1.977 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
34 Svar
Bund parkning Bund parkning
Jeg er ret sikker på at jeg skal ha en ny bund parkning mellem cylinder/motorblok, men jeg aner ikke hvad det koster, er der nogen herinde som har en ide om hvor jeg ligger henne plus/minus ??
Det er en xvs 650 yamaha 2002
0 synes godt om
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Det koster også toppakninger og topdæksel pakninger, for du skal adskille det den vej nedad.
Mens du har det skilt ad, bør du få skiftet ventilstamme pakninger (olietyve).
Hvem skal lave det?
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Hvis der er noget du er i tvivl om, kan google helt sikkert hjælpe dig.
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/684233-mekaniker_?t=1616788725&unread=1#lastViewed
maj 2015
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
maj 2015
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
Lad os sige 1000 kr + 7000-10.500 kr. (Tilfældig Yamaha mc timepris i mit område).
Udfordringen med prisen ligger i alt det der måske kommer undervejs, og som bare giver mening at skifte når det hele er skilt ad. Der kan ligge adskillige tusinde i reservedele alene oven i.
Tal med et værksted der kender din model, de kan garanteret fortælle dig hvad man bør udskifte ved sådan en operation.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
ps, har haft den startet op og den knalder lidt ved gas og er sløv har dog ikke kørt tur og helt varm bliv den ikke
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.854
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
Kan ikke sige hvornår det er kommet, men da jeg satte den i hi kigget jeg ikke om der var noget, men den kørte fint, det kan kun være kommet fra den sidste tur.
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
Har haft hånden under kaburator og tanken "knastørt"
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.304
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
aug 2015
Følger: 2 Svar: 7
Når jeg kigger på dine cylindre, corosion, ser det ud som om din maskine har stået koldt vinteren over, selvom den ikke har stået i direkte regn.
Og så kommer spørgsmål nr. 1 Startede du den op uden at skifte olien. ???
Hvis du gjorde det, skal du tænke på at der kan være trukket rimelig meget kondens vand ind til olien gennem breather rør eller andre stæder fra etc.
Dvs. når du starter MC for du et rimeligt højt tryk da vandet bliver til damptryk, og dette kan overstige dit normale tryk i oliesystemet, så jeg ville først gøre den ren omkring bund pakningen, skifte olien, og så starte den og køre en tur til den har normal arbejds temperatur ca. 1/2 times tid, og så stoppe og se om den stadigvæk sveder.
Hvis den gør det lidt kan du tage top olie dækselet af og kryds spænde boltene med korrekt moment, da det også kunne løse problemet, før den helt store tur.
Vel god vind
sophus
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
Ja, den har stået koldt, men i en udestue (glas) og den olie mener jeg
er kommet da jeg satte den i hi, uden dog at bemærke det, for det var godt
indtørret, jeg ville netop starte den op for at skifte olie da jeg så olien den bliv
ikke engang varm da den ikke rigtig ville med gassen, så jeg satte den ind.
(tænker at rense dyser, da det er et problem på disse xvs)
Der fornuft i det du siger, olie+filter har jeg købt så skifte
den selvom den er kold.
Tak for input
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
jun 2016
Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 13
Efter et kort stykke tid et den fordampet, altså ikke farlig mere.
Efterfølgende må du køre en tur og vurdere situationen.
Jeg kan se på alle svarene, at alle ikke lige har forstand på mekanik.
Der kommer ikke vand i olien på en luftkølet motor!
Kommer der vand i olien bliver den grå.
Det er ikke så farligt, men når motoren står stille et stykke tid, så udskilles vandet fra olien, og lægger sig nederst. Alt det som ligger i rent vand ruster!
Kan du efterfølgende leve med en lille utæthed, hvor det bare sveder lidt ud, så har du sparet mange penge.
Nu er det jo ikke forbudt at køre forbi et værksted og få en pris på en evt. reparation eller vurdering.
Nu ved jeg ikke hvor meget motoren har kørt, men hvis ventilerne også skal laves, kan (skriver kan) man risikere at motoren begynder st bruge olie!
Hvis der et et problem, ja så koster det, hvis ikke man selv kan klare det.
Har du ikke indgående motorforstand, hold fingrene fra motoren!
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Men jeg vil da råde dig til at spørge forhandleren. Han ved nok bedre end alle kloge på tråden her.
Og det er jo ham, der skal skifte pakningen.
aug 2015
Følger: 2 Svar: 7
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
jun 2016
Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 13
Olien ligger jo oven på motoren.
Er der en olieplet under motoren, når den har stået et stykke tid, efter hjemkomst?
Man kan få et addtiv, som hældes i olien, det kan stoppe olielækage, F.eks. Abcon.
Det koster ikke meget.
Så vil jeg vil jeg bare sige, alle negative svar/bemærkninger kan jeg godt undvære.
Jeg er uddannet automekaniker.
Produktet, Abcon, bruges også professionelt, som en billig løsning, for kunder, som har et oliespilds-problem.
Jeg kommer en del på et cylinderværksted, hvor jeg har gået i folkeskole med ejeren.
Han bruger Abcon, det har han gode erfaringer med.
Hæld aldrig motorolie additiver i motorolien, uden der er styr på det. Det kan nemt opstå problemer med koblingen, som glider, når den løber i oliebad.
Der findes specielle additiver til oliebadskoblinger!
Håber du kan finde rede på alle de “gode” råd. ????
maj 2010
Følgere: 16 Emner: 22 Svar: 44
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 11 Svar: 461
Når du nu er uddannet mekaniker, ved du sikkert også, at bundpakningen, er den pakning, som sidder mellem cylinderne og blokken. Så jo der kan godt være olie på blokken, hvis bundpakningen er utæt.
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
En bundpakning er vel egentlig den pakning, der sidder mellem motorblok og bundkar.
Her taler vi vist om pakningen mellem cylindre og motorblok.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
Vi har hvist fået svar på tråden nu...
Bund parkning