{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Nu plukker policen motorcykler for vandvidskørsel {{forumTopicSubject}}

https://www.magacin.dk/motorcykler/nyheder/motorcykel-beslaglagt-efter-vanvidskoersel/?fbclid=IwAR1AArFwlgHDG2272TigiOIAKf_g3bAu4RV7speLx2o1SMT5_A-WGsH6p-Y

Hvis man gir lidt for meget gas i andet gear, så ryger maskinen på auktion nu. Kør pænt! smiley

Side spørgsmål: hvor ser man info om politiets auktioner? Læste mig til at de lader Lauritz.com gøre det for dem, men hos Lauritz er der kun en enkelt scooter til auktion. Kan det virkelig passe at der ingen MC er til auktion?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu plukker policen motorcykler for vandvidskørsel
  • #1   5. apr 2021 Loven er ny. Alle konfiskerede køretøjer skal først en tur forbi en dommer og lidt anke muligheder før de måske ender på auktion .

    Så lidt tålmodighed smiley


  • #2   5. apr 2021 Det gir' god mening.

    Er det den enkelte betjent der tager beslutningen på stedet?
    Hørte at dobbelt op, så f.eks 220 i 110 zone automatisk gir frakendelse, men en audi blev taget forleden selvom den kørte under dobbelt op.


  • #3   5. apr 2021 Det er ikke den enkelte betjent der tager beslutningen. De gældende regler er helt nøje beskrevet.
    Kører man over 200 km/t, så bliver køretøjet konfiskeret selv om grænsen var 130km/t.
    Altså under den dobbelte hastighed.


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #4   5. apr 2021 Og 3 års frakendelse af kørekortet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   5. apr 2021 Tja.. Den simple løsning ligger lige for... smiley

  • #6   6. apr 2021 Det er altid nemmere at straffe dem der er en lille smule slemme, så de får med den store hammer når der indføres symbolpolitik.
    Mens dem man egentlig ville ramme i det store hele går fri....

    Tror vil komme til at se flere højhastigheds biljagter i stjålne biler i det vestlige Århus, Odense NØ og i enkelte forstæder til Kbh.


  • #7   6. apr 2021 Men kommer en middelaldrende mand, læs Allan, til at køre 101 i 50 zone, så er bilen væk smiley

    Der går 3-6 mdr inden de er videre i systemet.
    Der er konfiskeret ca 10 køretøjer pt.


  • #8   6. apr 2021 Men man kommer da heller ikke til at køre 101 i en 50 zone?! Det må da være enkalkuleret risiko man tager.

  • #9   7. apr 2021 du kører 101 km/t på en landevej en aften i skumringen, der er sat skilte op for vejarbejde. Der er ingen maskiner eller folk, men grøften har været gravet op, skiltene er bare ikke fjernet endnu.

    Det er vanvidskørsel!

    Og ikke engang et tænkt eksempel


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   7. apr 2021 Forkert.

    Når man sætter skilte op i forbindelse med vejarbejde, afleverer man en skilteplan til kommunen, og det er den der er afgørende for om de 50km/t på skiltet er gældende eller ej.

    Men hvis man kører i trafikken og ikke ser skilte, så er det vel bare at svinge forbi nærmeste politistation og aflevere styrebrevet.

    Alle de her tænkte yderkant eksempler, tjener kun det ene formål at udstille folk som idioter. Det er sgu ikke lovens problem at de er uopmærksomme.

    Så stop tuderiet, og overhold fartgrænserne, eller indse at der er noget konsekvens ved de dumheder man laver.

    Jeg gider ikke tage stilling til om loven er retfærdig. Det er den ikke for alle, men det overordnede budskab er at man skal lade være med at køre så.meget for hurtigt. Og nu har man nogle sanktionsmuligheder over for dem som før kunne snige sig udenom, ved at sige det ikke var deres bil eller MC.


  • #11   7. apr 2021 Loven on vanvidskørsel er udelukkende skabt på baggrund af et stigende antal 'muskelbiler', der er blevet til rådighed for visse typer mennesker.
    I mange, mange år har man jo nemt kunnet anskaffe motorcykler, der snildt kunne runde 200 km/t og af og til gjorde det uden at det gav anledning til anden konsekvens at man fik en dummebøde og inddragelse af kørekortet. Der var aldrig tale om at, man skulle gøre noget for at stoppe motorcyklisternes 'vanvidskørsel'. Tilsvarende med biler før i tiden. Det var ganske få mennesker, der anskaffede sig Porscher, Ferrarier eller andre biler med ekstrem motorkraft. Derfor blev det aldrig et problem med vanvidskørsel.

    Det er først i løbet af de sidste, måske 10 - 15 år?, at der er sket en udvikling, hvor 'muskelbiler' er blevet nemme at få fat i på grund af finansieringsmuligheder, leasingselskaber, smarte forretningsfolk, større eller mindre grad af fup og fiduser, sorte penge, kriminalitet, bandemiljøer og alt muligt. Det er dén udvikling, der har forårsaget lovene om vanvidskørsel.


  • #12   7. apr 2021 #9
    Hvis der hverken er maskiner eller folk udover dig, så bliver du jo heller ikke taget for noget.


  • #13   7. apr 2021 Skarpe indlæg, tak for det folkens ??

  • #14   8. apr 2021 Loven er "vanvittig og generaliserende og tar ikke højde for om der har været en "farlig" situation indblandet i forseelsen...Altså farligt for andre end mig selv...
    Men jeg mister jo ikke mit kørekort hvis jeg udsætter mit eget helbred for farer i mange andre hypotetiske situationer.
    Jeg kan køre på en bred motorvej som er mennesketom og der er ingen trafik....
    konfiskeret mc og farvel til kørekortet, Det er sgu latterligt og helt ude af proportioner !
    Så er der nogle kloge moralister der vil sige at hvis der er en politipatrulje, så er der ikke mennesketomt...Jo for de holder tit stille i rabatten ved tilkørselsveje ind til motorvejen også Selvom der ingen trafik er...som en predator sidder de og venter på deres bytte på en tom motorvej....Det er sgu Vanvittigt...
    Ja jeg giver den nogle ekstra ryk på gashåndtaget når forholdene er til det....(ingen trafik/sideveje og lange lige strækninger udenfor byzoner naturligvis...) AMEN


  • #15   8. apr 2021 Det vil jo ende i det rene anarki hvis vi alle selv skulle vurdere hvad der bør gælde her på strækningen.
    Selvfølgelig skal vi alle følge skiltningen uanset hvor tåbelig man mener den er.
    Er man ikke enig i skiltningen er i orden, kan man rette henvendelse til myndighederne og bede dem kigge på det.
    Selv har jeg fået fjernet en hastighedsbegrænsning, så det kan lade sig gøre.


  • #16   8. apr 2021 #15, Jeg går ikke ind for anarki....
    Min pointe er forseelsen Vs straf i ovenstående eksempel. (#14)


  • #17   8. apr 2021 Du kender lovens bogstav og derfor er straffen OK.

  • #18   8. apr 2021 Loven er makværk som flere andre love gennem historien og ejendomsret og retssikkerhed bliver en lang glidebane !
    Præcist som da politikerne strammede Offentlighedsloven i 2014, med store konsekvenser angående aktindsigt i det politiske miljø og den frie presse's muligheder for at agere vagthund for den lille mand i samfundet....

    Nogle gange skal vi se tingene i et større perspektiv Matthias/#17

    Ellers ender vi med kinesiske tilstande engang i fremtiden.


  • #19   8. apr 2021 Jeg har ikke brug for et større perspektiv. Jeg retter mig efter bedste evne efter loven.
    Bedste evne rækker så ikke altid. Jeg har da også fået mine fartbøder. smiley
    Er man utilfreds med loven, så må man gøre en indsats for at få den lavet om. At brokke sig her hjælper ikke.


  • #21   9. apr 2021 #19 Ja og hvis man syntes folk sviner når de slår græs, så skal man ringe til politiet ?
    Du er lidt af et brokkehoved.... Karma.

    Dette er dit indlæg Matthias....Tog du en snak om forseelsen med gerningsmanden inden du ringede efter politiet ?
    Husk at køre efter forholdene.

    Forurening af vejen
    Oprettet: 12. jul 20201.164 visninger
    Som i sikkert har set, så er der efterhånden mange der forurener vejen, når de slår græs langs deres haver.
    I dag var jeg selv ved at komme i uføre, da hele højre vejside var helt dækket af græsafklip lige i et sving.
    Jeg vil derfor opfordre til at i giver Politiet et tip så vi måske via den vej kan få stoppet den uvane.

    https://politi.dk/anmeld/tip-politiet


  • #22   9. apr 2021 Græsset var nok lagt der for at du skulle lande blødere smiley

  • #23   9. apr 2021 #21 - Jeg står inde for hvad jeg har skrevet og mener det stadig.
    Jeg har opfordret til at folk gør en indsats når noget er forkert.
    Du brokker dig kun og gør intet!


  • #24   10. apr 2021 #23- ved ikke hvilken planet du bor på, Men på disse breddegrader er græs ikke et problem, Vi er vant til Landmændenes jord og mudder og kører mest på baghjul i de perioder...Ellers bliver raketten bare beskidt..
    Jeg har prøvet at ringe til Ministeren for fødevare/Landbrug.... Ministerens førsteprioritet er døde mink på vejene og derefter vil han stille et lovforslag i folketinget om at Mc sæsonen bliver forkortet og det først bliver tilladt at køre MC, når græsset er stoppet med at gro...
    Ministeriet har oplevet en voldsom stigning af henvendelser angående græs på kørebanen....


Kommentér på:
Nu plukker policen motorcykler for vandvidskørsel

Annonce