{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

valg af første motard/crosser/offroader {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at tage kørekort a2, og har kørt lidt cross i min unge dage, så nu er jeg på udkig efter noget motard/crosser/offroader.
Jeg har kigget på kawasaki D tracker og har bestemt mig for at det skal være noget i den stil. men syntes alligevel at motoren er en tand for lille. Ikke fordi den behøver alle 48 HK, som jeg jo må køre med a2, men der må godt være lidt mere power. Så mit spørgesmål er, er der nogen her inde der har nogle forslag til hvad jeg eventuelt kunne kigge på, budgettet siger 20.000 kr. så ktm er jo nok desværre udelukket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af første motard/crosser/offroader
  • #1   4. maj 2021 D tracker er ikke hurtigere end en afdroslet 2takt 50cc smiley
    Det er testet.

    Der er ca 10 inteesserede for hver letvægts enduro eller supermoto, især nede i den prisklasse.
    Derfor ender du nok ud med whatever du finder en god handel med og kommer først til.

    Dermed ikke sagt lav ydeevne er en dealbreaker.
    Du ville formentlig elske en yamaha xg250 og altid drømme tilbage til den når du en dag solgte den for at få noget større.
    Men de er alligevel både uden for budget og ligeså sjældne som kvindelige racerkørere.

    En 125 2takt afdroslet ville jeg ikke udelukke.
    Dt125r f.eks.
    Men udbud/efterspørgsel er en udfordring


  • #4   4. maj 2021 Så jeg må væbne mig med tålmodighed kan jeg høre og håbe på jeg kommer først til mølle når/hvis jeg finder noget smiley Hvis du skulle vælge mellem en Yamaha XT 125 eller en D tracker , hvilken en ville valget falde på?

  • #5   4. maj 2021 Det er lidt et snegl vs skildpadde ræs smiley
    Men d trackeren er meget lille.
    Du burde kunne få lov at prøve en d tracker og tænke over det. De er lidt specielle, egentlig beregnet til 16årige svenskere og den slags. De må køre 125cc.
    Xt125 er vist lidt mere mansize


  • #6   5. maj 2021 125'ere vokser de fleste fra efter et par måneder. Hvis du kan finde lidt flere kroner ville jeg overveje: Aprilia Pegaso, BMW F650 Funduro eller Honda Dominator. Det er full size mc'ere, de fåes til under 30k, hvis man leder lidt. De er dog ikke designikoner, så hvis ambitionen er et urban-kriger look duer de nok ikke.

Kommentér på:
valg af første motard/crosser/offroader

Annonce