{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.792 visninger | Oprettet:

Trine T
Trine T
Tilmeldt:
30. apr 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6

De korte ben.... {{forumTopicSubject}}

Ack ja - selv om min flinke kørelærer mener at jeg vokser med opgaven under kørsel - så vokser jeg desværre ikke så meget i længden.

Det betyder at mit umiddelbare svar på "Hvad skal du så ha for en MC når du har fået kortet" lidt blir "En hvor jeg kan nå jorden!" smiley

Jeg kender godt til cycle-ergo.com - men det kræver jo at man ved hvilken cykel man skal se efter - der er desværre ikke lige mulighed for at man kan søge på "Min benlængde - hvad passer så til den?"

Er der nogen af jer flinke mennesker der kan pege en begynder i en retning? Her tænker jeg på både hvilke modeller (Når kortet er i hus må jeg køre på det hele) der kunne være relevante i forhold til standard sædehøjde og hvilke der muligvis kan skaffes lavere sæder til? Jeg tænker noget touring - sportstouring og helst med kåbe. Benlængden er ca 72 og jeg kan godt trives med at kunne nå med fodballen men ønsker ikke at stå på tæer.

God aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De korte ben....
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   30. apr 2021 En SV650 har lav sædehøjde fra standard, og kan nemt (og billigt) sænkes yderligere.

    Den er slank over sædet, så benene kan nemmere pege i den rigtige retning så man kan nå ned.
    Det er også nemt at bygge et lavere sæde.

    Billig i forsikring og super letkørt - og den er ikke særligt opmærksomheds krævende. De er solgt i hobetal, så markedet er stort.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #2   30. apr 2021 Hej - jeg kender problemet og har mc med en sædehøjde på 75 cm. En BMW f 800st som er sænket fra fabrikken og en Honda cx 500c. Begge er fine cykler for kortbenede og med en god balance. Håber at vi ses på landevejen - god vind.


  • #3   30. apr 2021 Moto Guzzi Breva 750.
    Fruen her i huset er 158cm, og hun har lige fået en Breva.


  • #4   30. apr 2021 Jeg havde en Suzuki VZ800 fra 2003. Lav sidehøjde på omkring 60-65 cm. Jeg er 180 og sad pisse godt på den. En lækker maskine. Vejer tom 202 kg.

    profilbillede
  • #5   1. maj 2021 Kawasaki ninja 650 og z 650 er ret lave smiley

  • #6   1. maj 2021 Gør det lettere, find den mc du drømmer om, smid så spørgsmålet ind i forum. Så er der med garanti en der kan svare dig.
    Der er mange muligheder, som du måske afskriver fordi det virker usandsynlig.
    F.eks. en BMW boxer kan sænkes til siddehøjde på ca. 0,70 cm smiley


  • Trine T
    Trine T Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #7   1. maj 2021 Ole - jo tak - men så skal jeg jo bare ha en Suzuki Gsx-1000 .... Den er helt sikkert både begyndervenlig og topegnet til 160cm/60kg ... smiley smiley smiley

    Nej spøg til side - det nytter jo for søren da ikke at jeg bare drømmer vildt og vådt (Jeg har absolut INGEN erfaring med MC - ud over en drøm om at få et kort og en MC at køre på smiley ) når der både er udfordringer med erfaring og min fysiske størrelse/formåen. Det virker lidt tosset.

    Ellers var der jo ingen ko på isen i at blive ved med at sidde og gennemgå den ene lækre MC efter den anden på cycle-ergo.com og finde ud af at benene (heller) ikke kan nå smiley Det har jeg allerede brugt en del tid på - og jeg kan sige at den eneste jeg selv har fundet som jeg ved kan fungere uden at den skal ændres noget særligt er en Suzuki GS500 som ud over det er en MC af noget ældre dato også er en A2 - jeg vil gerne have noget jeg ikke føler trang til at skifte ud inden sæsonen er omme smiley

    Tak for de forslag som allerede er kommet op - det er glimrende muligheder - men jeg tager med kyshånd gerne imod flere forslag smiley


  • #8   1. maj 2021 Bare fordi man ikke kan nå når cyklen står oprejst betyder det ikke, man ikke kan køre på den. Når først man har fået erfaring og føling med det, kan lave personer tumle større maskiner. Gs500 er en super god maskine at starte på, og næsten lige meget hvilken cykel du køber, vil du sikkert prøve noget andet inden for Max to år. Så start du bare på en gs500.

  • #9   1. maj 2021 Nu kommer jeg lige med et. bud på en ældre sports tourer til meget rimelige penge som jeg har set fungere for piger med korte ben og som kan følge trafikken..
    Prøv at finde en Kawasaki GPX 600 i original stand og bare sæt dig op på den. Og hvis det føles rigtigt - så kør en tur.
    Der er en del fine af slagsen til salg i øjeblikket.. Hvis den er for gammel er der ZZR 600 også men den er lidt højere.


  • #10   1. maj 2021 hvis det kniber med højden på lige den MC du ka li, så laver Daytona støvler til netop det problem, jeg mener med vistnok 3-5 centimeter i højden.

  • #11   1. maj 2021 Måske skulle man også lige se, hvordan det går, når man finder en køreskole og kommer i gang med den praktiske undervisning. Ikke fordi der er noget forkert ved at drømme om fremtiden.

  • #12   3. maj 2021 Nu var det jo højden der var et problem i første omgang og ikke hvad der var en fornuftig begynder mc. smiley

  • #13   3. maj 2021 Var det mig ville jeg besøge en af store forhandlere der har en masse mc’er stående og kigge og prøvesidde en masse forskellige, der er jo også mange andre ting end ens benlængde der skal være i orden, hvilken type mc skal det være, budget osv. ?
    God fornøjelse smiley


  • Trine T
    Trine T Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #14   4. maj 2021 SÅ spændende er den der GS500 heller ikke smiley Det er da også meningen at jeg skal over på en MT-07 - den der er sænket og hvis så lige det oveni er muligt at skaffe et lavere eller smallere sæde til den bliver det rigtig glimrende (y) Jeg er blev forsøgt smidt på den min kørelærer har som IKKE er sænket og kan med stor bestemthed i stemmen sige at jeg helt sikkert skal være noget dygtigere til at sidde på sådan en før jeg synes det måske kunne være i orden ikke at kunne nå med andet end tåspidserne....

    Jeg har kørt med et par daytona støvler med hæl ved en enkelt lejlighed - og det fungerer glimrende hvis man alligevel næsten kan nå med hælen - men det er lidt det som er udfordringen med min søde lille størrelse 37 - da ombukket ikke er så stort så havner jeg hurtigt på tæerne og så er de 3 - 5 cm ikke nok (Det er fx. stadig ikke nok på GS500'eren). Plateautstøvler er trods alt nok ikke nogen gode idé smiley

    Jaja - #ShortPersonProblems jeg ved det godt smiley


  • #15   5. maj 2021 Trine, du fokuserer alt for meget, på det du ikke kan og det der ikke mulig. Kom nu, på med "ja hatten" Problemer er til for at løses.
    Find nu en realistisk begynder mc. en du drømmer om, så løses problemet stille og rolig hen af vejen, hvis viljen er der.
    Kom nu, go for it ! smiley


  • Trine T
    Trine T Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #17   5. maj 2021 Ole - vi er tilbage ved at jeg reelt ikke ved ret meget om MC’er - så det handler om at finde muligheder som passer til mig. smiley

    Det handler også lidt om realisme - jeg har et par helbredsmæssige tics der betyder at det vil være rigtig dumt at anskaffe et køretøj hvor jeg kun lige kan nå med tæerne fx - så fred være med at man med teknik osv kan komme rigtig langt smiley

    Og så drømmer jeg om friheden ved at køre MC - ikke om en helt bestemt MC smiley

    Jeg takker fortsat for alle mulige forslag - de er velkomne og kommer i kassen med muligheder smiley


  • #18   5. maj 2021 Er Honda Rebel 500 ikke en mc med lav sædehøjde? Den har i hvert fald været oppe at vende før i forum, når det handler om forholdsvis korte ben.

  • #19   8. sep 2022 Opfølgende spørgsmål - hvad blev det til? (nysgerrig da kender en med samme.. korte problem..)

  • #20   9. sep 2022 Der bliver stillet mange spørgsmål herinde og folk er flinke til at svare det bedste de kan.
    Men stiller du et spørgsmål, så vil dem der har brugt tid på dig, også gerne have en tilbage melding, det er dog det mindste man kan.


  • Trine T
    Trine T Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #21   15. sep 2022 Det blev til en Kawasaki er-6f fra 2009 med 8000km på tælleren - og den er sat til salg igen da jeg har været væltet med den to gange ved start/stop - fordi den er for høj ....!

    Jeg har kigget lidt på en Yamaha MT-03 i stedet da den er smallere i sædet og jeg derfor teknisk set får "længere ben" når jeg sidder på den. Om det bliver den må tiden vise når Yamaha Roskilde får en hjem til foråret - eller jeg har tid til at tage en tur til Jylland smiley

    Og ellers kan det være jeg ender på noget 125ccm - de er både smallere og lettere end de større maskiner - så må jeg jo samle erfaring på sådan en.

    (Og jo - jeg kunne jo godt vælge en cruiser i stedet smiley - hvis bare ikke lige min skulderskade og min prolaps siger meget bestemt nej tak til lige netop den tilbagelænede stilling - Honda CTX 700 er eksempelvis en lækker cykel - jeg når fint ned men ved også godt bare at det holder mellem 10 og 20 min før ryggen siger tak for i dag og så er det godt det samme.)


  • #22   15. sep 2022 Er din Er6f sænket? Ellers er det da en nem og relativ billig mulighed for at komme tættere på jorden smiley

  • Trine T
    Trine T Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #23   30. nov 2022 Min 6f var sænket alt den kunne hive og trække og var stadig ALT for høj. smiley

    Det er rigtig meget an på sædebredden også har det vist sig.

    Jeg har i stedet anskaffet mig en Generic Worx 125ccm - nummeret større end en knallert smiley ikke hverken "sjov" eller "spændende" - men jeg kan nå ned, den tilgiver mindre kørefejl og jeg tør nu køre hvor hen i verden det skal være på den smiley

    Så må tid og råd komme når erfaringen er bedre på plads smiley


  • #24   30. nov 2022 Sådan skal der gøres:
    https://www.youtube.com/shorts/sHm_wizutuA


Kommentér på:
De korte ben....

Annonce