sliddele er skiftet, med fuld dokumentation fra Triumph værksted. Så der er masser af dejlige km i den endnu.
    Ved pris, så var der lidt bytte ind over med Hayabusa'en så den kan vi ikke helt regne med.


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #10   28. feb 2021 Okay.., så det er en 1050'er..

    Det lyder bestemt fornuftigt den gennemgang den har fået.

    Jeg har lige søgt på piston problems men jeg syntes ikke kunne finde så meget omkring problemet.

    Er der opgivet en pris på hvad sådan en tur har kostet med nye stempler + div.


  • #11   28. feb 2021 Ja der er ofret over 26.000.- på motor renovering med kvittering over fra Brøderne Kyhn i København. Den spinder også som en helt ny maskine smiley

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #12   28. feb 2021 Det lyder godt og spændende smiley

    Så er der noget at se frem til med sæson start omkring hjørnet smiley


  • #13   28. feb 2021 Helt sikkert, glæder mig som et lille barn til juleaften. Håber virkelig det er en mc jeg kan blive glad for, men ja alt er jo tilsalg / bytte for den rette handel smiley

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #14   28. feb 2021 Det kan jeg godt forstå smiley

    For fanden da, der plantes frø.. smiley smiley


  • #15   28. feb 2021 Mangler lige de sidste småting på den, så bliver den oprettet herinde smiley

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #16   1. mar 2021 smiley

    Det ser jeg frem til smiley


Kommentér på:
Jeres mening om folie på bagsvinger

Annonce