{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Toldsyn {{forumTopicSubject}}

Hej, er der nogen herinde, der kender til en synshal, hvor de er ærlige mht. stand af en motorcykel som man kommer til toldsyn med? Altså dvs. hvor de rent faktisk sætter standen til "Lav" hvis det er noget rigtig lårt man kommer med?

Jeg har haft 2 igennem for nyligt, ved hver sin synshal, som begge er sat til "Middel" stand, og de er begge total ringe, med bulede tanke, forskellige farvede skjolde og ridser osv. Jeg forstår ikke hvorfor synshallen ikke bare sætter standen til "Lav" med det samme, i stedet for at jeg nu skal bruge tid på at klage over afgiften, og vente på en konklusion. Er der nogen de rhar erfaring inden for dette?

På forhånd tak
William J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toldsyn
  • #1   21. apr 2021 Fik forklaringen af en synsmand, at det er fordi at hvis den skal sættes som lav, så skal de dokumentere en masse. På en motorcykel er det også yderst let, lige at smide en bulet tank og en flækket kåbe på, for så spare en masse afgift.
    Men du kan jo forhøre dig med billeder inden synet påbegyndes.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   21. apr 2021 Papirgangen er røv besværlig og ventetiden er lang, hvis standen sættes til lav.

    Og forskellen er 5% i afgift. Er det værd at slås med?


  • #3   21. apr 2021 #1 Ja hvis man har et lager i sin garage af dele til alverdens mc smiley jeg har købt et par stykker på auktion i mega ringe stand, så jeg forventede lidt af afgiften blev derefter. Ellers ville det jo aldrig kunne svare sig..

    #2 5%, hvor kommer det tal fra? Hvis jeg kigger tidligere vurdering af den ene mc eksempelvis, svinger beløbet fra knap 4.000, til ca 9.000 med tilsvarende km tal og årgang.. hvad kan ellers variere?


  • #4   21. apr 2021 Jeg havde samme problem med min gamle gs750... den lignede lort, og spurgte hvorfor de gav den middel, han svarede at hvis den fik lav skulle den med høj sandsynlighed til vurdering/“øjenvidne” hos en af de told-ansvarlige = med en masse besvær for mig selv og der var intet at spare, ihverfald ikke på den cykel.

  • #5   21. apr 2021 Ved ikke hvad årgang, men tror ikke du spare meget. Det er min erfaring. Og det bedte er noget, der er så godt som muligt når der skar betales afgift. Har lige fået en rimelig` afgift på en MV-agusta F4.

  • #6   22. apr 2021 Ved en "under middel" vurdering får du kun en 2% reduktion i afgiften, hvilket ofte kun lige dækker det gebyr der tages for den ekstra dokumentation og som beskrevet tidligere gør sagsbehandlingstiden meget længere.

    "Under middel stand
    Hvis køretøjets stand er bedømt til at være under middel, bliver handelsprisen/markedsprisen som udgangspunkt reduceret med yderligere, (dvs. ud over de 3 pct., jf. ovenfor) 2 pct., dog max. 20.000 kr. Standsfradraget, som fremgår af registreringsafgiftsbekendtgørelsen § 30, er med vedtagelse af bekendtgørelse nr. 2296 af 29. december 2020 nedsat fra 5 til 2 %.

    Det samlede fradrag kan ikke overstige 20.000 kr. i handelspris/markedspris, medmindre køretøjet bliver besigtiget af Skatteforvaltningen."
    https://skat.dk/skat.aspx?oid=1947427


Kommentér på:
Toldsyn

Annonce