{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

Svar fra Tommy Rønn / spørgeskema {{forumTopicSubject}}

Emnet startede i denne tråd:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=71689

.................og et hurtigt svar fra Tommy Rønn:
Den var som start udtænkt som en forbrugerundersøgelse. En undersøgelse der skulle gøre journalisterne bedre til at skrive det kunderne ønsker.

Da vi skulle til at starte fandt vi ud af at eneste man i nuværende uheldsstatestik manglede hos Færdelsstyrelsen og RFSF var flg, data:

1) Hvor mange km/år kører de forskellige aldersgrupper (Gennemsnit)
2) Hvor mange år har forskellige aldersgrupper haft kørekort (Gennemsnit)
3) Hvor mange år har forskellige aldersgrupper haft motorcykel (Gennemsnit)
4) Hvor mange km/år kører de forskellige typer maskiner (Gennemsnit)
5) Hvilke aldersgrupper kører de forskellige typer motorcykler.

Disse data sammenholdt med det allerede kendte kan give et langt mere nyanceret billede af trafikbilledet for motorcyklister. Data overgives til slut gratis til Færdelsstyrelsen og RFSF.

TR
FPN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar fra Tommy Rønn / spørgeskema
  • #1   12. mar 2008 godt arb james smiley

  • #2   12. mar 2008 Dejligt med et hurtigt svar fra Tommy Rønn.
    Men det han fortæller i svaret burde også tilføjes i artiklen. For der er sikkert andre der undrer sig over spørgsmålene.
    Men ud over det, kan jeg da kun opfordre folk til at gennemføre spørgeskemaet, da undersøgelsen vil være med til at højne sikkerheden for motorcyklister.


  • #3   12. mar 2008 Rigtigt smukt arbejde James.

    Sjovt at høre Tommy’s svar. Han lægger bare stadig alt for meget fokus på, at analysen er lavet for at højne sikkerheden. Det er efter min mening ikke det primære i den undersøgelse. Der er jo langt flere spørgsmål om læse-interesser og hvilke blade man læser.

    Jeg opfatter det stadig, som om jeg er blevet snydt. Snydt fordi jeg blev lokket til at svare på en undersøgelse, netop fordi jeg var blevet lovet at det ville give forskellige interesseorganisation, bedre mulighed for at sænke antallet af ulykker.
    Men fakta er, at jeg primært deltog i en markedsanalyse for de forskellige skrivende medier, med henblik på at de kan højne deres indtjening.

    Det er min mening om den undersøgelse.


  • #4   12. mar 2008 jeg kan ikke finde det sted man skal udfylde..!!

    /Lars


  • #5   12. mar 2008 (link fjernet)
    Bare klik, hvor der står "du kan deltage i undersøglsen ved at klikke her"


  • #6   12. mar 2008 så er det sku udfyldt så må de sku bruge det til hvad de vil..

  • #7   12. mar 2008 Jeg vil også meget gerne have mere af det indhold i mc-bladene, som jeg interesserer mig for. Men fakta er bare, at undersøgelsen ikke har meget med mc-sikkerhed at gøre. Og det er det som Tommy Rønn anvender som begrundelse for, at man skal deltage i undersøgelsen.

    Han skulle jo have skrevet, ”Hjælp os med at gøre MC-bladene bedre”, for det er det man gør ved at deltage i undersøgelsen.

    Mange af de oplysninger man afgiver i undersøgelsen, er oplysninger som Rådet For Større Færdselssikkerhed og Færdselsstyrelsen allerede kan få fat i. Eksempelvis hvor tidligt folk får MC-kørekort, hvilke motorcykler de forskellige aldersgrupper har osv..

    Derimod er det langt fra alle ulykker på motorcykel der bliver registret. Eksempelvis eneulykker, hvor hverken forsikring eller politi er indblandet. Men det er ikke dem, som analysen kommer ind på.

    Køber jeg en liter mælk i Brugsen, forventer jeg også det er mælk der kommer ud når jeg åbner kartonen. Deltager jeg i en undersøgelse som skal højne mc-sikkerheden, forventer jeg også at det kan bidrage til at højne mc-sikkerheden.


  • #8   12. mar 2008 Det står da højt og tydeligt på selve siden hva den undersøgelse er til... Har aldrig været i tvivl om at det primært er til medierne, dernæst færdselsstyrelsen. Og de kan sikkert bruge det til noget. Man kan jo lave alverden med statistikker idag, læs man kan få det ud af det man vil.



  • #9   12. mar 2008 Hmmm Lars - hvis man havde linket til spørgeskemaet via denne artikkel, så var man ikke blevet oplyst om det.

    (link fjernet)

    ;O)


  • #10   12. mar 2008 Denne analyse udføres for at kortlægge de nye danske motorcykeltrends. Den vil desuden give danske medier mulighed for at tilpasse kommunikationen til læsernes behov.


    Data vil blive overgivet til Færdselsstyrelsen og Rådet for Større Færdselssikkerhed som hjælp til forståelse af uheldsstatistik. Analysen er derfor ikke anonym, da persondata er krævet for at kunne dokumentere informationernes rigtighed

    Det er hva der står når man kommer ind på siden med undersøgelsen!!!

    Også fra fpn side, for den linker jo blot videre


  • #11   12. mar 2008 Lars.....du må kede dig, siden du læser ALT med småt !!!

    ;O)

    Haha...du har jo ret......så du får gratis kaffe næste gang du er i Aalborg !!


  • #12   12. mar 2008 Ja inden jeg lægger mit navn til noget, så læser jeg da lige forsiden smiley
    Og jeg giver sgu en kop hvis du kommer forbi Skive en dag!!!


  • #13   12. mar 2008 Haha...pas nu på hvad du skriver !!

    Kommer faktisk igennem Skive både lørdag og søndag - så jeg ringer lige når jeg fræser gennem byen, så du ka´ sætte kaffen over.

    ;O)


Kommentér på:
Svar fra Tommy Rønn / spørgeskema

Annonce