Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er en slutseddel bindende ??
  • #1   10. mar 2008 Hvis køber har skrevet under på en slutseddel er handlen afsluttet og har vel derfor pligt til at betale..

• #2   10. mar 2008 Et dokument med underskrift fra begge parter er gældende, hvis man går rettens vej... Man kan hyre en advokat eller spørge til råds hos gratis retshjælp.
    De vil helt sikkert kunne hjælpe i sådan en situation.

• #3   10. mar 2008 En underskrevet slutseddel er juridisk bindende, men det kan ofte være svært at indrive pengene, du kan gå i retten, det koster knapper, og hvis han/hun ike har nogle penge, ja det er jo ikke nemt at plukke hår af en skaldet...........

• #4   10. mar 2008 Hvis der er tale om en byttepris - så er der vel tale om to "købere"....eller to "sælgere" ...med et mellemværende.

:O/

• #5   10. mar 2008 Er der en der har snydt dig med hondaén??

• #6   10. mar 2008 En slutseddel er bindende i forhold til hvad den indeholder af aftaler

• #7   10. mar 2008 hey

nej nej, der er skam ingen der har snydt mig smiley jeg snakkede bare om det med en ven ---og vi var lidt usikre på havd reglerne egentlig er..

Hvis forhandleren har skrevet unde rpå en slutseddel, er den vel også bindende for ham ? Dvs, hvis man har aftalt en byttepris, og skrevet unde rpå det på en slutseddel --- og forhandleren når han ser motorcyklen, egentlig ville ha en højere byttepris, eller slet ikek vil have cyklen ---så har han vel forpligtet sig til det ift slutsedlen ?

• #8   10. mar 2008 mm men det må vel ske, at køber sometider alligevel ikke kn skaffe de penge som bytteprisen er aftalt til`? så er det vel de førreste forhandlere der ligefrem vil gå ad rettens vej ???

Han kan vel også sige han ikke vil have cyklen medmindre bytteprisen skal være højere ? Eller det kan han måske ikke, hvis han har underskrevet en slutseddel ?

• #10   10. mar 2008 I sådan et tilfælde tror jeg ikke forhandleren har skrevet en slutseddel, højst en købekontrakt, slutsedlen er der ingen forhandler der laver inden han har set byttemaskinen, så er han ihvertfald ikke for kløgtig..

• #11   10. mar 2008 100 % man skal vel ikke skrive under hvis man ikke mener det... der er meget dumt gjordt af ham med mindre du har solgt noget som ikke er det som du sagde det var!!! gir det mening?

• #12   10. mar 2008 man kan komme ud for at bytteprisen er givet ud fra nogen kriterier i slutsedlen, hvis han skriver under ubeset, kald det en bagdør for forhandleren

• #13   10. mar 2008 frohandler kan godt løbe fra den hvis den ikke er i den stand som din ven har sagt... så er den ikke længer... har prøvet det...

• #14   10. mar 2008 mm..det er vel en vurderingssag hvad sand den er i ? Hvis han kan løbe fra handlen, kan køber vel også ? så kan køber vel også sige, at han ikek har pengene alligevel -- ELLER, at han ikke vil have den nye cykel, når han ser den ?

• #15   10. mar 2008 ja så bliver der ingen handel...

• #16   10. mar 2008 Slutseddel eller anden seddel.-)

Vi har en lov om aftaler - de er grundlæggende juridisk bindende - både mundtlige og skriftlige. Så er der noget bevisbyrde, som er noget sværere med mundtlige aftaler end skriftlige.

En aftale skal holde - uanset hvem der har indgået den, men det er langt sværere juridisk at komme igennem overfor en privat end overfor en proffessionel.

Dog, i det tilfælde du nævner, vil en forhandler skyde sig selv i foden, hvis han indgår på et afslag! Køber har jo forpligtet sig til at aftage varen til en pris. Kan han ikke erlægge pengene, får han bare ikke sin vare, inden han kan lægge pengene, og han SKAL tage varen til aftalt pris.

• #17   10. mar 2008 Der kan svares kort og godt paa dit spørgsmaal "Er en slutseddel bindende ??" JA. c")

• #18   10. mar 2008 Igen

enhver aftale er kun bindende for det som står i aftale, eventuelt med tilhørende henvisninger, forbehold etc. etc

Så ja den er bindende men indenfor aftalens indhold

defor læs altid hvad der står, og tilføj eventuelt egne anmærkninger.

• #19   11. mar 2008 Per E:

Det er faktisk et godt eksempel på, hvordan man kan lave en løsning, der for ALLE parter er bedre end at følge juraen!

Det gver nemlig meget ofte et langt og tungt forløb, hvor man bare slider sig selv og sine omgovelser op. Og "avekatter" arbejder ikke gratis.

• #20   11. mar 2008 I Per's eksempel har han jo sådan set også fuldt juraen smiley

Men hvorfor ikke bare lave en hensigtserklæring, istedet for en slutseddel, når man ikke ved om man køber katten i sækken smiley

• #21   11. mar 2008 ja det vil jeg da også mene uden penge, ingen handel -- men hvad hvi s køber rnet faktisk ikek HAR de penge, og har skrevet unde rpå en slutseddel ??

• #22   11. mar 2008 Julie Tea H. Maa jeg spørge dig.....Er det en fake profil du har ? ? ? Hvor er din mc henne ? ? ? har set din profil før, hvor du siger at du nok skal oprette den..... ehhm .... hvor bliver den af... ? Den bliver altsaa ikke ved med at gaa med det der smarte bar billede. Kan godt være at mange falder for det...... Jeg gør ikke.....

• #23   11. mar 2008 En god samtale med sælge så tror jeg godt man kan slippe ud af en sådan handel og med sandheden komme man længst og hvis sælger ikke har sat plader og registret den endnu har han jo heller ingen udgifter haft og årstiden taget i betragtning er der jo nok en ny køber.

Men ikke løbe fra en aftale uden dialog det gør bare sælger sur.

• #24   11. mar 2008 karsten L
    hvornår er det blevet forbudt ikke at have en motorcykel oprettet?
    eller have et billede af en pæn pige som profilbillede?
    eller kalde sig noget andet på nettet end der står på fødselsattesten?

hvis det lige pludselig var sådan var vi vist ikke mange tilbage her på galleriet.

• #26   11. mar 2008 Karsten L :

hva sker der for dig ? Mc galleri kræver IKKE at du har en profil oprettet, for at spørge om ting i forum !! Min honda står pakket ind i vinterhi, så derfor er den ikke oprettet ! Iøvrigt er jeg ved at købe ny mc !
    Hvis du ikke tror billedet er af mig, er det dit eget problem!
    Mage til dum kommentar i en tråd, skal man lede længe efter!
    Lad dog vær at ødelægge en tråd, med sure opstød!

til jer andre : Mange tak for brugbare indlæg smiley

• #27   11. mar 2008 hov jeg mente at mc-galleri ikke kræver at du har en MC oprettet, for at spørge om ting i forum!

• #28   11. mar 2008 Julie> jeg tænker ikke mindst paa dine svar til Sanne Bundgas S i denne traad. http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=70518
    Mindst lige saa diplomatiske som dine kommentare til mig nu. Ved ikke om du er her for at træde paa folk der ikke lige følger din traad 100%.....Men man lader sig tilsyneladende let fornærme, hvis man faar lidt nærgaaende spørgsmaal. Troede egentlig at dette forum var et sted med god tone. Men kan godt se det bliver lidt svært med den skarpe tunge der.

Venlige og diplomatiske hilsner fra Karsten.

• #29   11. mar 2008 Man kan enten vælge at kræve de udgifter man har haft i forbindelse med handlen der nu ikke bliver til noget, dækket, eller også kan man kræve at blive stillet som om handlen var gennemført. Altså kræve differencen mellem den aftalte pris og en tilsvarendes pris.

Man kan frit vælge mellem førstnævnte(negativ kontraktsinteresse) eller sidstnævnte(positiv opfyldelsesinteresse), alt efter hvad man får mest ud af.

En slutseddel eller anden kontrakt er ikke nødvendig for at aftalen er bindende, men det er nu en gang lettere at bevise, når man har det på skrift.

Kommentér på:
Er en slutseddel bindende ??

Annonce