579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

lasse S
lasse S
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

forsikring 45 scooter? forsikring 45 scooter?

Hej, pt har jeg motorcykelkørekort, men ingen forsikring eller køretøjer, bare kortet.

tænker på at købe en 45 scooter fra dba, men hvad er proceduren for at få den hjem og forsikret, både hvis den allerede har plader eller ej. gælder sælgers forsikring lidt efter ejerskifte på 45 scooterer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forsikring 45 scooter?
  • #1   1. mar 2021 Hvis du medbringer nemid , kan du omregistrere på stedet hos sælger . Det tager kun 5 min .

• #2   1. mar 2021 Og hvis den ikke har plader kan du bare omregistrere og få pladen i en synshal. Du behøver ikke have knallerten med, bare reg. Attest og penge smiley

• #3   1. mar 2021 Når du nu har mc-kørekort, hvorfor så købe en knallert 45?
    En mc, som f.eks. Yamaha XJ600, kan fås til småpenge og er da langt mere fornøjelig end en langsom scooter.

• lasse S
    lasse S Tilmeldt:
    mar 2021

#4   1. mar 2021 @Kim
    Hvis den har plader er det så meningen jeg skal købe en forsikring før jeg henter den? og hvilket info skal jeg bruge til dette? er nrplade nok?

• lasse S
    lasse S Tilmeldt:
    mar 2021

#5   1. mar 2021 Det er et kylling og æg dilemma, jeg skal vel have cyklen før jeg kan tegne ansvars til den. Og jeg skal have tegnet forsikringen før jeg kan køre cyklen hjem

• #6   1. mar 2021 Når du står ved sælgeren går du på nettet og omregistrere den, der bliver den forsikret med det samme. Man behøver ikke ringe til forsikringen.

Men, Som forarbejde kan du ringe til de forskellige forsikringer for at høre hvilken der er billigst.

Det kræver selfølgelig der er plader på den.

• #7   1. mar 2021 https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234507
    Læs under sælger og køber

• #8   1. mar 2021 Når du omregistrere skal du oplyse hvad for et selskab den skal forsikres i.
    Som Marcus skriver er det en rigtig go ide, at ringe rundt og finde det sted hvor du får den bedste behandling .

Jeg havde som Matthias også valgt en mc i stedet, går ud fra den 45 er MEGA billig smiley

• lasse S
    lasse S Tilmeldt:
    mar 2021

#9   3. mar 2021 Lige pt har jeg sene skader og derfor tænker jeg en 45ër vil være lidt nemmere at styre. Tak for hjælpen

Kommentér på:
forsikring 45 scooter?

Annonce