2.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hvor sover din MC? Hvor sover din MC?

Hej folkens.
Jeg skal til at handle MC her til foråret. Mit problem er at jeg bor i lejlighed, og ikke har en garage/carport el.l. Jeg har gaden og jeg har en baggård....

Mit spørgsmål er så nu. er det et MUST at have en garage? eller er div. alarmer, startspærrer, låse, osv nok ? -Jeg ved selvfølgelig godt at det er bedste med en garage, men kan jeg klare mig uden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor sover din MC?
  • #2   19. feb 2008 Det kommer jo også an på hvor du bor. Jeg ville ikke lade min står ude der hvor vi bor idag. Så jeg valgte at leje en garage.

• #3   19. feb 2008 Min står ude i en baggård i Århus C - låst godt fast til et vandrør.

• #4   19. feb 2008 Cykler er bygget til udendørs brug. Hvis de rengøres ordentlig og bliver sprøjtet ind i noget konserverende og batteriet kommer ind, kan de sagtens overvintre udedørs under en MC-garage.

Her på stedet overvintrer de altis i baghaven - ingen problemer i det.

Skal du have den stående, så find et sted, hvor den kan stå i fred og lås den godt - kunne sagtens forestille mig at din baggård er fin til formålet.

• #5   19. feb 2008 Jeg havde min FZR600R stående ude på gaden i 2 sæson´er. Den var selvfølgelig låst, alarm og en "mc-garage" over sig.
    Og det var der ingen problemer i.

Meen det er da rart at have en garage til Honda´en nu.

• #6   19. feb 2008 Jeg ville aldrig lade en MC stå ude en vinter, og det er heller ikke under en såkaldt mc-garage. Hvis man er lidt om sig, kan det snildt lade sig gøre, at få den ind et eller andet sted for vinteren. De fleste kender nogen der kender nogen, der har mulighed for at have den inde for et symbolsk beløb de 4 måneder det drejer sig om. Heller betale en tusse, end alt det rust det kan give i skruger ol, for ikke at tale om at ir på alu. En Bike der står ude om vinteren, kommer let til at ligne noget der er løgn.

• #7   19. feb 2008 Hvis du har baggård kører du den da derind. Et dækken på, lidt gode låse og evt. alarm med startspærre. evt. denne http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=111&sub=15&page=1

• #8   19. feb 2008 Hvem har snakket om at den skal stå ude til vinter???

• #9   19. feb 2008 aldrig ude om vinteren(kun en beskidt offroader)

• #10   19. feb 2008 Bor også selv i lejlighed.. og vi har fået bygget et MC/knallert skur så det fedt nok... om vinteren står den på min kammi værkstedn

• #12   19. feb 2008 Jeg ved af bitter erfaring at selv om sommeren kan alu'en blive lidt slidt at se på, når den står ude, men ellers så er et halvtag fint om sommeren.

Og af hensyn til tyveri, så kan man sq nok aldrig sikre sig ordentligt.... hvis nogen vil stjæle din ged, så gør de det!!

Mine sover godt og trygt i en tør, varm kælder om vinteren, det er også en rar ting når man skal skrue lidt smiley

• #13   19. feb 2008 Som min navnebror nævner. Der står intet om den skal stå ude om vinteren. Men at han vil handle mc til foråret..

• #14   19. feb 2008 min står inden altid. kan lige ske den står ude en nat. men ellers bliver den trillet ind over på vækstedet. så undgår man også lidt at låse den fast til alverden ting og sager.

• #15   19. feb 2008 Hej folk, tak for de mange svar! jeg fik vidst ikke gjort det helt tydeligt at jeg kun mener om natten -om sommeren, har ikke i tankerne at lade den stå uden vinteren over.

• #16   19. feb 2008 Hej Emil.

Har du et sted med halvtag du kan stille den under, for så kan du jo bare stille den der med en mc garage over, og så bruge en god og tyk kædelås og en skivebremselås med indbygget alarm, jeg bruger selv den fra ABUS, Granit detecto 8000 mener jeg at den hedder!!!

Da jeg i sommers kørte gennem Berlin, så jeg at mange havde deres mc'er holdende på gaden med en mc garage over, og det gik da vidst fint nok....

• #17   19. feb 2008 hold dig til en rigtig alarm.
    Skivebremselås med alarm indbygget er noget crap. Man kan mindske lyden væsenligt med et stykke tyggegummi eller en finger....

• #19   19. feb 2008 Don T. Det har altid været min tese, at der danner sig kondens under en mc garage. Hvad er dine erfaringer med dette??

• #20   19. feb 2008 Ah synes nu ikke det er noget crap Martin, tror heller ikke at Harley Davidson Klubben ville godkende den på deres liste over godkendte tyverialarmer med startspærre hvis det var, de har jo som mange sikkert ved, pænt høje krav til udstyr!!!!

• #22   19. feb 2008 Bruger selv mc garage, og køber man en ordentlig en dannes der ikke kondens!!

Har selv en fra Held, som også er varmefast, så er udstødningen heller ikke et problem smiley

Mener den koster 498 kr, men kan sikkert findes billigere!!

• #23   19. feb 2008 Gert. Jeg har bare ikke hørt noget godt om dem. Men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
    Havde selv overvejet en til min Honda, da der ikke er noget batteri på den.
    Men har bare læst på nettet at de kan "kvæles" med et stykke tyggegummi i "højtaleren"

• #24   19. feb 2008 Når jeg er betænkelig ved en mc garage, skyldes det at jeg en gang have min store håndværker sav stående ude under et plastik dækken. Da jeg kom og skulle bruge den igen efter to uger, lignede den rusten skrot. Folkene på byggepladssen var flade af grin, og mente nok at jeg burde kunne forstå at jorden afgiver fugtig luft i dagtimerne som ikke kan komme væk igen.
    Min nye Weber grill står ude her i vinter med Webers eget overtræk, og det er også fugtig på indersiden. Det er det jeg ikke ønsker at udsætte min cykkel for, så jeg er virkelig i syv sind. Ingen tvivl i mit tilfælde, det ville være meget nemmer at kaste en mc garage over cyklen.

• #25   19. feb 2008 Det skal så siges at jeg ikke kun har en mc garage over den, den står også under et halvtag, så der kan jo ikke falde fugt ned på den... Plus, at som Don T også nævner, så har jeg ikke garagen trukket helt ned, så luften kan cirkulere!!!

• #26   19. feb 2008 Martin : Har selv kun hørt godt om ABUS 8000 inden je købte den, der var nogen der sagde at 100 db er for lidt, men der hvor min står er det lyd nok!!

Så i Hein Gericke kataloget at der ved ABUS låsene var et system hvor de fik point efter hvor sikker og gode de er, plus hvor de anbefaler at mc'en skal være opbevaret, og da figurede ABUS 8000 i toppen, og de skarev at man sagtens kunne holde i det fri med den!!!

Men kan godt forstå dine tvivl smiley

• #27   19. feb 2008 Jeg bor selv i lejlighed, men på en lukket vej og har altid haft min mc stående på parkeringspladsen med en skivebremselås på. Har også mc-garage til den, men bruger den aldrig da jeg bruger cyklen stort set hver dag i sæsonen.

• #28   19. feb 2008 her er en god løsning hvis man ikke kan få maskinen indendørs http://www.virago-star.dk/mc_garage.html jeg har dog set dem i en lidt bedre udgave med mere bund
    Per

• #29   19. feb 2008 Der er heller ikke noget problem i MC garagen om sommeren som alm. opbevaring. Men man skal have en åndbar eller en, der ikke når helt ned.

Selv om cyklen er våd ved henstilling så førrer den, bare der ak cirkulere luft under kanterne.

Od så skal man altså sørge for at holde sin cykel nogenlunde ren og især sørge for at den får voks, når den er renset i bund.

Det er ikke bare om vinteren vore cyklerbor under MC-garager i haven:-)

• #30   20. feb 2008 min står i en ekstra stue smiley hvor jeg også er ved at skrue på den... skal siges det er et rum som senere skal í stand sættes.. (ikk pga mc, men det er et gl hus) smiley

• #31   20. feb 2008 Kasko på dyret så ville jeg ikke ha noget imod den stod på gaden,
    med lås og to sindsyge hunde der ikke har fået mad i en uge:-))

• #32   20. feb 2008 herhjemme bor nogle stykker i stuen, mindst en i værkstedet, og kun offroaderne får lov at stå ude i garagen.

og man kan sagtens stille ventiler inde i stuen smiley

Kommentér på:
Hvor sover din MC?

Annonce