674 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Hjejletræf + Salt på vejen?? Hjejletræf + Salt på vejen??
Nogen der lagde mærke til om der var saltet, synes sgu ikke jeg kunne spotte noget på vejen, men på vintertrafik ser det sådan ud når man klikker på midtjylland???
http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=applet&amt=&saltning=true
Jeg gav ihvertfald lige biken 4-5 spande vand, så burde det kunne tage det der skulle være på den... Man vil vel være sikker, he he
Men ellers tak for en super eftermiddag i Silkeborg, det var rigtig sjovt og hyggeligt
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 81 Følgere: 81 MC-er: 1 Svar: 395
sgu atvære ude og køre igen
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.374
Det ender sgu med at lakken snart er væk så meget som den bliver vasket, he he ;-D
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 81
nov 2006
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
og tak for idag:)
nov 2006
Jeg lagde ikke mærke til noget på vores rute, så det må jo være et godt tegn...
Nu har jeg ikke ligefrem erfaring med at køre i salt, men er det tydeligt at se på motorcyklen hvis man har kørt på en vej med salt????
nov 2006
Først lidt fysik/kemi:
Salt opløses meget let i vand. Hvis vandet fordamper, så er saltet tilbage men i meget fine krystaller. Der kan altså godt komme salt op fra en tør vej, men det hænger selvfølgelig ikke så godt fast på den tørre MC. som på den fugtige.
Korrosionen omkring salt sker i nærværelse af væske, og der er ikke noget, der tager 20 minutter-du behøver ikke springe ud og vaske samme dag som du får salt på den, men inden for få dage skal det gøres.
Salt der bliver flytte/vasket af skader ikke! Dvs salt fra denne uge, der fjernes er væk. det salt du får på i næste uge er væk når du fjerner det. Cyklen oplever det ikke som en "sum".
Så lidt vedligehold:
Jo renere og glattere cyklens dele er, jo mindre salt vil sætte sig, og jo lettere er det at få af. Derfor læg ud med at får den gjort rigt godt ren, og læg så voks på, gerne flere lag med polering imellem. Læg voks på alt, der ikke bliver meget varmt.
Vær opmærksom på, at cykler med kåbe er en del værre at rengøre end nøgne cykler.
Sidst - du kan opløse 3,8 - 3 ,5 kg salt i en spand vand(afh af temperatur) så det er let at fjerne bare brug vand nok.
Efter min opfattelse er alt det saltsnak rent hys, men man skal have det flyttet - det må ikke sidde de samme steder i ugevis.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
.... ikke fordi det gør så meget forskel - lortet går af, bare det får vand:-)
Tørt salt gør ikke skade på tørre flader - problemet er bare, at tørt salt ikke eksisterer særligt længe, hvert "saltmolekyle" (egentlig ionpar) binder 6 molekyler vand i en tilsyneladende tør krystal - så i virkeligheden har man ikke tør salt ret mange minutter af gangen:-)
Hjejletræf + Salt på vejen??