{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

KTM exc 450 {{forumTopicSubject}}

Hey. Står og er pisse forelsket i sådan en lækker KTM exc 450. Jeg har ikke taget kørekort til motorcykel endnu, men skal til at starte på A2. Jeg fandt ret hurtigt ud af at den har mere end 0,2 kW/kg, så jeg vil høre om det er muligt/det værd at neddrosle til lovligt for mig.
Har folk evt erfaring med exc'erne eller er der andre i hellere vil anbefale mig?
Tak for svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KTM exc 450
  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #1   11. jun 2021 Exc modellerne er ekstremt service krævende så det skal du bestemt tage ned i dine overvejelser.
    Jeg har selv en exc 525 og elsker den meget mere end alt andet jeg har kørt på men med de service intervaller og at du nok ikke kan holde til at køre på den mere en 1 time af gangen så vil jeg ikke anbefale den som din eneste cykel.

    Min står på registreringsattesten som om den har 28 hk mener jeg det er. Mange exc modeller er forkert opgivet og du kan måske derved slippe afsyed med det.
    Det er et kæmpe måske og du må gøre op med dig selv om du vil tage chancen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #2   11. jun 2021 Det står og falder med hvilken årgang du snakker om.

    04-06 er en slider og kan køre uforskammet mange timer uden den skal åbnes, hvis man sørger for at skifte olie og kontrollere ventiler ofte nok.
    07-11 er en overkompliceret spand l**t med alt for mange særheder, og en konstant raslende knastkæde fordi strammer løsningen er for dårlig. Plastik tandhjul i oliepumpen. Dårlig ide.
    Alt efter 12 er med indsprøjtning og er omkring 8-10 kilo lettere, men også længere oppe i værdi. Klart at foretrække.
    De kan drosles hvis du kan finde kittet til dem. 12 og frem er gadegodkendt til en ret lav effekt, så på papiret må du køre dem på A2 allesammen.

    En ting man skal gøre sig helt soleklart med de her cykler, er at der ikke er noget kompromis på vedligeholdelse. Hvis man har haft en karriere som scooter hjemmemekaniker, med det fusk og klyt som det indebærer, så får man et chok over hvor meget opmærksomhed sådan en knallert kræver og hvor få ting man kan tillade sig at spare på, eller kaste sammen med hvad man lige har ved hånden. Er noget slidt, så smider man det ud og skifter ud med ny dims. Færdig bum. Der er ikke bygget ekstra holdbarhed eller levetid ind i noget af konstruktionen - da det er en konkurrence maskine ab fabrik. Enten spiller den 100% eller også er man ved at ødelægge noget der ender med at være røvdyrt.

    Jeg er på min tredje, og elsker hvert et øjeblik jeg kører på den. smiley


  • #3   12. jun 2021 Ja, jeg har hørt at de skulle være en del service krævende, men troede dog ikke det var så ekstremt! Er andre mærker som tilbyder en lidt mere "gadevenlig" maskine? Har kigget lidt på Suzuki drz 400 men ved sgu ikke helt. Hvad med lc640 maskiner?

    Og tusind tak for vildt gode svar!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #4   12. jun 2021 Det er ikke ekstremt - der er bare mere arbejde i at holde en ren konkurrence maskine kørende.

    Og med hensyn til de andre du nævner, så er det fine cykler. Men det er en jungle at finde et ordentligt eksemplar, som ikke også kræver en masse opmærksomhed, alene på grund af alder og tidligere ejeres brug.


Kommentér på:
KTM exc 450

Annonce