{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Rygbrædt? {{forumTopicSubject}}

Da jeg lige er startet på motorcykel kørekort har jeg været ude og investerer i lidt tøj.
Indtil videre har jeg købt en M-Tech J. Razor Tex jakke, en Caberg Justissomo GT hjelm (flibar m/ indbygget solbrille), og så et par handsker.

Men går og overvejer om jeg også skal investerer i et rygbrædt!
Er det noget i kan anbefale? Og evt nogle link/priser.

Hvad med støvler, er det en nødvendighed?
Hører man nemt kan komme ud for at forstue/brække sin ankel hvis ikke man har støvler med!

Kom gerne med nogle gode inputs da jeg er ny i faget!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygbrædt?
  • #1   5. mar 2008 rygskjold vil de fleste her inde sige er et must, jeg har dog ikke et selv endnu, de plejer at ligge på en 500 dask + - et par hundrede.

• #2   5. mar 2008 rygskinne !!
    ja det kan sagtens anbefales....... men bukser og støvler er vigtigere !!!

• #4   5. mar 2008 men de 3-800 kr som et rygskjold koster må du ikke spare væk... tro mig... desværre indser man det gerne for sent...

• #6   5. mar 2008 Har også prøvet et rygskjold som var rigtig behageligt at have på.
    Mener det kostede en lille 1000kronseddel. Så kunne godt være man bare skulle investerer i det.

Hvad med bukser/støvler?
    Hvad ligger det i prismæssigt, hvis man skal have noget okay kvalitet!

• #8   5. mar 2008 Man burde måske have fulgt lidt mere med i tysk timerne?! Hehe

• #9   5. mar 2008 hjelm,et par sidi støvler og et dainese wave, det ser man ikke mig uden når jeg er på ryggen af min knallert... føler mig godt beskytette sådan... og lige til de hurtige så har jeg osse altid lederkobis og handsker på smiley

• #10   5. mar 2008 rygskinne skal der til,.! og ville nødig undvære bukser og i særdeleshed støvler i tilfælde af styrt...!

• #11   5. mar 2008 Okay..

Jeg må prøve at kigge lidt rundt omkring.
    Ender ihvertfald med at jeg køber et rygskjold!

Så må jeg se om jeg kan finde nogle støvler og bukser på et tidspunkt!

• #13   5. mar 2008 Det er sådan en her jeg har prøvet:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=27763

Det er desværre bare ikke min størrelse!

Nogen der ved hvor man kan købe den model billigt?

• #14   5. mar 2008 -Marcus M
    Hvis du er på et stramt budget, er Thansens rygskjold et udemærket alternativ til 399,-:
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=1680476911&n=1364459000&pn=1364460891
    Jeg har selv kørt med det i sidste sæson. Det er relativt tungt og på en varm sommerdag bliver den temmelig varm at have på. Men bortset fra det, har jeg været yderst tilfreds med den.
    Jeg ser også de har en dyr model til 799,-, men kender intet til den:
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=1680476911&n=1364459000&pn=-1553725864

• #15   5. mar 2008 Ved godt der ikke kun findes ringe ting i THansen, men vil ikke købe sikkerhedsudstyr der.

Og hvis deres dyremodel koster 799, så vil jeg gerne ofre de 200kr ekstra og så købe det andet jeg har kigget på.

Ved godt der er mange forskellige meninger om det, men meget rart at hører hvad andre synes. Specielt når man er ny smiley

• #16   5. mar 2008 Det kan siges på ÉN måde det hele.!!!

Hvad du kører "i / har på" afspejler hvad du selv syntes din krop og dig selv er værd....!!!!!!

Mener du at din krop er 0 værd. Jamen så følger du bare de "super smarte" og kører rundt i jeans og t-shirt. -For det er jo bare SÅ sejt..!
    Men har du bare lidt fornuft i øverste etage, bruger du det beskyttelses udstyr som nu én gang er på markedet.

Som der er skrevet før. Tænk på dig selv HVIS du skulle være så uheldig at stige af maskinen.
    Så brug nu det beskyttelse som vi kan få...

Og ellers tillykke med valget af kort til mc.. Godt træk.!

• #17   5. mar 2008 -Marcus M
    Nu så jeg du havde investeret i en Caberg-hjelm, så det kunne være budgettet var stramt. Derfor foreslog jeg dette rygskjold - personligt er jeg ligeglad med, hvor jeg køber tingene, bare det er i orden.

• #18   5. mar 2008 Ud fra hvad jeg fik af vide af sælger, så var den hjelm jeg købte en rigtig god hjelm.
    Den er lavet af glasfiber/kulfiber, så den vejer ikke så meget, den har ridsefast/dugfri visir og så sedder den også rigtig godt på mit hoved.

Men har som sagt ikke så meget erfarring indenfor det område. Vil bare helst ikke købe noget sikkerheds udstyr i THansen!

• #19   5. mar 2008 Det var ikke for at kritisere valget af Caberg, jeg kender ikke den sikkerhedsmæssige side af den. Den skulle dog genere en del vindstøj. Men prisen for Caberg-hjelme ligger normalt i den lave ende.
    Jeg går selv efter god kvalitet til den gode pris - alt for mange mærker tager nogle onde overpriser for et flot klistermærke og det gider jeg bare ikke betale for.
    Jeg har ofrede dog penge på en Schubert C2, da den bare sad så godt på mit hoved;-)

• #20   5. mar 2008 et brædt er altid godt at have med på køretur smiley
    Fakir Jensen nede fra gaden har dog monteret en masse søm i hans , det skal nok frarådes

Rygbrættet er sgu ligemeget hvor du køber og hvor godkendt det er ! bare det sidder fornuftigt fast og dækker ryggen ordentligt

• #21   5. mar 2008 Der er forresten en tråd her, hvor Thansen skjoldet bliver diskutteret:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=63557

• #22   5. mar 2008 Jeg har selv købt en del udstyr og dele i tyskland hos www.louis.de, de har mange gode dele til rimelig priser.

• #23   5. mar 2008 Nåja, ligemeget og ligemeget. For mit vedkommende er det nu ikke ligemeget hvad det er jeg har på ryggen: enig. Det vigtigste er at ha' skjoldet på, men på en varm sommerdag er det nu rart, at have en ventileret model, så man ikke smelter indenunder. Det indskrænker udvalget en del...

Bottomline: Skaf et rygskjold.
    -så kan du altid overveje, om du vil give det ekstra, det koster, at få den ekstra komfort med. Beskyttelsen er det i alle tilfælde dumt at udelade.

• #24   5. mar 2008 Som du nok kan fornemme køb et rygskjold. men lad nu være med at blive skræmt over et fra T-hansen.
    Mit første rygskjold var et billigt et ( CE godkendt). Pris 398. De billeder der ligger i mit galleri, viser at det blandt andet giver spidi, knox og andre baghjul..... tja det viser jo bare at pris og kvalitet ikke hænger sammen. Kører dog med en helt anden type ny, en vest, for så kan den også fungere som t-shirt når læderet bliver krænget af kroppen ved pauser... Ville ikke være bange for at købe noget CE mærket noget hos T-hansen. Specielt ikke hvis jeg kan købe det her og nu, i stedet for at vente til man har råd til det "smarte". Fodi så siger Murphy's lov at så vælter du inden du køber det!!

Mht til støvler og bukser, så vender jeg lige tilbage. Mener nemlig at have læst en undersøgelse om at ben og fødder er dem der oftest kommer i klemme ved ulykker ( Bare tænk på en udskridnig, og MC, lægger sig blidt ned over dine ben.) Så kurer du hen ad asfalten med ca 80 km/t, for vi kører jo aldrig for stærkt!!!! MEn der er lige cirka 200 kg der presser dit ben, ankelknogler mod asfalten!! tror nok lige at det rasper rigeligt i jeans og et par vans....

Lars

• #25   5. mar 2008 Her var den... læs og bedøm selv hva du/I mener
    http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2604.0

• #26   5. mar 2008 Køb også et par fornuftige støvler. Personligt synes jeg også det er rarere at køre med end gummisko.

Og det skal ikke kun være for at beskytte mod forstuvninger. Det skal sgu nok hele. En god støvle er længere tid om at blive raspet igennem end end et par Nikesko.
    En kolegas søn væltede iført gummisko. Foden blev raspet så meget i stykker at den skulle amputeres.

• #27   5. mar 2008 Netop Simon prov lige at glo det her link... så bliver folk nok klar over at beskyttelsen går hele vejen ned til tåen!!!!

http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au/a/91.html

• #28   5. mar 2008 godt link fra svrider!
    Ved du så evt. hvem der her i danmark leverer læder med Polynorbonene/Norsorex/Noene?

• #29   6. mar 2008 et alternativ til rygbrædt er komplette sikkerhedsveste med både rygbrædt, hofte beskyttelse albue, ribben skuldre osv.. de kan også fås til omkring 750 kroner i louis.. har prøvet et "super shield nb-9" i louis, og den var rigtig fed at have på, kunne spændes til med velcro, og man kan sagtens have en læderjakke udenover (hvilket anbefales, selve nettet yder ikke meget beskyttelse.. det holder bare skallerne på plads)
    den kan ses på http://www.louis.de/ hvor du i søgefeltet skriver 20890503

• #30   6. mar 2008 der er også nyrebælte, og kravebensbeskyttelse.. det er et rigtigt godt sikkerhedsprodukt til pengene

• #31   6. mar 2008 Er der ingen der har læst den bitte artikel i den nyeste Bike , hvor en producent påstår at der er flere skader på brystet end ryggen, så de anbefaler et bryst skjold fremfor rygskjold.

Ændre det noget ved folks synspunkt på rygskjold ?

• #33   6. mar 2008 SGu enig med dig Don T. Men hvorfor enten eller i stedet for både og????

Og hvis man virkelig burde gå op i sin førlighed, så skulle man vel også køre med nck brace???

Men nu kommer vi jo ind på et emne som er lidt ømtåleligt, for hvor meget skal man pakke sig ind???

• #34   6. mar 2008 den der neck collar eller neck brace er faktisk et krav i feks. super moto allrede fra i år !!!

• #35   6. mar 2008 Jeg mener også der er en grænse.
    Kommer vel meget an på ens kørsels behov?!

Hvis ikke man ligger og banker cyklen af med 200 i timen på motorvejen hver dag, men bare skal kører små ture (ved godt det også kan ende galt med 30km/t).

Men så kan man jo næsten bruge 2timer på at pakke sig ind for en tur på 10min!

Jeg er ening med at man skal have en ordentlig hjelm, god jakke og et par gode handsker. Det må være standard udrustning.

Alt der udover er bare "ekstra godt".

Så tror jeg starter med at købe et rygskjold, så kan støvler og bukser komme senere hen!

• #36   6. mar 2008 mht "brystskjold" så er der såmænd også ribbens og kravebensbeskyttelse i føromtalte vest.. og den er immervæk hurtigere at tage på end et rygskjold!

• #37   6. mar 2008 I forhold til undersøgelsen, så sker over alvdelen af alle lykker inden for de første 20 km. Og langt de fleste ulykker sker med under 80 km/t...

Er slet ike enig med alt derudover er ekstra godt, slet ikke efter jeg har set hvor mange procentdel af skaderne sker der sker på benene!! Er ikke hellig, kører alt for ofte i jeans, og almindelige mc støvler, med alt på overkroppen... Men det tager bestemt op til overvejelser efter jeg har kloget lidt i det her på nettet, takket være din tråd.

• #38   6. mar 2008 det er kun en dag siden diskussionen om hvor meget udstyr man bør have på, var her sidst..
    de fleste er dog enige om at det er folks eget ansvar hvor meget de vil have på, og at man for optimal sikkerhed bør sprede pengene både på passiv sikkerhed (sikkerhedsudstyr) og aktiv sikkerhed (kørekurser, gode bremser etc.)

• #39   6. mar 2008 Enig med Jesper!

Kommentér på:
Rygbrædt?

Annonce