689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Forår på vej! Forår på vej!

Hej alle sammen

Dette er IKKE en løftete pejefinger, men 3 råd.
Foråret er på vej og alle har nykker i deres højre hånd. Vi skal ud at kører og glæden ved igen at være på 2 hjul, overskygger de fare der er.
Jeg arbejder til hverdag i sundhedsvæsnet og det er IKKE et skønt syn at se en MC'ist kommer med falck i små stykker.
Det er typisk i foråret de grimme uheld kommer og hvis vi alle tænker over disse 3 ting, kan vi nedbringe antallet af MC ulykker.

Råd 1
Det er stadig koldt udenfor, selvom det er varmere. Dine dæk er kolde og står slet ikke lige så godt fast, som når det er 20 grader. Hold sving hastighederne nede, indtil temperaturene er oppe.

Råd 2
Tro ikke du kører lige så godt nu, som du gjorde i slutningen af sidste år. Din køreform bliver rusten om vinteren og du kører ikke lige så godt som du tror.

Råd 3
Glæden er stor når man skal kører første gang og så glemmer men råd 1 og 2.

Dette er ikke en løftet pejefinger, men blot et råd. Lad os håbe at antallet af MC ulykker bliver det laveste nogensinde, selvom der aldrig har været flere mc'er end nu.

God sæson fra www.theducklings.dk

p.s. tjeck altid din mc, inden du kører første tur. dvs. dæk tryk, kæde m.m.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forår på vej!
  • #1   24. feb 2008 Hørt smiley

Ja, lad os få den ulykkes statestik ned....!!!

• #2   24. feb 2008 Råd 4. bilisterne skal også lige vende sig til der er mcer på vejene igen, så hold lidt mere øje med dem

• #3   24. feb 2008 Godt indlæg Gert... Lad os nu få de uheld ned.... Ja var jo selv nede at ligge sidste år.... Den forskrækkelse vil jeg ikke ønske for nogen.

Pas nu på!

• #4   24. feb 2008 Gert S: Tak for påmindelsen.

Har allerede været ude og trille en 3 - 500 km i år.. Og ja, det er koldt. Den står ik så godt fast.
    Og bilister har vænnet sig til at vi ikke er på vejene. Og for satan hvor de glor efter en når man kommer på 2 hjul.. :S

• #5   24. feb 2008 palle n
    he he det var nok en god ide men jeg har sjovt nok ikke oprettet mazdaen model morfar og jeg mener ikke man kan skrive i deres forum når man ikke er oprettet men det kunne jo være en ide til en anden der er oprettet derinde og skrive en advarsel her til den første at nu kommer der altså mcer på vejene igen så fuck ind til siden og bliv derinde til vi er kommet forbi he he he he

• #6   24. feb 2008 HØRT!!!!

Vi vil vist alle sammen gerne have en lidt mindre uheldsladet sæson end forrige - Husk, det vigtigste sikkerhedsudstyr sidder under hjelmen:-)

• #7   25. feb 2008 har også rullet de første par tusinde kilometer, og damn det er koldt, men hvor er det dejligt at trille en tur igen, især når det en "ny" motorcykel smiley

men ja, vi ska passe på de 4hjulet der ude!, de køre med bind for øjnene nogen af dem!

angående dæk, har fyrret godt til den i svingene, syns ikke mine bridgestone slipper grebet, dog er der nogen steder på de små veje hvor der er jord, og det glat som brunsæbe!

• #8   25. feb 2008 SUPER INDLÆG GERT

Især det med mc formen den "glemmer" jeg sq hvert år,men kun indtil baghjulet minder en om det smiley
    Tak for påmindelsen

Kommentér på:
Forår på vej!

Annonce