Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bund parkning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   26. mar 2021 www.cmsnl.com

Det koster også toppakninger og topdæksel pakninger, for du skal adskille det den vej nedad.

Mens du har det skilt ad, bør du få skiftet ventilstamme pakninger (olietyve).

Hvem skal lave det?

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
    #2   26. mar 2021 aner ikke hvem der skal lave det, kender du en...ps, har du en ide om prisen

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#3   26. mar 2021 Hvis du finder de stumper jeg har nævnt, og lægger prisen for 10-15 arbejdstimer oveni, har du en nogenlunde ide om det.

Hvis der er noget du er i tvivl om, kan google helt sikkert hjælpe dig.

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#4   26. mar 2021 ok jeg må på jagt efter en mekaniker, skulle der være en herinde så sig til...

• Strøm
    Strøm Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
    #6   27. mar 2021 måske er der en årsag til at den pakning er strøget. Det kan også ende med at koste. hvor langt har den kørt?

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#7   27. mar 2021 63400

• Strøm
    Strøm Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
    #8   27. mar 2021 Det er ikke for at male fanden på væggen men tråden Tom henviser til understreger meget tydeligt at en aftale med evt mekker skal være helt klar. Måske åbenbarer der sig noget undervejs som koster. Bagerste cylinder på en luftkølet v2 må vel godt svede lidt, men det der ligner en russisk olieledning i sibirien??

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#9   27. mar 2021 Helt rigtig, men umuligt bare at får en nogenlunde pris, det er osse svært at sige at hvis det rammer en "hvis" pris skal de kontakte mig, gor så er det nemt at ligge 5000 kr oven i tænker at det beste er at kører rundt til div mekaniker tog høre om en fast pris, pokkers osse...altså hvor svært kan det være at sige (jeg skal ha skiftet min bundpakning hvad koster det)

• #10   27. mar 2021 #9 Det er ikke svært at give en pris på at skifte pakningen. Det koster et pakningssæt + 10-15 timer. Som skrevet ovenfor.

Lad os sige 1000 kr + 7000-10.500 kr. (Tilfældig Yamaha mc timepris i mit område).

Udfordringen med prisen ligger i alt det der måske kommer undervejs, og som bare giver mening at skifte når det hele er skilt ad. Der kan ligge adskillige tusinde i reservedele alene oven i. smiley

Tal med et værksted der kender din model, de kan garanteret fortælle dig hvad man bør udskifte ved sådan en operation. smiley

• #11   27. mar 2021 Det ser noget sjovt ud, har aldrig set sådan en måde at være utæt på, at det nærmest lægger sig som en tyk flydne olie, prøv lige og gøre det godt rent med bremse rans, og se hvor slemt det enlig er, er det meget ledt der kommer over længer tid,ville jeg spare pengene og køre vider med det.

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#12   28. mar 2021 Ja, det ser lidt underligt ud, og tanken er osse at rense den er ved at skifte luftfilter og et par nye tændrør, og vil så se hvad der sker, da jeg satte den i vinterhi kørte den fint og først nu da jeg ville starte den op opdage jeg den olie "sø" men hvor fa... skulle det komme fra, kan kun spore den fra min cylinderpakning.
    ps, har haft den startet op og den knalder lidt ved gas og er sløv har dog ikke kørt tur og helt varm bliv den ikke

• #13   28. mar 2021 Det har i internet med bundpskningen at gører på hvorden motoren kører, kan det måske komme fra karburator/ luftfilter?

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#14   28. mar 2021 hmm.. det kommer an på en prøve, venter bare på mit nye luftfilter og kører den gemmen varm, så må jeg se, men "lækket" starter ved kølerippe, kan ikke se olie fra karburator/ luftfilter kan komme ind under kølerippe

profilbillede
  • #15   28. mar 2021 Er det kommet mens den har holdt stille? Eller misforstår jeg totalt et eller andet. For den kan ikke spilde olie derfra når den er slukket smiley

• #16   28. mar 2021 Nej det kan det serføldig ikke, men prøv og gør det rent og se hvor galt det er når du har kørt ledt.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#17   28. mar 2021 Jeg gætter på det kommer fra oppe under karburatorerne eller tanken.

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#18   29. mar 2021 ("Er det kommet mens den har holdt stille? Eller misforstår jeg totalt et eller andet. For den må ikke spilde olie derfra når den er slukket")

Kan ikke sige hvornår det er kommet, men da jeg satte den i hi kigget jeg ikke om der var noget, men den kørte fint, det kan kun være kommet fra den sidste tur.

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#19   29. mar 2021 ("Jeg gætter på det kommer fra oppe under karburatorerne eller tanken.)"

Har haft hånden under kaburator og tanken "knastørt"

• #20   30. mar 2021 Som der allerede er andre der har sagt: Få nu renset det olie, så du har en chance for at se hvor det reelt kommer fra næste gang du har gang i MC'en.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#21   30. mar 2021 #20 - Det behøver ikke engang være olie.

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#22   31. mar 2021 Efter at ha taget luftfilter af kan jeg bedre se, det viser sig at der er "olie" ( hvis det er det er ser grønligt ud og brugt olie er jo sort ikk ) jeg har et billede som viser "den olie" er et par køleripper oppe og har nok fundet vej ned til blokken, jeg har haft den klodset op så den trippet lidt frem, der er så passe med at der er dryppet ind

profilbillede
  • Sophus H
    Sophus H Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 2 Svar: 7
    #23   31. mar 2021 Hej Jimmi R
    Når jeg kigger på dine cylindre, corosion, ser det ud som om din maskine har stået koldt vinteren over, selvom den ikke har stået i direkte regn.
    Og så kommer spørgsmål nr. 1 Startede du den op uden at skifte olien. ???
    Hvis du gjorde det, skal du tænke på at der kan være trukket rimelig meget kondens vand ind til olien gennem breather rør eller andre stæder fra etc.
    Dvs. når du starter MC for du et rimeligt højt tryk da vandet bliver til damptryk, og dette kan overstige dit normale tryk i oliesystemet, så jeg ville først gøre den ren omkring bund pakningen, skifte olien, og så starte den og køre en tur til den har normal arbejds temperatur ca. 1/2 times tid, og så stoppe og se om den stadigvæk sveder. smiley
    Hvis den gør det lidt kan du tage top olie dækselet af og kryds spænde boltene med korrekt moment, da det også kunne løse problemet, før den helt store tur.
    Vel god vind
    sophus

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#24   1. apr 2021 Hej sophus
    Ja, den har stået koldt, men i en udestue (glas) og den olie mener jeg
    er kommet da jeg satte den i hi, uden dog at bemærke det, for det var godt
    indtørret, jeg ville netop starte den op for at skifte olie da jeg så olien den bliv
    ikke engang varm da den ikke rigtig ville med gassen, så jeg satte den ind.
    (tænker at rense dyser, da det er et problem på disse xvs)
    Der fornuft i det du siger, olie+filter har jeg købt så skifte
    den selvom den er kold.
    Tak for input

• #25   1. apr 2021 Hvad gjorde folk i "gamle dage" efter vinterstilstand, hvor motorcyklen havde stået ude under et halvtag eller dækket af en presenning.

• Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 13
    #26   1. apr 2021 Du skal rense motoren af, har du ikke nogen rensevæske, kan benzin klare problemet, husk bare at benzin er meget brandfarligt.
    Efter et kort stykke tid et den fordampet, altså ikke farlig mere.
    Efterfølgende må du køre en tur og vurdere situationen.
    Jeg kan se på alle svarene, at alle ikke lige har forstand på mekanik.
    Der kommer ikke vand i olien på en luftkølet motor!
    Kommer der vand i olien bliver den grå.
    Det er ikke så farligt, men når motoren står stille et stykke tid, så udskilles vandet fra olien, og lægger sig nederst. Alt det som ligger i rent vand ruster!
    Kan du efterfølgende leve med en lille utæthed, hvor det bare sveder lidt ud, så har du sparet mange penge.
    Nu er det jo ikke forbudt at køre forbi et værksted og få en pris på en evt. reparation eller vurdering.
    Nu ved jeg ikke hvor meget motoren har kørt, men hvis ventilerne også skal laves, kan (skriver kan) man risikere at motoren begynder st bruge olie!
    Hvis der et et problem, ja så koster det, hvis ikke man selv kan klare det.
    Har du ikke indgående motorforstand, hold fingrene fra motoren!

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #27   1. apr 2021 Det er jo et meget svært spørgsmål: Hvad koster en ny bundpakning?

Men jeg vil da råde dig til at spørge forhandleren. Han ved nok bedre end alle kloge på tråden her.
    Og det er jo ham, der skal skifte pakningen.

• Sophus H
    Sophus H Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 2 Svar: 7
    #28   2. apr 2021 Ja det er rigtigt der er ikke så meget mere kød på det ben, en tur forbi et mc værksted mvh sophus

• #29   2. apr 2021 Foreløbigt har han jo fundet ud af, at det ikke er en utæt bundpakning, der er problemet.

• Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 13
    #30   2. apr 2021 Nej, - det er nok ikke en utæt bundpakning.
    Olien ligger jo oven på motoren.
    Er der en olieplet under motoren, når den har stået et stykke tid, efter hjemkomst?
    Man kan få et addtiv, som hældes i olien, det kan stoppe olielækage, F.eks. Abcon.
    Det koster ikke meget.
    Så vil jeg vil jeg bare sige, alle negative svar/bemærkninger kan jeg godt undvære.
    Jeg er uddannet automekaniker.
    Produktet, Abcon, bruges også professionelt, som en billig løsning, for kunder, som har et oliespilds-problem.
    Jeg kommer en del på et cylinderværksted, hvor jeg har gået i folkeskole med ejeren.
    Han bruger Abcon, det har han gode erfaringer med.
    Hæld aldrig motorolie additiver i motorolien, uden der er styr på det. Det kan nemt opstå problemer med koblingen, som glider, når den løber i oliebad.
    Der findes specielle additiver til oliebadskoblinger!

Håber du kan finde rede på alle de “gode” råd. ????

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    maj 2010

#31   2. apr 2021 prøver, og der er ikke olie under blokken, så må bare starte op og se når jeg har alle mine dele i hus

• #32   2. apr 2021 Svar til #30

Når du nu er uddannet mekaniker, ved du sikkert også, at bundpakningen, er den pakning, som sidder mellem cylinderne og blokken. Så jo der kan godt være olie på blokken, hvis bundpakningen er utæt.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #33   2. apr 2021 #32
    En bundpakning er vel egentlig den pakning, der sidder mellem motorblok og bundkar.
    Her taler vi vist om pakningen mellem cylindre og motorblok.

• #34   3. apr 2021 Stop stop Stop!

Vi har hvist fået svar på tråden nu...

Kommentér på:
Bund parkning

Annonce