2.622 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Spar penge på din forsikring
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 57
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
okt 2018
Følgere: 19 MC-er: 7 Svar: 37
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 208 Emner: 102 Svar: 3.794
okt 2017
Følger: 10 Følgere: 100 MC-er: 8 Emner: 13 Svar: 68
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 32 Emner: 44 Svar: 262
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 155
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.346
maj 2021
Følger: 1 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 20
maj 2021
Følger: 1 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 20
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 155
Du har måske også tænkt dig at holde i kø bag ved flere hundrede biler på motorvejen i Tyskland ?
maj 2021
Følger: 1 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 20
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 83 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 164
nov 2008
Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 208 Emner: 102 Svar: 3.794
Der er alt for stor risiko for at en pludselig åbner en dør. Selv har jeg været ude for en der åbnede døren kun for at blokere mig.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 155
Det er det da.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 916
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Det er dødsdømt i dk. Ja hatten er blevet væk
okt 2018
Følgere: 19 MC-er: 7 Svar: 37
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 1.997
Men som altid skal hastigheden tilpasses forholdene. Og forbikørsler ligeså.
Er forholdene til det så er forholdene til det.
Værsgo at holde i kø i og omkring byerne i 20 minutter hver vej, hver dag, Hvis det er det du har lyst til.
Jeg gider ihvertfald ikke sidde på min mc i tomgang i 5x40 minutter hver uge = 3 timer 20 minutter.
Spild af tid. Jeg klarer en tur der tager 40 minutter i bil på 20 minutter.
Og jeg har friheden til at slå et smut forbi f.x. ikea, uden at skulle waste yderligere 2 x 10 minutter på at holde i kø på vej ind, på vej ud og lede efter parkerings plads.
At reglerne ikke skelner mellem biler og motorcyklers placerings muligheder er ikke rationelt.
Derfor kan det heller ikke ændres med rationale dsv.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 1.997
Det hænder at man vinder hvor man vover
nov 2008
Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 155
nov 2008
Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
nov 2008
Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 1.997
Specifically, motorcycle accidents increased by 12 percent on the roads where the experiment took place, while they decreased by 10 percent on the other roads of those 11 departments. The French authorities had expected to use the study as justification to legalize the practice across the entire country but, instead, they announced....
https://www.revzilla.com/common-tread/lane-splitting-study-in-france-yields-unexpected-results-but-its-not-that-simple
Jeg hæfter mig især ved fraværet af tal om hvor mange af ulykkerne der faktisk foregik ifm filtéring
Og så er der ikke undervist i det under køreuddannelsen, som ellers ville ske hvis der blev indført.
Så desuden gerne en almindelig uheldsstatistik som fra danmarks statistik, fordelt på uhelds typer.
I hvilke situtationer er uheldsraten steget.
Er graden af personskade højere eller lavere?
Snakker vi uheld = knalde et spejl, hvor det førhen i højere grad betød tøspigebarns-sandwich mellem en renault og en peugeot?
maj 2021
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
Konklusionen er her: https://www.cerema.fr/en/actualites/experimentation-inter-line-two-wheeler-traffic-motorways
Det ser nu meget grundigt ud.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 208 Emner: 102 Svar: 3.794
Har vi overhovedet så travlt at vi ikke lige kan blive bagved?
maj 2021
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
Jeg var skræmt de første gange jeg kørte bil i Italien (især i Catania) med scootere, der farede forbi på begge sider, men lige så snart man har vænnet sig til at der til enhver tid kan komme en raket forbi på en vilkårlige side, så kigger man sig lige lidt ekstra for.
Men trafikkultur er nok svær at ændre.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 1.997
Ultimately, an experiment that failed to provide clear results.
This assessment highlighted the need to better control driving rules, to better communicate and teach the practice
Har læst rapporten igennem nu men blev ligeså meget klogere af det som det lader til de selv blev...
Den rapport er ikke meget værd medmindre man har interesse i konformitet og sænkning af de tendenser franske trafiksikkerheds bureaukrater lige har fokus på for tiden.
Overdrivelse fremmer forståelsen, jeg synes det er sensibelt at kigge på især den generelle grad af opmærksomhed udvist af trafikanterne.
Men når der ikke kategorises efter trafikal kontekst, og ikke korrigeres for relevante faktorer, så forbliver det typisk statsfinansieret videnskab..
Ikke for at gwntage mig selv, men som min kemilærer sagde.
Statistik er som et miniskørt.
De viser langt det meste...
Men de skuler det vigtige.....
Jeg vil derudover sige at behovet for orientering fra bilisterne er et nonissue. Man passerer kun mellem bilerne, når de ikke kan skifte vognbane. Fordi der er biler ved siden af.
Ergo ingen vognbaneskift.
Er man ikke i en position som bilisten almindeligvis ville orientere sig i inden vognbaneskift, så kan man nå at bremse inden bilisten foretager vognbaneskiftet.
Det er simpelthen et non-issue, hvis lanesplitting foregår inden for lovens rammer ift sikkerhedsafstand m.v.
maj 2021
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
Jeg tror det du har brug for ikke er statistik og undersøgelser, men at der bare bliver taget en beslutning om at det skal være lovligt. Hvis vi samtidigt gør det lovligt for alle at overhale indenom, hvilket alligevel sker konstant, så vil det sikkert også føre til at der er mere opmærksomhed i spejlene før man skifter bane.
Personligt gør jeg det kun nogen gange når bilerne holder stille, jeg tør ikke andet. Både fordi at jeg ikke har kørt forfærdeligt længe og kører på en stor bred cykel, men også fordi de københavnske veje ikke er ret brede og der er mange lastbiler og det er som regel der jeg render ind i kø.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 1.997
Legalisering vil medføre et bureaukrarisk helvede, og en mange gange større skare af dumsmarte som mener jeg skal lytte til deres donning krueger effekt.
Det jeg har brug for, er statistik der faktisk påviser lanesplittings effekt på uheldsraterne, og evt ligefrem belyser den så godt at man kan bruge det til at skræddersy de kommende regler til virkelighedsbilledet i den aktuelle trafikkultur.
Om så det betyder at vi kan se en tydelig tendens til at lanesplitting forværrer trafiksikkerheden væsentligt, og vi derfor må udforme reglerne uden lempelse for lanesplitting.
Dog ønsker jeg selvfølgelig det bedste for alle.
Og det er min klare overbevisning at frihed under ansvar er i alles interesse
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 208 Emner: 102 Svar: 3.794
sep 2018
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 3
Hvis du personlig , ikke vil bruge muligheden, så lad være.
Det bliver jo frivilligt.
maj 2016
Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 36
Hvorfor gøre lav-farts filtrering lovlig: Det sparer plads, drivhusgasser, og penge. Hvorfor skal en MC tage lige så meget plads som en personbil, når den sagtens kan komme frem ved lav fart uden at være til gene for andre eller blokere almindelig færdsel. Det er ren logik at det giver mening at udnytte den plads vi har til rådighed.
Problematikker: Håndhævning af sådan en lov, især under uheld hvor der med sikkerhed vil være uenighed om hvorvidt motorcyklisten nu også holdt sig under de 40 km/t.
Personligt har jeg skrevet under, ikke med henblik på at det bliver lovligt, men mere i håb om at det tages til overvejelse og en balance kan nås som potentielt kan give mc-er mere frihed til at udnytte den plads der er tilgængelig i trafikken (på sikker vis).
Jeg synes selv det bedste scenarie er når det i princippet er ulovligt, men politiet så vælger at se den anden vej skulle en mc-er trille stille roligt forbi (hvilket efter min erfaring også har været tilfældet indtil nu, i hvert fald i kbh).
Hertil skal det så siges, at det er tilladt at passere udenom holdende bilister, såfremt man kan holde sig i samme vognbane - da bilerne da ses på ligefod som at de holder ind til siden. Man må bare ikke snige sig ind i banen til venstre når man skal forbi, da man i så fald kører indenom dem som holder derhenne. Dette er brugbart eksempelvis ved lyskryds og vognbanen er bred nok til du kan trille til venstre forbi bilerne i din vognbane med lav fart.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 916
Er det ikke tilladt i forvejen? Altså hvis der er plads venstre om bilerne i yderste, venstre vognbane?
maj 2016
Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 36
Jo det er reglen ved kø på flerbanede veje (typisk eksempel er motorveje), og at man må køre udenom biler der holder i inderste bane ved lyskryds hvis de signalerer de skal svinge til højre (såfremt man kan køre forbi dem uden at komme ind i vognbanen til venstre). Men da det ofte er tilfældet at bilister giver plads til forbikørsel andre steder end hvor det strengt set er tilladt, kan man nemt komme til at blive i tvivl om den forbikørsel man nu laver egentlig er lovlig.
Men jo, hvis man vil være helt sikker så er det ud i yderste venstre vognbane og så passere udenom. Men det er vigtigt at huske på det omhandler 'holdende' køretøjer, ikke køretøjer i lav fart eller almindelig fart.
sep 2018
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 3
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 916
Nyt borgerforslag - Motorcykler må køre mellem vognbanerne, hvis hastigheden < 40 km/t