1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Monteringsfejl hos mekanikker Monteringsfejl hos mekanikker

Hej alle.

Jeg er lidt på herrens mark og har brug for at hører jeres mening om hvordan jeg skal forholde mig i forhold til min mekanikker.
Jeg fik min ZX10R tilbage fra mekanikkeren har den 1. marts efter at den har stået hos ham i 5 måneder efter et styrt i slutningen af sæsonen sidste år. Alt er stort set blevet skiftet på den inkl. styrdæmperen.

Her er så problemet: Da jeg var ude og kører en frisk lille tur med gutterne igår, mærkede jeg på vej igennem et sving at styrtøjet blev MEGET løst lige pludeslig og jeg var sandt og sige ved at stå på røven da jeg normalt kører med styrdæmperen sat på maksimum dæmpning. Det viste sig så at den ene bolt på styrdæmperen var faldet af og selve dæmperen hang og slaskede på tanken og lavede nogle fæle ridser på min tank.
Jeg ville mene at dette er mekanikkeren´s skyld da han tydeligvis ikke har gjort sit arbejde ordentligt og han derfor skal betale enten for en ny tank eller en omlakering.
Hvad mener i??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Monteringsfejl hos mekanikker
  • #1   9. mar 2008 Jeg mener du skal ringe til ham i morgen og hører hvad han siger. Kan jo være han af sig selv tager den på sig.

Og ellers, så ja, den bør han dække-

• #2   9. mar 2008 Ja planen var også at kører ud til ham i morgen og se havd han siger. Men ville bare lige hører hvad jeres mening for at se om det var mig der var galt på den...

• #3   9. mar 2008 det vil jeg også mene han burde gøre, det er jo farligt godt du ikke røg på måsen

• #4   9. mar 2008 Hejsa

Øv, det var godt nok kedeligt.

Jeg mener da 100% sikkert at din mekker hænger på den der, og det skal bare bare laves promte, og vil i samme ombæring gøre ham opmærksom på at det ikke er for sjov at låse olie er opfundet, og fremhæve at det kunne have kostet meget mere da du kunne have styrtet eller noget andet.

Og så gøre ham det klart at det er sæson nu, så det ikke skal trækkes over 5 mnd.

Jeg var BARE blevet vred hvis det havde været mig.

Held og lykke med det.

NewBie

• #5   9. mar 2008 Kommer nok an på hvor gode venner du er med mekanikeren smiley

• #6   9. mar 2008 Lige pt. er jeg ikke skide gode venner med ham da han har trukket den forsikringssag i langdrag. Han har lovet mig adskellige gange at den ville blive færdig på fastsatte datoer, men det lykkedes aldrig. På nuværende tidspunkt er den faktisk stadig ikke færdig da han først bestilte dele til den i starten af februar og nu undre han sig over at de ikke er kommet. Så når den herr sag er færdig kommer jeg ihvertfald ikke hos ham mere...

• #7   9. mar 2008 Jeg vile da bare give den gas, og skrue bissen på, alternativt ville jeg kontakte den taksator der er på sagen og fortælle ham om hvad du har været ude for, både med den dårlige behandling, men da helt sikkert også med styrdæmperen der som jo er en lodret følge af den forsikrings skade du har fået udbedret.

NewBie

• #8   9. mar 2008 spil flink til din mc er iorden, men kræv din ret mht. den ridset tank den skal laves!!,,,
    - Når det så er iorden kan du gi´ham kniven

• #9   9. mar 2008 Jacob: Nu er det slut med at spille flink. Det har jeg gjort i 5 måneder og det eneste jeg har fået ud af det er at han har taget mig i røven gang på gang. Jeg skulle have slået i bordet meget tidligere. Lige pt. har jeg alle de ting jeg skulle have brugt vinteren på at montere liggende og det skal jeg så bruge en del af min sæson på at ordne i stedet...

• Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #10   9. mar 2008 Det er ene og alene han skyld, så der ikke så meget at snakke om han skal betale hele lortet, og det er enda billigt sluppet, hvis du have stået på røven og kommet til skade, ja så var han sku helt på skideren

• #11   9. mar 2008 Hvis det er nødvendig at køre med din styrdæmper i max, har du sku støre problemer med din cykel.
    Hvem der skal betale, er nok et spørgsmål om hvad i bliver enig om... Hans forsvar vil sikker være, du selv har fået den til at gå løs.
    Og hvis du køre med at stram en styrdæmper, er det dog ret imponerende at du ikke har lagt mærke til noget, før bolten røg af.

• #12   9. mar 2008 Jeg syns bare med sådan en ting som er SÅ vigtig kan man sq ikke bare stå og smile og lade som det hele er rosen rødt og dejligt, og man er så gald for ham at man er lige på randen til at kaste sig over ham med en kosmisk krammer. Han skal da gøres opmærksom på hvor vigtigt det er at tjekke den slags INDEN man giver maskinen videre, vi snakker ZX10R ikke Yamaha Virago, der er en grund til man køber ZX10R kontra Virago, grunden behøver jeg næppe give. Af samme årsag SKAL den slags være iorden........

NewBie

• #13   9. mar 2008 CH M. Det er ikke nødvendigt at kører med styrdæmperen så stram, men det er nu det jeg bedst kan lide.
    Og hvordan skulle jeg selv have fået den til at gå løs?

• #14   9. mar 2008 Tru ham med at du kontakter dit forsikringsselskab og gør alt du kan for at han ikk kommer til at lave forsikringsskader mere, samt vil hænge ham ud ALLE steder på nettet hvis han sætter sig på bagbenene, internettet er et stærkt våben, og især her igennem MCG.

NewBie

• #15   9. mar 2008 CH M: Iøvrigt undrede jeg mig også over at jeg intet kunne mærke før den faldt af, men det fandt jeg ud af har noget med opbygningen på styrdæmperen at gøre. Det er svært at forklare, men jeg prøver alligevel. Bolten på dæmperen er ikke en gennemgående bolt med en møtrik på den anden side. Den går direkte ned i et gevind i beslaget, og derfor kan den ikke bevæge sig mere selvom at den er løs...

• #16   9. mar 2008 Det er nok bare det forsvar du skal forvente...

Efter min mening, skal du helt sikker kontakte ham og spørg. Pæn og venlig om hans mening.
    Du kan jo altid skrue bissen på.

• #17   9. mar 2008 Newbie: Det er præcis det jeg havde tænkt mig:-)

• #18   9. mar 2008 Jo jo jeg har selvfølgelig tænkt mig at starte i en god tone. Jeg tror ikke rigtig at det hjælper at farer direkte ind i forretningen og losse ham i bollerne;-)

• #19   9. mar 2008 CH M:

Hahaha ja undskyld, men hvordan er det lige du får den idé at hvis en styrdæmper et korrekt spændt an, at du så selv skulle kunne rive den løs?????? IDÈN med en styrdæmper er at den skal kunne redde dig fra at vælte hvis du få sat dit forhjul skævt ned ved en wheelie for eksempel, tror du der er smadder på når den så slår dit styr for side til side?????? Det tror jeg sjovt nok også, sååååå, eeejjjj den der fiser da godt nok lidt......

NewBie

• #20   9. mar 2008 Well, Musse, held og lykke med det , han skal sq bare se at få fiXet den der, for han bære da ansvaret 100% for den der.

Go vind alle sammen, og pas nu på derude.

NewBie

• #21   9. mar 2008 NewBie

Det er bestemt ikke fordi jeg er uenig med dig..
    Jeg har desvære bare oplevet RIGITG mange sindsyge undskyldinger for styrt. Når vi er til race.

En styrdæmper vil bestem ikke rede dig fra et styr efter en mislykket wheelie. Den giver bare mere ro i cyklen.

• #22   9. mar 2008 Per: Det vil jeg undlade at kommentere...

• #23   9. mar 2008 Musse - det kunne jo være skønt med et hint til vi andre københavnere om hvor det er vi ikke skal køre hen, mener ikke du skal hænge biksen ud - og dog ???

Mvh Claus

• #24   9. mar 2008 Claus: Jeg kan desværre ikke sige hvem det er da det så kunne fortolkes som en udhængning og det er imod MCG´s regler...

• #25   9. mar 2008 CH M:

Dæmperen kan sagtens redde dig fra et styrt på en misset wheelie, alt er jo relativt også hvordan du misser den, jeg sad lige og lurrede din profil og måtte konstatere at jeg jo nok havde misset din pointe, da du da ihvertfald burde vide at en korrekt anspændt styrdæmper ikke er til at flå af.

Du gav self bare en mulig undskyldning fra hans side, som self bare skal manes til jorden med at den ALDRIG var gået løs hvis det ikke var for hans glemsel ved efter spænding eller tjek.

Undskylder for at jeg antog du ikke anede hvad du snakkede om :0)

NewBie

• #26   9. mar 2008 Jeg lider af midlertidig blindhed

ej, joke til siden. Selvfølgelig skal han ikke hænge forhandleren ud, men du kan jo spørge i en privat, hvilket jeg også selv vil gøre smiley

Klart det er forhandleren der bare skal fixe den der, uden beregning. Hvis han ikke vil, så kommer vi og smadrer hele butikken smiley

• #27   9. mar 2008 Heldigvis ikke et problem for mig personligt, jeg kører jo triumph ;o) deroppe i farum er der sgu styr på det.

Tænkte bare på alle de andre stakkels honda og kawasaki ejere ;o)

• #28   9. mar 2008 Claus: Ej at forglemme Hyosung kørene...

• #29   9. mar 2008 Sæt nogle solcenter/ eller pizza bix reklamer op på forretningen i ly af natten, så skal du se hele lortet stå i lys lue i løbet af et par timer, det er jo gået hen og blevet en trend at brænde den slags af her i landet :0)

NewBie

• #30   9. mar 2008 Musse: vi holder bare næste ikea kom-sammen ude foran hans butik, med dertil hørende sjov og spas...

Mon han så ikke giver dig en hel cykel i carbon for at få os til at smutte igen ? :o)

• #31   9. mar 2008 Nååå ja oz dem sæføli, men de er da vel på vej ud af markedet igen snart - er de ikke ????

;o)

• #32   9. mar 2008 go stil smiley

• #33   9. mar 2008 Nu er det bestem IKKE for at forsvare mekanikeren.. Men lige den her med styrdæmperen har jeg RIGITG tit set/hørt på div racerbaner.

Jeg har selv oplevet det flere gange, før jeg selv blev bedre til at sætte cyklen op. Min gamle ZX6R kunne brække den 8 mm titan bolt den fastholdt i. Og en styr/tank monteret bliver belastet ret voldsom i forhold til en sidemonteret.

• #34   9. mar 2008 CH M. Joh du har jo ret der, men nu er jeg jo ikke ligefrem Rossi, og det var den første "friske" tur jeg har kørt efter mit styrt. Men ja kender jeg ham ret, så finder han helt sikkert på en eller anden undskyldning...

• #35   9. mar 2008 Troede da forøvrigt at admins sov på det her tidspunkt ;o)

• #36   9. mar 2008 Men Musse: uanset udfaldet, så sørg for at den bliver dokumenteret på www.dmcn.dk

• #37   9. mar 2008 r46 Sover aldrig. han sTår ovrE i et hjørne og VågEr over deN mindSte MCg regel brydende bevægelSe Her på galleriet Og Punker alle der bryder dem... smiley

• #38   10. mar 2008 musse...
    klar mek fejl vil jeg mene.. han bør lave alt uden beregning... snak med forsikring/ taksator.. få cyklen kontroleret af en anden mekaniker / fdm.
    jeg ville ikke stole på at skaden er lavet ordentlig før andet er bevist.. mener at mange forsikringselvskaber har den slags kontrol ordninger..

• #39   10. mar 2008 Har du fået snakket med mekanikeren???

Kommentér på:
Monteringsfejl hos mekanikker

Annonce