{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korridorkørsel? Hvad sir loven?
  • #1   23. aug 2005 Med at med det nye klippekort system er det ulovligt, ved ikke helt idag, men kan forstille mig at det er noget dem med blå blink ikke ser fedt på:)

  • #2   23. aug 2005 Loven siger man ikke må overhale indenom, så hvis du skal have en chance for at gøre det lovligt(tror ikke at det er) skal du helt ud i venstre side af vejen (her tænker jeg oxo på motorvej)

  • #3   23. aug 2005 Det må man ikke!

    En motorcykel betragtes at fylde lige så meget på vejbanen som en bil. Men jeg tror at der bliver set forskelligt på det fra politiets side også.
    Dvs. på motorvejen får du dig nok en bøde hvis du bliver taget, men i lyskrydset tror jeg ikke der sker så meget. Jeg har ihvertfald gjort det i lyskryds hvor der også har været politibil uden der skete noget.





  • #4   23. aug 2005 Forresten er denne diskussion også taget op tidligere. Kan ikke lige finde den, men hvis der er nogen der finder den kan de jo lige smide et link,


  • #5   23. aug 2005 Tja lovligt er det ikke i DK.....
    Men hvorn er det lige de blå mænd skal fange os smiley
    Hvis de ikke selv er på MC.

    I mange lande er det ikke ulovligt, men i fx. GB for man altid skylden i tilfælde af uheld hvis man filtrer gennem traffiken.


  • #6   23. aug 2005 Hvis du gør det i et lyskryds, så vil du vel komme til at skulle "køre om kap" med 2 biler, når der bliver grønt - for at du kan nå at komme ind foran og ind i banen - hvordan mon politiet ser på det?

    Jeg har godt nok lagt mærke til nogen MC'ere der har kørt op mellem rækkerne hvis der har holdt rigtig mange biler i kø, i et lyskryds, men har ikke selv taget mig sammen til at lave tricket smiley


  • #7   23. aug 2005 Færdselsloven: http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

    Det er ikke lovlig, at køre mellem bilerne, da hver vognbane er beregnet til 1 motorkøretøj, eller køretøj. Det samme gælder, når man f.eks. kører på landevejen, hvor der kan være overhaling forbud, men vejen er bred nok til at smutte forbi, mens man stadig holder sig på den rigtige side af vognbanelinierne. Det må man heller ikke, da man ikke må føre mere end 1 motorkøretøj eller køretøj i samme vognbane.

    Pris 500,00 kr., men der kan formentlig komme flere overtrædelser på tale, hvis man laver nummeret i et lyskryds.


  • #8   23. aug 2005 Men, der findes jo mange brede veje hvor der er plads til 2 biler i samme spor, her er det lovligt og koere 2 ved siden af hinanden. Skal siges dette kun er lovligt hvis der er 1 spor hver retning.

    Blir det saa lige pludselig ulovligt fordi man koerer MC, det gir da ikke mening?


  • #9   24. aug 2005 kigger altid rundt for at se om jeg kan se nogen af toldskat´s ansatte, kan jeg ikke se dem er jeg lettet.

  • #10   24. aug 2005 Kørsel venstre om et køretøj i tæt trafik, er ikke en overhaling men en forbikørsel og det er lovligt...

  • #11   24. aug 2005 Undskyld, der skulle stå Højre istedet for venstre.

  • #12   24. aug 2005 Nåh men hvis nogen skulle få "et klip" for dette må i da meget gerne sige til.

    Jo svært at vide hvordan lovens lange arm fortolker det -Evt som uforsvarlig slalom kørsel....................


  • #13   24. aug 2005 Andreas: Et spor er beregnet for et køretøj. Hvis der er plads til det og omstændighederne er til det burde det ikke være et problem. Men selvom sporet er bredt nok kan du jo aldrig sikre dig at den anden trafikant ikke fylder på midten. Dvs. der er altid en af jer der har vigepligt. Ham der kommer bagfra.

    Jeppe: I princippet må du ikke overhale ved en fuld optrukket hvis der kun er en vejbane. En vejbane = et køretøj. Selvom der er plads til det.

    Mølgaard: Forbipassering højre om er tilladt såfremt der er kø. Men det forudsætter at der er 2 vejbaner eftersom en vejbane = 1 køretøj. Det forudsætter også at der er ledigt i vejbanen ved siden af - dvs. du må ikke køre imellem bilerne hvis der kører 2 biler ved siden af hinanden.

    Nå, men nok om det teoretiske. Jeg må indrømme at jeg selv kører imellem bilerne når der er kø på motorvejen, og jeg kører da også op foran i lyskryds, og uden om bilerne hvor der er plads til det. Jeg har aldrig fået en bøde for det selv, selvom jeg har mødt ordensmagten nogle gange. Hvis man lader være med at køre hovedløst, og gør det på en så forsvarlig måde som muligt, så ser jeg personligt ikke noget problem i det.


Kommentér på:
Korridorkørsel? Hvad sir loven?

Annonce