Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor motorcykel - Lille kørekort !?
  • #1   18. feb 2008 Forum smiley

• #2   18. feb 2008 Tror sq ikke der er noget der hedder formildende omstændigheder når det er mc, politiet er jo pææææænt efter os :S.

Men det kommer også an på hvilken cykel man køre på, jeg er sq aldrig blevet knaldet på min den gamle :D.

Så den kan nok gå på din smiley

• #3   18. feb 2008 søg på forum. Det er ligemeget med bøden, der der kan komem til at koste er hvis du laver et uheld, så betaler forsikringen ikke. Surt at invalidere en anden eller at smade for flere hundrede tusind...
    Så er det kun dig selv der kommer til at betale

• #4   18. feb 2008 Ang. det med de forsikringsmæssige spørgsmål. Hvordan kan det så have betydning når jeg allerede i min præmie betaler for min mc som om den ikke var droslet.
    I præmien står den jo som fabriksstandart !

• #5   18. feb 2008 Det er sq en fucked måde at opstille regler på :S

• #6   18. feb 2008 Fordi du kører et køretøj du ikke har kørekort til.
    Jeg kan også forsikre en lastbil i mit navn, og forsikringen dækker da også i første omgang, men regningen vil blive sendt videre til mig hvis jeg laver et uheld.
    Samme sag med MC.

• #7   18. feb 2008 Hmm.. Cyklen bliver jo ikke mindre værd, af at den ikke kan køre lige så stærkt?

• #9   18. feb 2008 Hvorfor har du i en alder af 25år det lille kort?

• #11   18. feb 2008 rolig rolig.. Det er slet ikke så slemt.. Min kørelærer til mc, sagde at da man jo havde kørekort til mc, med restriktion, fik man en bøde, som var man rullet af sted med en for stor trailer.. Han mente det ville koste 1500 - 2000 kr. Ikke noget med klip eller frakendelse eller noget i den stil. Men forsikringen er jo nok ikke helt tilfreds, i tilfælde af ulykke..

• #12   18. feb 2008
    Ansvarsforsikringen betaler skader på andre, uden at kræve penge bagefter. Uanset hvilket kørekort du har.

Kun ved grov hensynsløshed kan de komme efter dig.

• #13   18. feb 2008 Er det noget du ved med sikkerhed Steffen (århus) M?

• #14   18. feb 2008 Niels B >> Fordi at der et andet sted i policen står der garanteret at forsikringen kun dækker hvis køretøjet føres af en person som HAR kørekort til køretøjet (i den konfiguration som det befordres).

Dvs. at hvis føreren IKKE har kørekort til stor MC vil forsikringen ikke dække hvis vedkomne kører galt på maskinen uden drosling.

Motorcyklen har samme værdi og reparationsomkostninger om den er droslet eller ej - derfor er der ikke nogen prisforskel på forsikringen.

Jeg tror ikke at der er nogen synderlig forskel i ulykkesstatistikken for førere med hhv. lille og stort MC-kort.

• #15   18. feb 2008 Blev taget i det sidste år, kostede mig 2000.- for dette stunt, 14 dage før kortet blev opgraderet. Så ingen klip, "kun" 2000.- i bøde er straffen.

• #16   18. feb 2008
    Gert C, ja det ved jeg med sikkerhed.

Færdselsloven § 108,2

Forsikringsselskabets hæftelse og regres

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

Kommentér på:
Stor motorcykel - Lille kørekort !?

Annonce