{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

MC-hospitalet...Ikke ros denne gang... {{forumTopicSubject}}

Henning fra MC-hospitalet får som regelt kun ros for hans arbejde, men her er et af de modsatte oplevelser som jeg vil dele med jer...Jeg var en tur oppe ved Henning for knap et par uger siden for at få stillet cyklen ordentligt ind. Da det blev min tur blev cyklen kørt på rullefelt og startet op. På med en lille elektronisk instrument, så henning kunne stille på indsprøjtningsmængde/tid. Sammenlagt tog det 10min så var han var færdig. Af med 1000,- (uden papirsjov)!!!..Det gav 4-5HK på toppen, ikke lige noget som jeg kan bruge, istedet havde jeg håbet på at nogle af de indsprøjtningssymptomer, cyklen har ved kørsel i lav fart, ville forsvinde. Det gjorde det ikke. Det var hvad det var...Da cyklen var på rullefelt, kunne det tydeligt ses at kæden skulle strammes op, hvilket jeg spurgte Henning om han ikke kunne klare. Det to ham 11/2 min. at ordne og da han jo er prof. tjekkede jeg ikke noget. Da mig og en kammerat senere kørte mod Århus, følte jeg at bagenden slog med røven, 1 gang pr. omdrej. Jeg stoppede og kiggede efter på tandhjulet om der var røget noget af el. anden opstået slid/haveri, men jeg kunne intet se, så det blev afføjet med at det nok var kæden der var færdig. Næste dag tog jeg cyklen op på baghjulsløfteren for at kontroller tandhjulene, og så til min skræk, at kæden var strammet så meget at jeg ikke kunne bevæge den 3mm!!!! og den opspænding havde jeg kørt 110km med :-(. Heldigvis føles det ikke som om trækakslen har taget skade..Men næste gang tjekker jeg selv (gør det selv), lige meget hvor prof. personen er...Dette er ikke for at svine Henning til, for som person, fik jeg indtrykket af at han er fin nok, men jeg tror bare han har for mange kunder i butikken og sløser med sit arbejde....Så kontroller "profferne" og prut med prisen før arbejdet!!! Det gør jeg næste gang...Henning jeg ved du er aktiv herinde, så jeg håber ikke du bære nag, men syntes det er fair at dele sine erfaringer..Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-hospitalet...Ikke ros denne gang...
  • #1   16. aug 2005 Tror det bunder i at han ikke har det "rigtige" felt med bremse m.m. Men dunno!
    Var selv derope for ikke så lang tid siden, der var det også en hurtig affære, men vend den om, det er jo kun godt det er hurtigt, da manden der laver det åbentbart har tjek på det og prøvet det før, og ved hvad retning han skal gå!.

    Hvis du er utilfreds så sig det til Henning, så skal han nok gøre det godt igen, eller rette evt fejl.
    Min TL´er fik et par symptomer den ikke havde haft før, da jeg havde været oppe ved ham. Men disse bliver rettet den kommende weekend uden beregning



  • #2   16. aug 2005 Ok fair nok...Men efter man har justeret 2000cykler ind på sit rullefelt, tror jeg nok det er betalt....Det jeg nok efterfølgende er blevet lidt gal over, var hans interesse i at "studere" cyklen lidt for at finde ud af hvad der kunne gøres bedre, samt sløsethed ved tilspædning af kæden. Men som sagt syntes jeg at Henning virker som en fin gut, så det er ikke hans personlighed jeg angriber...Dårlige erfaringer skal også må komme rampelyset ligesom de gode....Heldigvis er erfaringerne med Hennig i overtal..

  • #3   16. aug 2005 First off.
    Ja jeg kender henning. men vil alligevel komme med min mening.

    Uanset om rullefeltet er betalt, Teka programmeren ligeså, og om han stjæler strøm fra naboen..

    Så koster det at drive et værksted, se sådan på det at 4-5HK for en tusse... det sku billigt (normalt regner man 1000kr/hk)

    Ang. kæden:

    Nu er jeg suzukimand, og jeg ved at SAMTLIGE gsxr har en træls feature vedr. kædespænding.
    Nemlig at når du indstiller kæden, så alt passer (det gør man før man momentspænder akslen) og så ellers spænder akslen til, så strammer den af uforklarlige grunde endnu mere til. et lorte system fra suzuki´s side.

    At han studerer cyklen for at finde ud af hvad der kan forbedres, skal du da for faen ikke klage over, det viser da at han intresserer sig for det han laver..

    Vores Fireblade (929) havde jeg dømt til at skulle have ny indmad i forgaflen da det eneste positive ved den var at den holdte forhjulet fast til stellet. Men efter Hennings råd, ville det være nok med olieskift og rensning, samt lidt anden opsætning, alt i alt små 6000kr billigere end min løsning...

    Ang det med at skrive herinde, jeg ville nok have ringet til min mekker først, så han havde en chance for at rette op på fejlen, face it, vi kan alle lave fejl, også "proffer" forskellen på en god og en dårlig, er hvordan man håndterer en klage.
    Og der kan jeg garantere at henning står inde for sit arbejde, også hvis der er problemer.

    Det er som fair nok at dele erfaring, men giv da manden en chance for at rette op (ikke skjule, men rette op) på problemet. for der var du helt sikkert ikke blevet skuffet..

    Med Venlig Hilsen

    Morten Dahl...


  • #5   16. aug 2005 ok, kan godt se dette indlæg pisser nogen af, og det havde jeg også forventet...Og så skrev jeg sku forkert i det forrige indlæg, han studerede nemlig IKKE cyklen ret meget...Og hvem fanden kan ikke spænde en kæde op...Ok, der er en momentarm som man skal kende, men jeg havde ingen problem med at give den rette tilspænding dagen efter!!!. En ukorrekt tilspænding kan jo i værste fald springe kæde og ødelægge drivaksel.. og ok Morten, jeg burde nok have kontaktet Henning først...Men hvem får noget ud af det. Gode som dårlige meninger skal ud før "filtrering". Jeg siger jo også at manden sikkert ved hvad han laver, man skal blot være opmærksom på "sløsethed" som var det jeg var ude for. Og Mht. prisen, så fik min kammerat skiftet pakninger i forgaffel, skiftet bremseslanger ud med armeret slange og nye klodser i for 2000,- det var et arbejde til flere timer så det var en fair pris...Det værste er ikke pengene men at man gerne ser lidt "interesse" i arbejdet så det bliver gjort ordentligt.

  • #6   16. aug 2005 Hej Michael.

    Nu pisser du mig altså ikke af. Jeg prøvede egentlig bare at se sagen fra en anden synsvinkel.

    Kædeopstramning kan være tricky på suzukierne (har ikke hørt om andre med det problem)

    At han så ikke har observeret dette, det er sku hvad der kan ske. Som jeg sagde (ikke for at bortfoklare) alle kan, og vil komme til at lave fejl.

    Havde jeg nu stadig været der (var der nemlig da i kom) havde jeg nok også påpeget det kunne være et problem på suzukierne.

    Men omvendt?

    "Jeg stoppede og kiggede efter på tandhjulet om der var røget noget af el. anden opstået slid/haveri, men jeg kunne intet se, så det blev afføjet med at det nok var kæden der var færdig"

    Der har du ikke haft fat i kæden? du må da have skubbet cyklen for at kunne efterse tænderne, der har du ikke lagt mærke til at kæden var for stram?

    Som jeg ser forløbet:

    Du har fået 4-5HK for 1000Kr.
    samtidig er din kæde blevet spændt for hårdt op, en uheldig fejl, men stadig en menneskelig fejl.

    Du har ikke givet værkstedet en chance for at rette fejlen, og evt kompensere for dette.

    Jeg vil ikke kalde det filtrering at få rettet fejlen, og så ellers komme med historien.

    Et godt eksempel er den store gut der var med mig oppe ved henning, ham med Bimotaen, han har bla. også en RSV mille.

    Den skulle have nyt kædekit, værkstedet (ikke MC-hospitalet) det blev lavet på, havde fået et fortandhjul hjem til en Falco, selvom der var bestilt komplet kædekit til en mille.

    Det bemærkede de ikke under montering (offset er mindre) med det resultat at kæden bed i dækket.

    De monterede sættet, lavede en rullefelts måling, og sendte manden hjem. Det var først derhjemme han opdagede fadæsen...

    Resultat:

    Han fik nyt kædekit,samt bagdæk og de hentede og bragte cyklen..

    Se det er i mine øjne service, og en kvalitet´s forhandler.

    Men de skal altså have chancen for at rette op på de uungåelige fejl der sker.

    Du har jo ikke på nogen måde antydet i dit første indlæg at du ville tage kontakt til værkstedet, du brokkede dig jo bare.

    Forstå mig ret. det sku fair at give erfaringer videre, men du mangler den vigtigste, nemlig forhandlerens imødekommenhed "efter købet"

    Med Venlig Hilsen

    Morten Dahl



  • #7   17. aug 2005 Til ham med suzuki'en..

    Jeg er ikk nogen proff, men ved da at nå man spænder en kæde op på en suzuki er der ikk noget specielt i det.

    Du finder det strammeste punkt og strammer den som den skal være, plus en lille smule ekstra, så sætter du en fast-nøgle ind i mellem kæde og kædehjul så hjulet bliver trukket helt frem og kæden er stram
    Så er det bare at stramme møtrikken, fjerne nøglen, finde det starmmeste punkt og tjekke..

    Efter 5 års arbejde som mc'mekker har jeg erfaret at dette nok er den nemmeste løsning.

    4-5 Hk for 1000.. Det er sku billigt..
    Soya i rullen...


  • #8   17. aug 2005 Ja jeg synes heller ikke der er noget at brokke sig over.
    De 1k er billigt!


  • #9   17. aug 2005 prisen ok. ja. men at det kræver stor uddanelse at justere kæde fordi det er en zuki???? manner uddanelsen svigter. aldrig kørt andet og eneste gang det har drillet var første gang jeg erfarede at kæden godt kan give sig mere nogen steder end andre. og så ved man det. ikke for at genere nogen men det burde sq ikke være et problem. slet ikke for en prof

Kommentér på:
MC-hospitalet...Ikke ros denne gang...

Annonce