{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.859 visninger | Oprettet:

Aprilia sxv 450/550 {{forumTopicSubject}}

Hej Mc-galleri.
Jeg går lidt i overvejelser om at skifte min cbr ud med en motard, og i den forbindelse kom jeg til at kigge på en Aprilia sxv.
Men hvad koster sådan en? På aprilia.dk har de en listepris på ca 65K plus afgift, men hvor meget er det? Undrer mig også lidt over at der ingen brugte er til salg i DK..
Forslag til andre motarder modtages også, har selv kigget lidt KTM 525 og 640 LC4.
Mvh Anders.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia sxv 450/550
  • #1   7. mar 2008 Der har været et par stykker til salg med afgrift. Men de koster en hel del desværre.
    De kører til gengæld også rigtig sjovt.


  • #2   7. mar 2008 Hvad med at vente til den her kommer på markedet.
    (link fjernet)
    Den sku blive prissat til 50 T.


  • #3   7. mar 2008 Synes ikke jeg kan finde nogen nu i hvert fald..

  • #4   7. mar 2008 Den Hyosung ser ret interessant ud.
    Hvis specs holder emd 120 kilo og ... hvad skal vi gætte på af heste..??? omkring en 65 stykker?
    Så er den da ret okay.

    Alternativet er jo en DRZ 400


  • #5   7. mar 2008 Hej anders.

    Nu er jeg jo "lidt" farvet, men tro mig, en LC4 når ikke sådan en SXV550 til sokkeholderne.

    En SXV550 er simpelthen det mest bidske du kan få på gaden smiley

    Hvis du vil vide mere om SXV, så ring på 75838500

    -
    Morten Dahl
    SXV550 Agressiv style smiley


  • #6   7. mar 2008 Tjaeee, den er jo en dyr sag, Og egentlig bygget til bane og ikke gade. Den har bla. intet oliefilter, så der skal aftes skftes olie på den, og serviceintervallerne er også korte.
    Men uden tvivl, den fedeste motard på markedet.


  • #7   7. mar 2008 Det var lige det, har også set den test petrol.. Hm, men 130K er godt nok mange penge for et stykke legetøj smiley

  • #8   7. mar 2008 Har du da selv en, Morten?

  • #9   7. mar 2008 Nu har jeg godt nok lige købt ny cykel - Men det skider jeg på, den Hyosung skal jeg også ha, hvis den holder55- 65 HK til 120 Kg!!!!!

  • #11   7. mar 2008 Det eneste problem med SXV (ud over prisen) er at da dba.dk testede den udtalte at motoren havde en forventet leve tid på 30.000 km hvis man passede den. Ved ikke hvordan det er i motard verdenen, men synes ikke det er meget.

    Iøvrigt skyder jeg på at den Hyosung har 52HK ligesom deres atv der også har 450 ccm motor smiley Men hvis priser bliver Kr. 50.000 lyder den meget fristende


  • #12   7. mar 2008 Det eneste problem med SXV (ud over prisen) er at da dba.dk testede den udtalte at motoren havde en forventet leve tid på 30.000 km hvis man passede den. Ved ikke hvordan det er i motard verdenen, men synes ikke det er meget.

    Iøvrigt skyder jeg på at den Hyosung har 52HK ligesom deres atv der også har 450 ccm motor smiley Men hvis priser bliver Kr. 50.000 lyder den meget fristende


  • #13   7. mar 2008 Det eneste problem med SXV (ud over prisen) er at da dba.dk testede den udtalte at motoren havde en forventet leve tid på 30.000 km hvis man passede den. Ved ikke hvordan det er i motard verdenen, men synes ikke det er meget.

    Iøvrigt skyder jeg på at den Hyosung har 52HK ligesom deres atv der også har 450 ccm motor smiley Men hvis priser bliver Kr. 50.000 lyder den meget fristende


  • #14   7. mar 2008 Ups explore drillede lidt der... undskyd

  • #15   7. mar 2008 Nu går jeg kun i overvejelser indtil videre - og jeg er jo ung og letpåvirkelig smiley
    Men jeg er flyttet til Århus jo, og kommer deraf til at køre mere i byen. Plus at det skulle være for at prøve noget nyt, at jeg ville prøve en motard.
    Kørselsmønster - kører mest mc for sjov, ture med vennerne. Tager af og til mc'en på lange ture, fordi jeg kan smiley ikke af transportbehov.
    Men bliver en maskine som en sxv for ekstrem til denne form for brug?


  • #16   7. mar 2008 Nu er der vist heller ikke nogle der drirekte sammenligner de to cykler - men som supllement og et alternativ, er den da stadig spændende.

  • #17   7. mar 2008 Petrol: De bliver ikke sammenlignet, men nævnt som alternativer, ligesom DRZ400 og LC4 også er nævnt i tråden her.


  • #18   7. mar 2008 Petrol: Så en DRZ400, LC4 og Pegaso Strada er også 2 hjulet accenter??

  • #19   7. mar 2008 Petrol: Har du nogensinde hørt om nogle der har overvejet en F1'er!!!!
    Den sammenligning du drager mellem en F1 og en SXV er vist længere fra hinanden end mellem en SXV og en DRZ/RX450.



  • #20   7. mar 2008 hyosung rx450sm er opgivet til 50hk

    smiley


  • #22   7. mar 2008 Hej Anders (og alle andre)

    Ja jeg har selv SXV (bliver snart oprettet) og kører såvel ræs (DM og tysk mesterskab) som gade på den.

    Og ja, jeg er aut. Aprilia Off-Road center. Og det farver jo nok altid lidt smiley

    Men her er mine ærlige meninger (og lidt facts)

    En SXV er en Racer, komforten er dog for typen, ganske ok. Har da flere gange selv kørt ture på 150++km om dagen.

    Dog KUN på småveje, da det er der den hører til.

    Til gadebrug er serviceintervallet 3000km, men olieskift for hver 1500km er ikke noget den tager skade af.

    Den tåler ganske enkelt ikke motorvejskørsel med hanen i bund (går med 16-42 gearing 220km/t) så springer motoren i luften (men det gør en LC4 også hvis den kører 200km med fuld rulle)

    Det er som sagt en racer, der kan købes plade til, den er vild som bare fanden når man åbner for sluserne. Men grundet indsprøjtningen, også forbavsende nem i bykørsel. Dog har den tendens til at bringe det værste op i piloten smiley

    Det er en entutiast maskine, den kræver lidt mere vedligehold end en CBR600, men giver det så igen i form af køreglæde.

    Så er man ikke typen der pakker cyklen hver weekend og drager igennem europa på tur, men derimod kører en hurtig hyggetur med drengene efter aftensmad, og har indset der er andet i verden end motorvejs ræs.

    Så er Motard stilen (uanset mærke) måske nok værd at kigge nærmere på.

    Men at sige at den kun kan bruges til en kort tur om ugen er forkert, når vejret bliver bedre skal min da køre mellem hjemmet og butikken.

    I udlandet er erfaringerne ved gadekørsel også ganske gode, mange bruger dem i storbyerne da de i praksis er noget af det hurtigste derinde.

    Det her er mine personlige erfaringer og meninger om maskinen, intet andet.

    Men Anders, kom forbi vejle og lån min 1 time en dag. Så kan du jo prøve om Motard konceptet som helhed er noget for dig.

    Med Venlig Hilsen

    Morten Dahl




  • #23   7. mar 2008 Morten D: Kan vi andre også bare svinge forbi Vejle og få en tur :o)

  • #24   7. mar 2008 Jesper: (og alle andre)

    Det er derfor det hedder demo cykler...

    Men hvis der er en del herindefra der er intresserede i at prøve SM på den fede måde, så laver vi da bare et arrangement når det bliver varmere..

    Noget med en søndag, og et køreteknisk anlæg, samt et par stykker med prøveplade. Vi havde jo sådan en testdag i efteråret, men skal da have en her til foråret også

    Så kan i prøve både ræs og gade på den fedeste måde smiley

    -
    Morten


  • #25   7. mar 2008 Ok, vidste ikke om det var en demo MC du havde eller din egen private.

  • #26   7. mar 2008 Jesper:

    Det er min egen private, men derfor er den ikke for fin til at køre Demo..

    Det er jo lidt sjovere at kunne tilbyde 3 demo maskiner end 1!!

    Er ikke så øm over mit grej, kaster jo selv med den smiley

    -
    Morten


  • #27   7. mar 2008 ja havde jeg kr nok ville jeg snuppe en sxv550 som eneste transport middel men er en fattig rov jeg har fundet mig en gammel tt600

  • #28   8. mar 2008 Morten, hvis du mener det alvorligt, så bliver jeg da nødt til at svinge forbi og prøve den en dag smiley
    Men tak for de mange input allesammen, jeg tygger lidt videre på situationen - og i første omgang tager jeg min go'e gamle CBR med ud i solen og leger lidt på den, nu er der jo endelig ved at være vejr til at køre mc igen smiley

    Mvh og go vind, Anders.


Kommentér på:
Aprilia sxv 450/550

Annonce