1.527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Synkronisering af karburatorer - Andet herefter? Synkronisering af karburatorer - Andet herefter?

Glædelig jul folkens smiley

Jeg skal snart have kørt min gamle Suzuki på værksted for, at få mine karburatorer synkroniseret fordi den kører dårligt med lave omdrejninger.
Så tænkte på om der er noget andet man skulle få kigget efter nu hvor de alligevel er pillet af.. Har i nogle forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synkronisering af karburatorer - Andet herefter?
  • #1   26. dec 2021 Hvad med skift af bremsevæske og olie i forgaffel?

• #2   26. dec 2021 Hvad mener du med: Nu hvor de alligevel er pillet af?
    Karbs behøver ikke at blive pillet af, for at synkronisere dem. Faktisk sker synkroniseringen med karbs på og motoren kørende.
    Men ellers godt bud med bremseslanger/forgaffelolie og motorolie/filter skader heller aldrig at skifte.

• #4   26. dec 2021 Ventilerne sidder i topstykket.

• #5   27. dec 2021 #4 ahh, nu er det jo ikke nævnt hvad for en motorcykel det drejer sig om, der er sideventilede motorer smiley smiley

• #7   27. dec 2021 #6 De har sikkert også lavet en sideventilet motor engang.. Og nu var det en joke, jeg ved godt det er et koncept du nok ikke rigtig forstår

• #8   27. dec 2021 Tjek også indsugningsgummier, evt med et pust dieselstart med motor i tomgang, stiger den i omdr, er de utætte, men inpicer dem osse visuelt!

• #9   28. dec 2021 Tak for svarene, nu mente jeg godt nok den Suzuki jeg har på min profil, men jeg skal da beklage hvis man skal skrive det i opslaget smiley
    Nu ved jeg ikke så meget om det, så jeg troede bare de skulle pilles af for, at blive synkroniseret. Men hvis vi nu forestiller os, at jeg vælger at få karburatorerne restaureret så de skal pilles af. Kan man så ikke lige så godt få stillet ventilerne og få skiftet luftfilteret eventuelt?

• #10   28. dec 2021 Renset karburatorer, nye tændrør, ventilcheck, olie og filterskift, samt luftfilter og synkronisering, så er den helt klar til næste sæson rent motormæssigt.
    Men spørg lige til prisen inden, for det løber lidt op, bare så du ikke får et chock, når det er lavet og der så lige skal et kædekit, nye dæk og bremser til.

• #11   29. dec 2021 Service på forgafler, smøring af bevægelige dele på bagsvinger. Kontrol af bagdæmper, smøring og kontrol af kronrørsleje. Adskilning og rensning af bremsecalipere. Der er mange ting man kan servicere. Men det er dyrt hvis man ikke kan selv smiley

• #12   29. dec 2021 Sådan noget med bremser og alt det mekaniske kan jeg godt klare selv, men sådan noget med, at pille 4 karburatorer af og samle det igen det bliver jeg sgu aldrig god nok til smiley
    Nej jeg tror jeg lader mekanikeren om karburatorerne, ventilerne og luftfilteret og så hygger jeg mig med resten selv. Så tak for rådene og godt nytår drenge smiley

• #13   30. dec 2021 Karburatorer kan man selv lave det meste på, rensning er jo timelønsarbejde, så det koster.
    Alle tingene arbejder sammen, så jeg ville starte med justering af ventiler, tænding og sidst karburatorer, det er rækkefølgen.
    Luftfilteret er selvfølgelig også rent inden karbur justtering.

• #14   1. jan 2022 Kim!
    Hvis du kan fixe bremser kan du også adskille og rengøre karburatorer. Gjorde det selv i september og havde aldrig rørt sådan et orgel før med 4 karburatorer. Haynes manual er god her, det samme er tålmodighed og EN karburator ad gangen, så kan du altid lure på nabokarburatoren hvordan og hvorledes.
    Det var sgu nemt nok synes jeg, og med mobilen og 17 billeder inden man adskiller kan du sgu se meget når det skal på igen.
    Eneste ting der overraskede, men heller ikke mere var de 4 komplette pakningsæt jeg havde købt. Det var så fint nok men jeg gjorde god brug af mine 2 velassorterede sæt ved siden af. der er ikke oringe osv beregnet når man adskiller hele orglet.

Men en fornøjelse bagefter, den starter med 1 tryk på starteren, så er der tomgang uden og røre andet, det var den ikke helt så god til inden rensning

Kommentér på:
Synkronisering af karburatorer - Andet herefter?

Annonce