{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Kåbe til Yamaha bolt {{forumTopicSubject}}

Halløj ??

Jeg har købt en Yamaha bolt (første naked bike) og overvejer en styrkåbe som denne

https://bike-netshoppen.dk/shop/344-xv-950--xv950r/12917-yamaha-xv-950---styrkaabe/

Da jeg oplever nogle rystelser ved kørsel på motorvej.

Ville denne lille skærm hjælpe mig eller er det blot tilvending fra min side der skal til? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåbe til Yamaha bolt
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   16. jul 2021 Når du siger "vibrationer" - mener du så turbulens, eller noget der ryster, som i noget der er ude af balance?

  • #2   16. jul 2021 Det bliver altså noget lignende som på billede 1 på denne side?
    https://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/2014/december/yamaha-xv950-long-term-test-report/
    Så skal du i hvert fald have hovedet helt ned og kigge mere eller mindre ud gennem glasset, og selv da kan du risikere at mærke en del turbulens i hjelmen. Du kan allerede uden vindskærm prøve at mærke hvordan det føles, når du lægger dig ned over tanken ved motorvejskørsel.


  • #3   17. jul 2021 De rystelser, er det rusken i din jakke du mener?

  • #4   18. jul 2021 #3 det ved jeg ikke helt. Synes ikke det virker slemt, men tænkte blot at det måske var vinden der fik fat i lygten måske.

    Har kørt gsx 750 F før og mærker det kun ved de 130-140+ på motorvej, men det er måske bare charmen ved at køre uden kåber ??

    #2 ja så gør det nok ikke den store forskel ihvertfald smiley


  • #5   18. jul 2021 Det er lidt svært at gennemskue hvad der er for nogle rystelser du oplever, og hvor du mærker dem.
    Men det er næppe pga manglende kåbe. Den du linker til er primært en pyntegenstand


  • #6   18. jul 2021 Ved de hastigheder er der et enormt vindpres, der river og flår i alting. Det kan især mærkes i hovedet og overkroppen.
    En lille kåbe eller vindskærm kan afhjælpe noget, men det kan også flytte turbulensen opad eller bagud, så der stadig vil være mærkbar turbulens, der måske ovenikøbet kan være mere irriterende.


  • #7   19. jul 2021 Hmmm.... Jeg har en Bolt med den skærm som du tænker at købe. Virker super godt og flytter vinden væk fra kroppen. Har ikke prøvet de rystelser du skriver om.
    Havde før en Suzuki VZ800 Marauder. En cruiser/bobber, der var også vibrationer ved 130-140. Den var også uden skærm. Min erfaring er at vinden giver i dig på en nøgen cykel.


    profilbillede
  • #8   19. jul 2021 #7 Så du mener at det ville være et helt fint køb med sådan en skærm? smiley

  • #9   19. jul 2021 Ud fra det, du skriver i svar #4, virker det mere, som om det er ubalance i forhjul/dæk evt. pga af slid, der er årsagen til problemet.

    Hvis det var rystelser i hovedet/hjelmen pga vind, ville du vel have skrevet det.


  • Johnny O
    Johnny O Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 2 Svar: 9
    #11   4. aug 2021 Nå har jeg holdt på med 2 hjulinger reperasjoner og helrestaureringer i mange tiår.Har også utgitt boken "Restaurering av Mc"Men kanskje jeg ikke forstår moderne dansk så godt.En bolt som er løs eller vekk på dekselet...? Eller annen plass og hastigheter på 130-140 kmt.Lifsfarlig om dekslet flyr av i den vinden spesielt for trafikk bak.Om bolten er den som går gjennom motoren og denne er delvis løs er det ikke bra Men det merker du når sykkelen stopper...Om det er bolten som går gjennom hjulet er det helt galt.For dette med og kjøre på ett hjul er strengt forbudt ivertfal her i landet.Få en mekaniker til og se på saken før noen blir alvorlig skadet.Johnny Oksnes. Norge

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
Kommentér på:
Kåbe til Yamaha bolt

Annonce