{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.570 visninger | Oprettet:

OK-Er vi som MC-ister klar.... {{forumTopicSubject}}

til bevågenhed?????

I denne tråd: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=72685

Er der taget et godt initiiativ, og der er drøftet en del andre mulige tiltag.

I udgangspunktet er jeg klar til at koordinere et større landsdækkende tiltage i retning af, hvad Moto foreslår!

Der er dog noget vi skal have helt på det rene først:

1: Vi skal forstå, at det ikke bare kan handle om uopmærksomme bilister - der er et fartelement involveret i en uhyggelig stor del af dødsulykkerne!

2: Vi skal være helt på det rene med, at vi også vil kunne opnå opmærksomhed, som mange af os ikke direkte ønsker, ligesom vi kan risikere egentlig lovmæssige konsekvenser(gul vest o.l.)

3: En eventuel aktion skal gennemføres 110% disciplinret før, under og efter aktionen - vi skal ikke have baghjulsræs foran nogen journalister, og vi skal ikke have MC-ister knaldet i fartkontrol på vej til eller fra arrangementet!

4: Jeg kan ikke gøre dette alene, derfor skal der meget gerne være en 4-6 frivillige, der kan gribe delopgaver.

5: Hvis ikke der er MC-ister nok, der vil deltage på ovennævnte præmisser, så kan det være helt ligegyldigt.

Derfor:

Er du interesseret i at deltage på anstændig vis efter at have læst og erkendt indholdet i punkt 1,2 og 3?

Er du en af de frivillige, der vil hjælpe med at gennemføre dette (send også PB ud over et svar i denne tråd).

Lige en appel til sidst:

Lad nu være med at klappe i hænderne og skriv dig på i begjstreing - sådanne tilbagemeldinger er inspirerende, men uanvendelige.

Du skal mene det og være ville til at yde lidt for det:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OK-Er vi som MC-ister klar....
  • #3   18. mar 2008 Sad lige og tænkte på om folk med login til forskellige "bil-sider" ikke kunne lave et "Pas på os MC'er" indlæg i de forskellige forums - selvfølgelig pænt og velformuleret, så det ikke får den modsatte effekt.

  • #5   18. mar 2008 Hej

    Jeg er med og vil gerne hjælpe

    Venlig hilsen

    Lars


  • #6   18. mar 2008 jamen hvor skal denne event foregå?

  • #7   18. mar 2008 Jeg er med. Så har min tur den ene dag et egentligt formål:d:)

    Opretter du ikke en gruppe knud, så vi får al info ?

    /NH


  • #10   18. mar 2008 Jeg er med, og vil osse gerne hjælpe hvor jeg kan.


  • #11   18. mar 2008 Jeg er også med, glæder mig til at høre hvor det skal foregå.

  • #14   18. mar 2008 Ang. gruppe er jeg helt enig med dig Moto.

    Når vi skal nedsøtte en aktionskommitte bør vi nok lave en selvstændig gruppe, hvor den kan arbejde i relativ ro:-)

    Ellers vil jeg gerne se tilkendegivelser - jeg skal tro på, at folk seriøst vil dette, for at løbe det i gang:-)

    Derfor laver jeg lige endnu en opmærksomhedstråd en gang eller to i løbet af dagen:-)


  • #15   18. mar 2008 Stiller gerne op til arrangementet, desværre kan jeg nok ikke være med til planlægningen, da tiden er knap.

    Og hvis gul vest en dag skulle blive forskellen på at komme helskindet hjem eller ej, så tager jeg da gerne såden en på.


  • #16   18. mar 2008 Yes Hekto, bare vi husker, at peger man en finger ad andre, er der fingre nok, der peger på en selv - derfor denne konsekvensopstilling øverst i tråden!

  • #17   18. mar 2008 Jeg støtter hellere end gerne op om projektet.

  • #18   18. mar 2008 Godt initiativ.... Jeg har læst og erkendt indholdet af punkterne 1-2-3. Jeg kan desværre ikke tilslutte mig disse punkter fuldt ud..
    Punkt 1.. Klart der er et fartelement involveret. Jeg kan dog bare ikke se at det er noget vi skal bruge. Jeg er pt. kun bekendt med to motorcykelister som blev dræbt pga. meget høj hastighed.. og der var hastigheden ikke den eneste årsag til ulykken. men hastigheden vil altid være et argument fra bilisterne, ind til at motorcykelister har højre vigepligt for biler...
    Punkt 2.. Gul vest ville jeg kunne leve med, men risikoen for, at evt en drosling af hk. til feks. max 100 hk. på motorcykler i dk er ikke en chance jeg vil tage..
    Punkt 3.. til og fra aktionen ville være problematisk at overholde. Jeg mener dog kun at aktionsgruppen kan og skal være ansvarlig for den tid aktionen foregår.
    Er der en dagsorden for aktionen. hvad aktionere vi så for og imod?

    Mvh


  • #19   18. mar 2008 Ja lad os håbe at vi kan samle størstedelen af de seriøse Mc'ister til en landsdækkende event. planlægning og udførelse af dette deltager jeg med glæde i.

    MEN

    det bliver med garanti ikke uden problemer! Bare et eneste uheld eller et eneste bråddent kar på den tur kan vælte hele læsset !!!!
    samtidigt ville jeg være mere en led ved at stå i den gruppe som blir skyld i at den gule vest blir lovpligtig !!!!
    Jeg anser det også for umuligt at samle måske 10-20-30.000 motorcykler på en allerede kendt lokation uden at det vil give lige så meget negativ omtale som positvt.

    Men jeg melder mig gerne ind i debatten og hjælper gerne med organiseringen af de midt og vestjydske mc'ister.


  • #20   18. mar 2008 Kim: Du har helt fat i, at dette kjan få konsekvenser som mange MC-ister ikke ønskker - derfor hele tråden.

    Triko: Jo kommitteen kan ikke være ansvarlig for, at folk opfører sig pænt ud og hjem - det kan de slev!

    Det er Fuldstændigt åndssvagt at påkalde sig opmærksomhed om VORE problemer, hvis vi har "Kollegaer", der demonstrerer vor manglende seriøsitet ved at køre åndssvagt til og fra - Pressen ville flå os!!!!


  • #21   18. mar 2008 Forresten Triko

    Jeg glemte lige :- plan og aktivitetsoplæg vil blive lagt frem, når jeg føler mig tryg ved at der er SERIØS opslutning om foretagendet.

    Jeg ser helt ærligt hellere, at folk melder fra og holder sig væk ved en lejlighed som denne, hvis de ikke kan acceptere ovennævnte punkter.

    Dog vil det læne sig en del op ad, hvad MOTO skitserede i den oprindelige tråd.


  • #22   18. mar 2008 Jeg er med, har sendt dig en PM Knud

  • #25   18. mar 2008 Jeg støtter helt sikkert op om projektet.

    Det jeg mener vi også skal have med, er at grunden til vi laver dette projekt er jo ikke for at hænge bilisterne ud som de store syndere, men simpelthen for at vi vil redde menneskeliv, ved at "forklare" bilister at en mc er altså MEGET hurtigere oppe på 80 km/t end en bil er , og at vi åbenbart er sværere at få øje på i trafikken.


  • #26   18. mar 2008 Ja det er jo fint Knud.. Du vil have at dem der ikke er enig skal holde sig væk...Men 10000-12000 motorcykelister er stadig kun 10 % af den samlede bestand af motorcykler i Danmark. og hvad giver jer ret til at definere fremtiden for motorcykelister i danmark. Vil du/I tage ansvaret for at det bliver lovpligtigt: at køre med gul vest, drosling til 100 hk. godkendt sikkerhedsudstyr til alle både føre samt passageser på en motorcykel, periodisk syn af motorcykler. gps overvågning af motorcykler for evt hastigheds overskridelse.
    På nuværende tidspunkt demonstrerer i for noget der kun giver flere restriktioner, for motorcyklisterne! og det vil den store del af befolkningen samt politiker tage imod med kyshånd. Det virker jo helt masochistisk. At ville ofre det ,for at få sammenlagt 5 min tv tid om året..
    Jeg er ikke ude på at skyde jeres projekt i sænk. Men tænk lige en ekstra gang over hvad det er I gør. så I ikke løber afsted som en flok lemminger, lige ud i elven...
    Mvh


  • #27   18. mar 2008 (link fjernet)

    uha, en journalist som ikke pynter på det, måske skulle vi hyre ham som spindoktor


  • #28   18. mar 2008 Ideen er jo god, men var det ikke en fordel, at det skete via fx dmc? Der vil jo forhåbentligt efter denne aktion være et efterspil med kontakt til politikere og er du villig til at påtage dig dette Knud? Er klart fortaler for at køre det gennem dmc

  • #29   18. mar 2008 Jeg vil meget gerne støtte op om projektet med min deltagelse i arrangementet.

    Håber det bliver aktuelt!!!


  • #30   18. mar 2008 kunne også godt finde på at dukke op til et arrengement.
    Godt initiativ, og holder mig faktisk også mest til thomas holdning til pkt. 2


  • #31   18. mar 2008 Daj72: Sådan fungerer det bare ikke helt - i samlet trop ville vi kunne få en væsentlig bedre kampagne end to særskilte kampagner. Det må alt andet lige forvirre medier, bilister mv., hvis vi ikke står sammen som ét hold fremfor to fraktioner

  • #32   18. mar 2008 Jeg skulle gerne tage med, og anerkender også punkterne. De nævnte restriktioner er som jeg læser det ikke noget der vil blive arbejdet for, men er mulige konsekvenser fra politikernes side. I sådan et tilfælde kunne det jo tænkes at de gerne ville lytte lidt til hvad motorcyklisterne har at sige, når det hele trods alt er startet af disse, os.

  • #33   18. mar 2008 Som sagt: tanken er god. Ingen tvivl om det og stor respekt for alle dem, der nu engang ønsker at arrangere dette.
    Jeg mener bare, at det er muligt at få SÅ meget mere ud af det, hvis det løbende følges up i form af kontakt til politikere osv. Har jeg tiden til det skal jeg da gerne deltage i aktionen men det er bare langt fra den optimale måde. Det er derimod at sørge for hyppige aktioner, løbende kontakt til politikere, udtalelser ved hvert tiltag på MC-fronten og hver ulykke i stedet for one-off aktioner. Det skriger jo nærmest på en ordentlig brancheorganisation. Formår DMC ikke at gøre jobbet ordentligt må der jo nye kræfter til i DMC. Der er jo masser af initiativrige folk herinde så hvorfor ikke prøve at få stablet en ordentlig brancheorganisation på benene???



  • #34   18. mar 2008 MEN bare lige for at pointere igen. DYB respekt for de folk der påbegynder sådanne initiativer, bl.a. MOTO og Knud.

  • #35   18. mar 2008 MOTO
    Du skriver"
    Man forbedrer ikke trafiksikkerhden ved at indføre restriktioner. Trafiksikkerheden bliver heller ikke bedre af at man forhøjer bøder m.m., men det kunne da tænkes at der stilles krav omkring påklædning m.v., hvilket også er i den enkeltes interesse. De andre ting du nævner tror jeg ikke bliver tilfældet, så som overvågning, drosling til 100 HK etc., så skal verden jo laves helt om. "
    Ja det skal den sikkert, men lur om ikke de gør det... og så står I i elven med røven i vandskorpen.. og skal til at forklare 100.000 motorcykelister Hvorfor de regler er blevet indført..
    Men jeg er da spændt på hvad aktionsgruppen kommer frem til..
    Mvh.


  • #36   18. mar 2008 Triko Jeg er 100% enig med dig.
    Vi skal nok få vækket en håndfuld politkere som får indført 100hestes begræsning, gule veste og hvide hjelme til alle.

    Derudover må vi hellere, da vi jo er land bygget op omkring foreninger og hvor man skal være fælles om alting. Få stablet endnu en forenng op. Hvor man underskriver på tro og love at man ikke køre på baghjulet, laver hjulspind, stoppies. Og at man ikke modificere sin motorcikel til gavn for egen vinding. og i det hele taget kører efter landets gældene færdsel love og regler.
    Man skal fremover ikke titulere motorcyklen som "Min Kværn" Men som "Vores Transport middel"
    Alt kørsel som ikke har til hensigt at transportere en fra A til B, men hvor kørselen udelukende bliver brugt som fornøjelse, skal forgå i forenings regi. LÆS: Fælles kørsel.

    Ak ja hvad gjorde man i gamle dage, hvor man ikke havde forummer som disse og nyheder 24/7, der kunne informere om det ene dødsfald efter det andet.

    Men vi skal da bare tilbage til "Dengang" hvor der gik en mand foran og advarede med en klokke om at kom et motorkøretøj.
    Knud du/vi kan ikke lovgive os ud af det her.
    Og uanset om hr. og fru hul har siddet om aftenen og set en kampagne omkring motorcykelister i trafikken. Vil de stadig køre ud foran en MC dagen efter. Fejl sker, og ofte desværre med døden til følge.
    Hvor mange tror du ikke der var døde i fjor hvis vi havde været 300000 motorcykelister ?
    Jeg syntes det er fint hvis vi kan få en kampagne op at stå, jeg tror bare ikke det hjælper det store. Men vi skal ikke have vækket en håndfuld medieliderlige poliktere der som sædvanlig bare laver en håndfuld love, som bevirker en masse åndsvage restiktioner på hvordan jeg og min motorcykel skal se ud eller køre


  • #37   18. mar 2008 Jeg tilslutter mig fuldt ud. Jeg er meget enig med Thomas K i hans holdning til vigepligter og fuldt stop skiltet. Jeg er ikke meget for de restriktionener som nogen omtaler omkring hk drosling og veste. Jeg tror dog heller ikke det er konsekvenser der ligger lige for. det ville dog være typisk nok da dette er den "nemme" vej som politiker at vise at man gør noget ved det.

    Som sagt er jeg interesseret i at deltage i et sådant arrangement og ser frem til at dato blir meldt ud, og andet info.


  • #38   18. mar 2008 Triko - Lars

    Min grund til at starte denne tråd er netop, at der er en de, der mener, at man skal gøre noget. Det mener jeg også!!!

    På den anden side er jeg helt opmærksom på, at aktionen kan få nogle flere utilsigtede konsekvenser, og netop derfor skriver jeg nogle punkter, man skal tage stilling til inden man melder sig under fanerne.

    Jeres synspunktrer er værdsatte!!!!!

    Jeg vil kun løbe det her igang, hvis der er en virkelig bred tilslutning omkring det - 100 % enighed får vi aldrig.

    Indtil videre er I et par stykker der udtrykker helt reelle reservationer - det vil være meget interessant, at se, hvor mange der kommer, så jeg holder liv i denne tråd et stykke tid endnu, inden jeg søsætter noget som helst:-)



  • #40   18. mar 2008 Jamen forhelvede Knud. Vi er og bliver en større og større pattebørns nation som skal pakkes ind i alle mulige love og restiktioner for at beskytte os selv imod de farlige ting i daglig dagen.

    Prøv bare at se på den latterlige knivlov vi har herhjemme. Vi har VERDENS SKRAPPESTE knivlov. Til hvad gavn ?
    De folk tager kniv med i byen, enten til et planlagt brug i et opgør, eller til at forsvare sig med. Jamen de skider da den lov et stykke.
    Men de lovlydige borgere som enten syntes at en kniv er et lækkert stykke værktøj eller hvordan de nu fortolker den, eller som bare har lyst til at gå med den. Ja de bryder faktisk loven.

    Jeg sad forleden og kiggede lidt på den her (link fjernet)
    Lavet i sådan kvalitet at min nørdede side for ædel metaller og godt håndværk plus designet gav mig. Æhh stådreng.
    Meen på grund af den sikket er alt alt for lang og at den kan åbnes med Een hånd, ja så kommer jeg på kant med loven hvis jeg får sådan en hjem.
    Hallo, min telefon er farligere. Men her ser vi hvordan en latterlig lov går ud over ganske uskyldige og fredelige borgere.

    Jo flere MC'er på gaden, jo flere dødsfald. Sådan er det bare. Nogle år kan vi være heldige, andre år går det bare helt galt. Og jeg tror ikke der bliver færre døde i år end sidste år. Desværre


  • #41   18. mar 2008 Det er bare rigtig godt det du gør Knud.. og forsæt endelig med det.. Det kunne meget vel tænkes at jeg meldte mig under fanerne.. Det eneste jeg ville med mine indlæg var, at vi tænkte over vores handlinger, og evt. konsekvenser ud fra den aktion.
    God arbejdslyst.. til jer.
    Mvh


  • #42   18. mar 2008 Jeg deltager meget gerne i denne event!!!!!!!

  • #43   18. mar 2008 jeg har nu kørt mc i 32 år og kun en gang er jeg blevet kørt ned, det var min egen skyld og derfor vil jeg mene at hvis alle mcister forstår hvad de har med at gøre så kunne størstedelen af ulykker undgåes, uanset hvor store og dårlige kampagner staten bruger penge på vil der stadig være en del som bliver ramt, det er dog vigtig at pointere at fordi bilisterne bliver mere vågne er jo ikke ensbetydende med at de idioter som kommer på to hjul har fri fart og ikke skal køre efter færdselsloven!!!!! færdselsloven siger jo ganske klart at man skal køre efter forholdene, så npr man nu som gammel mc ved at foråret er start på mc kørsel, ja så er det mig som kører ud og kører efter disse forhold, sådan er det jo bare, alt det plidder pladder ender jo i ren galimatias !!!!!!

  • #44   18. mar 2008 er med på en fredelig aktion for at gøre opmærksom på os tohjulede.. smiley

    Stærkt initiativ...


  • #45   18. mar 2008 Christian K

    Du har absolut ret - ulykkerne der ikke medfører en RIP-streng her er meget dårligt afdækkede. Det tror jeg til gengæld ikke de er eftr bare et eller to år med politiets kommende opfølgningssamtaler. A pro pos de samtaler. De danner en viden baggrund for en mulig kommende lovgivning eller noget kampagne materiale. Det synes jeg bestemt er OK.

    Det vi diskuterer nu er en eller et komplekt af aktiviteter, der skal rejse opmærksomhed. Som Mikkel ganske rigtig sige højere oppe - lovgivning kommer ikke overnight smiley


  • #46   18. mar 2008 Jaja, Lars (FZ1-N Til salg) D......

    Hvorfor overhovedet lave kampagner for noget som helst ???
    Lad os dog få et godt fornuftigt anarkistisk samfund, totalt uden regler.
    Uanset kampagner kører folk alligevel i fordrukken tilstand, går med kniv, tager stoffer, udøver vold, slår børn, osv. osv. osv. osv. .........
    Så hvad hjælper det ?? Ikke en sk.. , vel ???
    Øøøh....Sagde jeg virkelig det ????

    Nej, undskyld mig folkens.......
    At nogen overhovedet gider arbejde for vores sikkerhed, synes jeg er fint......
    Jeg forventer nu ikke at der vil trukket 15976 restriktioner ned over os.
    At arbejde for vores sikkerhed drejer sig jo også om at lære befolkningen om gensidig respekt og hensyn. Dermed mener jeg OS ALLE. Synliggørelse af os, betyder jo ikke nødvendigvis "gule veste". Det kan også betyde "synliggørelse i medierne", ment på den måde, at "de andre" lærer at "se os" i trafikken. På samme måde som f.eks. en lastbilchauffør og en cyklist skal lære "at se hinanden". Det er også synliggørelse.

    Og så´n ku´jeg skrive så meget.
    Trafik interesserer mig da jeg lever i den det meste af min hverdag.
    Og mit højeste ønske er, at alle typer trafikanter kunne lære at forstå og se hinanden.


  • #47   18. mar 2008 Et rigtig godt initiativ som jeg meget gerne støtter op om.

  • #49   18. mar 2008 Først må vi forstå at ALLE motorcyklister kører godt/forsvarligt. Dernæst må vi forstå at ALLE bilister kører Godt/forsvarligt.... Så hvem er det der skal påvirkes? Og hvordan skal de lige gøres?. Alle dem der kører "perfekt" vil jo synes dette tiltag ikke er møntet på deres person... Jeg er helt indforstået med at der skal gøres noget, men mener dybest set at det er en selv der er den største garant for sin egen sikkerhed når man befærder sig i trafikken, uanset om man fremfører sit køretøj på lovlig eller ulovlig vis. Jeg er ikke direkte imod initiativet, men det skal gøres med den yderste fingerspitzgefuhl hvis den modsatte effekt skal undgåes. Mange vil gribe den mindste vaklen i geledderne som en kærkommen mulighed for at postulere at det sgu er motorcyklisternes egen skyld.... Så hold godt fast i bordkanten og gennemtænk dette tiltag og dets repræsentanter meget nøje... Jeg ønsker projektet alt lykke og held. men hvis det lykkes jer at fremprovokere et lovkrav om "sikkerhedsvest" kommer i alle på min dødsliste(blot en ej hvor træls liste)

  • #50   18. mar 2008 jeg orker ikke at læse alt hvad der er skrevet i div tråde om dette emne men jeg er ikke med .
    ikke fordi jeg er imod det men jeg ønsker ikke at deltage aktivt på hverken den ene eller anden måde til at der evt skulle komme flere love omkring det at være mcìst . for det KAN meget vel blive en realitet med dette tiltag .
    jeg har ikke mc for at skulle bære en flagrende gul vest eller andet ikke særligt behændigt . jeg mener kort sagt at vi alle bør holde øjnene åbne og være på vagt når vi ruller på de 2 hjul . mere kan VI ikke gøre .

    giv os lov til strobelys SÅ er jeg med . hvis vi (mcìsterne) var de eneste der måtte køre med dette blev vi set og aldrig forvekslet .

    god vind til jer der vil kæmpe . i har en lang sej kamp foran jer .


  • #51   18. mar 2008 Lars (FZ1-N Til salg) D

    Kunne ikke være mere enig...


  • #52   18. mar 2008 Jeg er med på at deltage, til trods for at jeg pt. ikke har nogen mc, og der måske ikke er udsigt til det lige inden for det næste år. Men som tidligere mc'ist og vil også kører i fremtiden har jeg selvfølgelig en interesse i dette. Så hvis det bliver til noget vil jeg som sagt gerne bakke op om det, og hvis vi skal mødes et sted i kbh til en "aktion" så vil jeg hører om jeg kan kører med bagpå en.

  • #53   18. mar 2008 (-: (præsi) . - Jeg er enig med dig og mener det er en ulig og lang kamp, uden at vi får nogen garanti for, at vi ikke bare ender et sted længere nede end vi startede :=(

    - Med håbet om at der ikke bliver ødelagt noget for os - så vil jeg ønske jer der deltager en god kamp - og forhåbentlig kommer i ikke "hjem" og må meddele os andre, at I tabte "slaget".


  • #54   18. mar 2008 Jeg har også i en time nu prøvet at følge med i alle de tråde der bliver linket til, jeg er helt ør i bolten og orker ikke mere nu. Men jeg vil selvfølgelig gerne være med når der bliver besluttet noget konkret.
    Lars


  • #55   18. mar 2008 man kan også kæfte op og få lige nøjagtig ikke en skid ud af det .
    der er altid et par stykker der tror de er alles talsmand . og det er de bare ikke altid .
    vi deler en interesse og så er den tit ikke længere . vi har hver vores måde at dyrke vores interesse på .
    nogen køre med hovedet under armen og vil altid gøre det . nogen køre 100% by the book og vil altid gøre det . og så er det ham der ligger imellem . ham der laver friskture de steder han kender vejene og som BAGEFTER råber op om at nogle køre som idioter .

    det er et selvmål af format at gå videre med dette men igen . good luck .


  • #56   18. mar 2008 Jeg giver (-:(præsi) og Helle B helt ret!! Og kunne ikke have skrevet det bedre selv!
    Jeg er heller ikke med!
    At køre med gul vest eller på en skrig gul mc hjælper ikke en dyt!!!
    De ser os ikke alligevel!
    Det ved jeg af bitter erfaring :o(


  • #57   18. mar 2008 Hekto (Ballogna) B - Fint at du allerede kan få dig selv til, at lyde som om du har vundet slaget :0)

    - Men kender du til den problematik med, at jo mere seriøse meninger og tilgang til sådanne trafikale emner, jo mere useriøse kan de meget sagtens ende ud, på trods af :0(

    - Eller som med spanden og lorten - jo mere man roder rundt i lorten jo mere stinker den...


  • #58   18. mar 2008 helle. med det indlæg der har du vist lige rørt rundt i spanden :-)) . men helt enig med dig .

  • #59   18. mar 2008 Ha ha Præsi.... Du vil heller ikke sidde inde i vesten når nu du lige har købt ny dragt... Igen....... Lad dem der ønsker det tage den vest på, men lad da os andre slippe.... Man må lide for skønheden....

  • #60   18. mar 2008 så længe en vest ikke er et desideret stykke sikkerhed`s udstyr så vil den aldrig blive relevant for mig til daglig brug . jeg bære gerne vest i kortgekørsel eller andet hvor man bruger vesten til at "informere" kortegen og retning osv . men til daglig brug er det kun et stykke tøj som lige så nemt vil blive overset som alt andet . igen strobelys til alle mcère . de ser man og er det kun mc det bliver lovligt på så VED man hvad der kommer .

  • #61   18. mar 2008 Betragt dette som en sofastemme.

    Jeg har fantastisk svært ved at forholde mig til problematikken omkring de mulige konsekvenser.
    Jeg kan ikke se hvordan en evt. demonstration kan medføre påtvunget gul vest, drosling af voksne individers MC´er eller GPS-hastighedsovervågning. Jeg har måske overset en forum-diskussion hvor det har optrådt.
    Jeg er omvendt på INGEN måde interesseret i, at deltage i lige nøjagtig den specifikke event, som gennemførte at det blev påbudt at suse rundt med en "morfar-vest", eller at det blev ulovligt at have mere end 100HK i sin magt.
    Jeg hælder meget til at deltage, om ikke andet så for at skabe opmærksomhed omkring U-vendinger, vigepligter som ikke overholdes og fejlbedømte hastigheder, men som sagt; hvis der er belæg for, at det kan medføre de omtalte restriktioner, så ville jeg ærge mig halvt ihjel bagefter.

    Jeg kan kun tilslutte mig at det er et fantastisk initiativ, og jeg håber på at det (såfremt det lykkes) får den ønskede opmærksomhed, uden negativ effekt for os der forstår at køre defensivt.

    I bund og grund er den ultimative sikkerhed for os, at betragte alle andre trafikanter som chimpanser.
    Stol kun på din egen dømmekraft, og forvent at bilen længere fremme kører ud foran dig.....

    Pøj-pøj med projektet, og hatten af for Daj, Knud og MOTO.
    Godt initiativ.
    Jeg følger det med spænding.



  • #62   18. mar 2008 Hvad med at få afskaffet kørelyset ???
    De ser os ikke alligevel.

    Sikkert nogen der ved af bitter erfaring.......

    Nå ja, vi ka´ jo lige tage stoplyset mens vi er igang ...................


  • #63   18. mar 2008 Lige meget hvor meget vi råber op er der jo ingen som køre ind i os bevist,,,,,,,,,så jeg tror ikke det hjælper en dyt desvære.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, muligvis laver i en masse problemer for os mc/ister ved at starte det her.. Der kan der komme en masse nye regler som de kan genere os med og alligevel vil mc/ister blive overset,,,,,,,,........................................

  • #64   18. mar 2008 frank . hvad med at spænde hjelmen . ja undskyld mit sprog men tror du selv de overser os med vilje !!. gu gør de da ej . de sover bare . er det ok nej gu er det ej .
    derfor er den din opgave at køre som om du VED at de sover og ikke REGNE med at du bliver set .
    dette problem vil altid være her . så længe vi selv kan styre bilen. cyklen .motorcyklen osv osv så vil der ske denne slags ulykker .
    det er skidt ,men sandt .


  • #65   18. mar 2008 Forskellig belysning på MC og knallert vil ikke gøre den mindste forskel.
    Alle landets unger, som i forvejen tuner deres knallerter, og læsser dem til med blå og grønne dioder, vil øjeblikkeligt ændre deres lys til "MC-lys" på grund af Bling-effekten.


  • #66   18. mar 2008 Spot on, (-:(præsi)

  • #67   18. mar 2008 bademester . OG ??.

    ja man kunne forestille sig at bilerne begynder at tænke "det er sikkert bare en knallert" . men så tænker de da idet mindste inden de handler .

    og så køre knallerter jo ikke midt på vejen .


  • #68   18. mar 2008 Fint initiativ - men gul vest? Hvad nytter det så at køre med lys på i dagtimerne?



  • #69   18. mar 2008 Lad mig lige kalde lidt til orden:

    DENNE HER TRÅD HANDLER IKKE OM AT ARGUMENTERE FOR ELLER IMOD DIVERSE TILTAG. DEN HANDLER OM AT AFDÆKKE, OM DER VIRKELIG ER EN REEL INTERESSE FOR AT SÆTTE NOGET OPMÆRKSOMHEDSVÆKKENDE I GANG ELLER EJ.

    Selvfølgelig under hensyntagen til, at der kan komme reaktioner vi ikke havde ønsket os, selv om vi gerne vil have opmærksomheder.

    De stor bogstaver er for tydelighedens skyld - ikke for at råbe:-)


  • #70   18. mar 2008 - ævvv du råbte - vrællllll...............

  • #71   18. mar 2008 knud . jeg er da frygtelig ked af hvis du mener at bla jeg er ude på at ødelægge din tråd . det er ikke det jeg forsøger på vil jeg gerne lige pointere .
    jeg mener så bare at der altid er 2 sider af en sag . måske flere endda og det er da af allerhøjeste vigtighed at folk ved hvad de går ind til . derfor kommentere jeg div indlæg .

    som du selv skriver i dit indlæg "Lad nu være med at klappe i hænderne og skriv dig på i begjstreing - sådanne tilbagemeldinger er inspirerende, men uanvendelige"

    det tror jeg der er flere der har gjort . men det er så bare MIN mening .




  • #72   18. mar 2008 - Knud, du provokerer mig med sådan en militær udmelding: Lad mig lige kalde lidt til orden ! - Jeg kunne jo have dyb lyst til at "kalde dig til orden", og spørge om du "tror" du kan spå i kaffe-grums- siden du på VORES alles vegne er parat til at risikere værre forhold for mc´ister......

    -But anyway- For nemheds skyld og for dit eget overbliks skyld, hvad så med at, lave en tilmeldings tråd - som MOTO gjorde da vi kørte til Julemærkehjemmet sidste år.

    - Jeg vil til hver en tid bruge min stemme, hvor jeg mener at resultatet ligeledes kan få nogle ret "fatale" følger, også for mig. Så kære Knud, du må tage det sure med det søde, som sådan en frivillig "tjans" indeholder........


  • #73   18. mar 2008 Bla bla bla lad os alle kaste med mudder..... ha ha

  • #74   18. mar 2008 Hørte lige i lokale nyheder, der var en på mc, der havde lavet en soloulykke, her til aften(Holstebro)
    Så pas på derude....


  • #75   18. mar 2008 Jeg regner med at køre rundt nøgen til sommer... Så skal I se folk hoppe i flyverskjul når jeg kommer trillende!

  • #76   18. mar 2008 Jeg frygter lidt at det er alle de ubehagelige typer, som Rene La cour Sell, Nonbo osv. man får opmærksomheden fra. folk der ikke evner at se nuanceret på tingene, men altid messer den samme mantra.

    Kan lige se for mig hvordan fjolserne kigger ud af vinduerne på Christiansborg:
    Nå, hvad er det disse bøller kæfter op om? bliver der slået for mange motorcyklister ihjel?
    Hmmmm, jamen så skal farten jo sættes ned. Så vi begrænser HK på disse overflødige dødsmaskiner og forhøjer bøderne.
    Er det gule veste hele flokken har på? ja, dem kan vi da godt gøre lovpligtige....
    Så skulle det vist være ordnet.

    En anden ting er at de der deltager muligvis forstår konsekvenserne af det der eventuelt opnåes ( af for nogle motorcyklister) dårlige ting, men forstår man også konsekvensen for dem der ikke støtter ideen.


  • #77   18. mar 2008 - Ja ja, Hekto (Ballogna)B - Råb bare op om dit og dat - og lad endelig magthaverne begynde, at regne på hvor mange af os der kører "for sjov og hygge", og hvor lidt der kører af nød (som erstatning for bil nr.2) og så kan magthaverne rigtig begynde at tælle på fingrene og VUPTI så står vi måske med et "FORBUD" mod mc-for-sjov.... Og oveni skånes miljøet, og magthaverne vil slikke sig om munden, af bare glæde.

    - Jeg fornemmer det er "OPRÅBERNE" der vil have bedre forhold i trafikken - og ikke vil acceptere risikoene, der nu en gang er kommet for at blive.

    - Og lys er en fornuftig mulighed, og så som Thomas K skriver ændring af vigepligten, tror det vil gøre gavn.


  • #78   18. mar 2008 (-: (præsi) .

    Læs mit indlæg skrevet kl. 19.14..... smiley

    Det du refererer til, er skrevet senere i sarkasme med hentydning til andre. ;-p


  • #79   18. mar 2008 Hekto (Ballogna) B - Ja du må gerne tale demokrati ;0) - Men med "påvirkning", er der jo ingen der har garanti for, at det er til det positive, i vores øjne :=(

    - Jeg er også snart så "sur" over al dette fis her, at jeg vil ønske jer alle en god tur, og lov mig I ikke kommer "hjem" igen, bare for at få SÅDAN en røvfuld...........

    - Forøvrigt har der så lige været kaldt til samling med Bakkeåbningen - og så kan jeg godt tænke, hvad skete der så lige der, siden I ikke lavede jeres "optog" der ;0))


  • #80   19. mar 2008 Helle-Helle- Helle:-)

    Lad nu være med at misforstå mig. Jeg "kalder til orden" fordi vi meget gerne skulle have frem om folk generelt synes dette er en god eller dårlig ide. Deet er på dette tidspunkt slet ikke interessant om man mener en gul vest eller en 100 HK grænse er godt eller skidt:-)

    Det var diskussionen desværre ved at løbe ud i - derfor "kaldte jeg til orden" med en smiley i enden.

    Så kan jeg i ævrigt ikke forstå, hvorfor du har så travlt med, at jeg vil risikere alle forhold - læs nu lige hvad jeg flere gange har skrevet - betingelsen for at jeg sætter noget som helst i gang, er at der er en ordentlig opbakning om det - ellers kommer det til at have modsat effekt:-)


  • #81   19. mar 2008 Og nej Helle - der gives ingen garantier for, at dette ikke kan få negative effekter - derfor denne tråd!

    Vi kan opnå noget opmærksomhed, men er vi klar til den???

    Det er hele trådens overskrift!


  • #82   19. mar 2008 Det er da også fint, Hekto (Ballogna) B. Der er da heller ikke nogen der forbyder dem ,at tage gul vest på, hvid hjelm ,skrive polle10 på motorcyklen, udstyre sig med div. mc airbags.. gult roterende blink på hjelmen. Det står dem da frit for.. Men de skal vel for pokker ikke trække deres angstneuroser ned over os andre? Citat fra Dronnings nytårstale 2007..
    "Vi ser helst, at vort liv er fuldt af udfordringer; men de må endelig ikke blive for krævende eller medføre uberegnelige konsekvenser.
    citat slut...
    Nej tænk sig man kunne dø af at køre motorcykel.. og når det nu kun er for sjovt man køre...(Ironi) Det her aktion minder om en flok tude kællinger, der er bange for at køre mc og bange for konsekvenserne det KAN give
    Jeg håber denne aktionsgruppe, får afklare tingene med de etableret mc organisationer, inden deres happening. Så de ikke får ødelagt mere end det gavner...
    Mvh


  • #83   19. mar 2008 - Knud - Knud - Knud ;0)
    - Timeglasset er rindet ud - Godnat smiley


  • #84   19. mar 2008 Knud .. Svar på din overskrift.. Nej jeg tror ikke vi er klar..
    Mvh


  • #85   19. mar 2008 Hørt ik klar

  • #86   19. mar 2008 Det er klar tale Triko og Martin:-)

  • #87   19. mar 2008 Tror også det enester jeg er klar på, er at hoppe i seng.... :o)

  • #88   19. mar 2008 Jeg er s..... også bange for det her!! Jeg er bange for at vi ved at gøre opmærksom på os selv, kan vække en uvilje mod os selv - som allerede eksisterer i en eller anden form.

    Jeg kender det fra mig selv... når jeg hører en mc der kommer med 14.000 omdrejninger ned igennem byen (med maks. 50 km/t her i villakvarterene), bliver jeg røv-irriteret, og løber ud mod vejen med mursten og hævet langfinger... for 5 år siden, ville jeg KØRT på samme måde - så måske er det bare fordi jeg er ved at blive en gammel sur knark!! smiley

    Hvis nu der bliver en stor happening ud af det her - hvad tror i så at aviserne vil skrive om... Vil de skrive om en hoben motorcyklister som er utilfreds med tingenes tilstand - eller vil de skrive om de 30 wheelies og dækafbrændinger som skete før - under - og efter aktionen... hvad tror i sælger flest aviser - og hvad tror i politikerne tænker??? RFSF har allerede langt linien - og den vil politikerne jo følge langt hen ad vejen.

    Mht. overvågning - den har vi jo allerede teknologien til, det kunne jo gøres til et lovkrav at vi alle skal køre med en sort ALKA-box (dog uden at blive sat ned i forsikring). Det kunne også blive et lovkrav at der ikke må sælges mc'ere over 100 hk herhjemme - det er jo bare at importere mc'ere med samme restriktioner som i Tyskland. Vesten og periodisk syn gider jeg slet ikke at kommentere, for det kommer... det er bare et spørgsmål om tid (også selvom de 99,9% mc'ere er i perfekt stand!! Så ved at gøre endnu mere opmærksom på os selv, kan vi risikere at trække nogle ting ned over hovedet på os som vi basisk set ikke er interesseret i.

    Knud - hvis du laver en form for happening, vil jeg gerne deltage i den... men jeg er bare bange for at den giver ris til egen røv, medmindre at vi virkeligt holder os i skindet. Det er næsten bedre at lave en form for happening herinde, og lære folk at de ALTID skal køre defensivt. Hvad med en form for rabat på kørekurser - eller måske specielle kørekurser kun for MCG-medlemmer???


  • #90   19. mar 2008 Eddie:

    Jeg er helt på det rene med at de risici du nævner er til stede - derfor denne tråd:-)

    Personligt - og det er selvfølgelig subjektivt - mener jeg at en række af disse ting er på vej - aktion eller ikke:-)

    Jeg er også helt opmærksom på, at skejes der ret meget ud under sådan en aktivitet, så bliver tingene lagt ud som noget andet end tilsigtet.


  • #91   19. mar 2008 Jeg syntes at der i sidste halvdel af tråden er en tendens til at se "spøgelser". Folk snakker om "uoverskuelige" konsekvenser af en enkelt aktion. Come on. Det sku være første gang det var sket at en enkelt happening havde så meget effekt.
    Jeg tror at en sådan vil have en positiv effekt på andres syn på mcister. Når en samlet flok stiller sig og siger vi på mc vil være sikre for alle (inkl andre trafikanter) så tror jeg at man kan flytte folks syn. de folk der kun ser sindsyge overhalinger, brændere, whelies, stoppies og div andre ,for nogen provokerende ting, de vil måske begynde at forstå at der er en helt anden mc kultur derude end de havde regnet med. De "brogne kar" vil altid være genstand for større opmærksomhed og dermed danne befolkningens mening om alle i en gruppe. (bare se på danskernes holdning til folk med indvandrebaggrund i danmark)

    Jeg er stadig med og syntes det er en god ide bare at gøre opmærksom på os selv.


  • #92   19. mar 2008 Støtter også denne event !!!

    Jeg kan ikke se hvad alt det skriveri om utilsigtede konsekvenser skal til for ??
    Hvad er vigtigst, og hvorfor er det vi reagerer ?

    Det gør vi fordi der bliver slået en del mc'ister ihjel på vejene. Det vigtigste må da alt andet end lige, være vores førlighed og vores liv. Derfor kan dette initiativ ikke få nogle utilsigtede konsekvenser set fra mit synspunkt. Det kan da godt være at vi skal til at køre i gule veste - og hvad så ?!
    Det vigtigste er da at komme hjem i ét stykke, og ikke kun at se vildt cool ud.
    Hvor cool ser man lige ud uden gul vest, men i en étværelses med låg ?!

    Vi værner, med dette initiativ, om en fritids-fornøjelse vi alle herinde nyder og så gælder det vel om at kunne udføre denne dejlige aktivitet resten af livet uden at det bliver unødigt afkortet......

    ( har dukket hovedet og taget hjelmen på for ikke at få et blåt øje *GG* )


  • #93   19. mar 2008 Jan S:

    Ja vi er alle forskelige.

    1. er også hamrende ligeglad med 100hk regel, ville alligevel ikke overholde den

    2. Gul vest ALDRIG i livet

    3. Børneloven er til grin !!!!!

    kørt over 150.000km på mc og er vel blevet overset en eneste gang og der havde jeg forlængst set at hun ikke havde set mig."

    "slow eyes will kill you" er min signatur i et andet forum og det er essenen af problet


  • #94   19. mar 2008 Godt link Lennart

    Det belyser klart det dilemma, der er i det her!!!


  • #95   19. mar 2008 Den er grim, sidder bare i vejen og den hjælper intet.... Ligemeget hvad, får de ikk mig til at køre med sådan en... Så hellere betale de 500 kr eller hvad det kommer til at koste i bøde... :o)

  • #96   19. mar 2008 Vi skal lige tilbage på sporet igen. På et tidspunkt skal jeg tælle responses sammen, og så vil jeg egentlig helst ikke have for mange diskussionspunkter om tiltag, der kunne komme eller ej.

    Please - bare en stillingtagen til, om I mener det er en god ide eller ej, samt evt. en begrundelse.


    På forhånd tak:-)


  • #97   19. mar 2008 er med

  • #98   19. mar 2008 Som skrevet tidligere så mener jeg at der er nogle få brogne kar som tegner det store billeder. det er Hans M´s holdning et produkt af. Jeg tror netop det modsatte (vi kan såmænd begge have ret og uret) at der er et forholdsvis lille antal som tegner det store billede af fuldstændig idioti blandt de fleste mcister. Jeg tror dog virkeligheden er en anden.



  • #99   19. mar 2008 Jeg er dog fuldstændig enig med Hans M i at det er mindst lige så vigtigt at tage sig selv med i købet. selvfølgelig skal vi kigge indad også

  • #100   19. mar 2008 Hekto.. Der er vel ikke dissideret noget galt, med den gule vest.. Andet end at den udstiller, ens angst for at køre mc.. og andre trafikanter. Det vigtigste for mig, er ikke at alle kommer hjem i et stykke.. Har selvfølgelig håbet om det .. Skulle der ske en ulykke, er det jo trist , men jeg lader mig ikke påvirke mere af, at der er en motorcyklist der bliver dræbt... end en bilist eller cyklist.. Og derfor deltager jeg, heller aldrig i R.I.P tråde.. Denne tro på, at vi mc folk er et brotherhood, som står sammen i last og bræts, er en gammel romantisk drøm, som ikke har noget hold i virkligheden... vi er alt for forskellige.
    Jeg ved hvad konsekvensen er, ved at køre motorcykel.. Det er mit valg, og skulle jeg på et tidspunk, blive bange ,eller ikke turde tage de risici som der er, ved at køre mc.. Så er alle nok bedst tjent, med at jeg stiller motorcyklen ind i garagen, end at forvendte eller tro, at det omgivende samfund, skulle udvise specielle hensyn, til mig som motorcyklist ....
    Mvh.


  • #101   19. mar 2008 @Triko...
    Jeg undskylder med det samme for at sende "white noise" ud i denne glimrende tråd (igen), men jeg kan ikke lade være med at kommentere Triko´s sidste indlæg.
    Hvor er det bare præcist ramt, og formuleret. Det er jo netop egoisten i os der i tidernes morgen fik os til at drømme om at eje en MC.
    Selvfølgelig er der et fællesskab, som rækker ud over hvad der er gældende for bilister, men det er ikke et broderskab, som ansporer os til handlinger helt ud over det sædvanlige, snarere en hengemt form for gentleman-isme i forhold til andre ligesindede.
    Men i bund og grund er det vores eget ansvar at tage vare på os selv.
    Derfor min tidligere kommentar om at alle andre trafikanter bør betragtes som chimpanser.

    Undskyld Knud. I rest my case.


  • #103   19. mar 2008 Bademester:

    Detr er ingen grund til at undskylde - tråden er lavet for at få andre vinkler end mine egne på:-)


  • #104   19. mar 2008 Støtter ikke, begrundelse er i den 3 tråd.

  • #105   19. mar 2008 Jeg støtter Knuds og Daj72 initiativ.

    Regler og begrænsninger har bilister, skatteborgere, husejere, o.s.v. altid frygtet og hadet. Og selvfølgelig vil mc-ister også med god grund kunne have mistillid til at regeringen eller andre kloge hoveder, vil fremkomme med, for mange personers vedkommende, latterlige lovforslag.

    Det er jo ikke lovgivning om f.eks. neddroslinger, gule veste o.s.v. som vi har brug for.

    Det vi har brug for er adfærdsændringer. Vi har brug for at ændre den måde som vi behandler hinanden på i det daglige fællesskab, og i dette tilfælde, fællesskabet på de danske landeveje.

    Vise hensyn
    Være opmærksomme
    Hjælpe hinanden

    Ovenstående tre leveregler vil vi jo alle meget gerne opleve at andre giver os, dig og mig. Men det er ligesom om vi alle sidder afventende og holder os tilbage. Hvem skal være de første til at vise den bløde sige af den danske trafikant. Hvem skal være den første til at give plads ved f.eks. indfletninger? Hvem skal være den første til at give plads for en overhalende trafikant? Hvem skal være den første til at kikke en ekstra gang om der kommer et hurtigt køretøj? Og acceptere ikke nødvendigvis at sige til sig selv ”Jeg skal hurtigt ud på vejen, for ellers kommer den bil/mc jo foran mig, og det kan jeg ikke li’ !.

    Jeg går ind for at så mange MC-ister (og for min skyld også meget gerne bilister, 30 og 45 knallerter og cyklister) som muligt møder op til en fælles aktion og i fællesskabets navn gør omverdenen opmærksom på at vi meget gerne vil være med til at gøre en forskel.

    Derfor opfordrer jeg også Rådet for Større Færdselssikkerhed på hjemmesiderne
    (link fjernet) og på http://www.sikkertrafik.dk/ at skrive mere om den danske trafikkultur, og selvfølgelig også meget gerne i direkte relation til de mange MC-ister som hver sommer dukker frem på de danske veje.

    I troen på at vi kan få et bedre trafikfællesskab, ønsker jeg alle MC-ister et godt 2008 med håb om smadder godt vejr og mange kilometer i det smukke danske landskab.

    Hilsen
    Kim Frederiksen fra Køge
    MC-ist og bilist, og Far Til Fire

    Jeg har tilladt mig at sætte mit indlæg i både Knuds og Daj72 tråd, da jeg ikke er klar over om jer om har givet jeres mening til kende fortsat læser begge.


  • #106   19. mar 2008 ja jeg undskylder at jeg lige igen blander mig men .
    der er jo en gang slået fast at "de" mener at vi selv bære skylden . det står der jo ganske tydeligt i den tråd der linket til i toppen af indlægget .

    her indsat .

    SVARET:
    Kære Dan Jensen

    Tak for din mail, som Kirsten Lage har videresendt til mig.

    2007 var et år hvor det gik rigtig galt for alt for mange motorcyklister, det kan vi vist ikke blive uenige om.

    Det er nogle rigtig gode spots du har sendt til os, som sætter fokus på et problem for motorcyklisterne. Dog skal motorcyklisterne passe på ikke kun at se fejl hos andre.

    En gennemgang af ulykkerne i 2007 i den officielle ulykkesstatisk, som indeholder en lang række informationer, som hastighedsskøn, hastighedsbegrænsninger og en prosatekst som Politiet skriver på ulykkesstedet, giver dog os et lidt andet billede end det som du tegner i din mail.

    Af de 35 MCere der mistede livet sidste år, kan vi i 25 af ulykkerne direkte læse en hastighedsfaktor, enten i form af et hastighedsskøn fra politiet eller ved at beskrivelsen af ulykken – som f.eks. MCeren mistede herredømmet i en kurve, Overså en parkeret lastbil ved et uoverskueligt højresving osv.osv.

    Vi mener at alle skal gøre hvad de kan for at undgå skader på sig selv og andre – og overfor MCere anbefaler vi at de holder hastighedsgrænserne, kører med en sikker køredragt OG gennemfører køretekniske kurser, hvor man får repeteret undvigemanøvrer m.m, så man er forberedt når det uventede sker.

    Vi har desværre ikke ressourcer til at gennemføre alle de informationskampagner som vi gerne ville, men vi forsøger prioriterer vores ressourcer så vi får mest trafiksikkerhed for pengene.

    Vi har i øvrigt løbende dialog med MC-branchen og forsøger bl.a. derigennem at få alle til at gøre hvad de kan for at få reduceret antallet af dræbte og tilskadekomne i trafikken.

    Du kan på sikkertrafik.dk se mere om vores anbefalinger i forbindelse med MC-sæsonen.


    Med venlig hilsen
    Søren Troels Berg
    Projektleder, Dokumentation

    Rådet for Større Færdselssikkerhed
    Lersø Parkalle 111
    DK-2100 København Ø

    Direkte: +45 39 16 39 26
    Mobil: +45 30 31 39 89
    Fax: +45 39 16 39 40
    e-mail: stb@sikkertrafik.dk


  • #107   19. mar 2008 Jeg er ikke med her, desværre!

    Jeg ser ikke at der er et problem, som vi som MC´ister kan løse. Det skal forstås sådan at der, IMO, ikke er noget aktivt vi kan gøre, -som gruppe-, der vil ændre på ulykkes statestikken.
    Som enkelte individer, kan vi gøre en forskel, for os selv, ved at være opmærksomme, og køre efter forholdne. En gul vest har så vidt jeg ved, aldrig lyst mere op end nærlyset, så den giver jeg ikke meget for.

    Da jeg valgte at blive MC´ist, valgte jeg også nogle risici, som der er forbundet med det. Jeg vurderede at glæden og fordelene overskyggede de ulemper og risici der er der.
    Netop det "frie liv" der er forbundet med MC´en, ville i min verden gå fløjten hvis jeg skulle bindes af HK begrænsning og tvunget udstyr (gul vest etc.).
    De kræfter min MC har, og den påklædning jeg ifører mig, er bevidste valg, jeg har ikke behov for yderlig "big brother" til at fortælle mig hvad jeg skal og bør.

    Min MC er min måde at koble af fra en stresset og regelret hverdag, det ønsker jeg ikke at ændre på.

    Jeg tror man skal være yderst varsom med at "kræve" mere opmærksomhed og "pas på os - kampagner" fra bilisternes side, i forvejen tror jeg at mange bilister ser os som "snydere" i forbindelse med kø, tæt traffik, broafgifter, parkering, hastigheds overholdelse etc. etc.... Hvis der søsættes en kampagne - af os selv - tror jeg det vil give alvorligt bagslag.
    Jeg tror blot det vil få mange bilister til at tænke: <i>"Se-mig,-jeg-gør-nemlig-hvad-det-passer-mig"</i> om os.....

    Jeg vil dog alligevel ønske en evt. aktion held og lykke!


  • #108   19. mar 2008 Til det egentlige spørgsmål: Ja, det vil jeg støtte op omkring.
    Jeg synes at det er væsentligt at vi påvirker beslutningstagerne og dermed de beslutninger som tages på et eller andet tidspunkt.
    -Godt gået Knud


  • #109   19. mar 2008 Mener ikke der skal andet til end sund fornuft! Hvis vi som præsi tidligere skrev, kører som ingen ser os, og antager at alle andre i trafikken snork sover, så kommer man hjem i live.

    Stoler man blindt på færdselsloven, så ender det galt. Se bare alle de kvinder (og mænd) der dør i lastbilshøjresving.

    En opmærksomhedskampagne er vel ok, men jeg tror bare, at det ikke vil hjælpe på lang sigt. Bilisterne vil stadig snakke i mobiltelefon, selvom det er forbudt, de fleste trafikanter vil stadig køre 10 km/t for stærkt. - Altså, et indgreb fra lovgivers side vil sku ikke hjælpe det store.

    I minutterne efter at de har set en opmærksomheds kampagne i tv, tænker bilisterne vel over det med MC'erne. Men så snart de sidder i bilen, er det glemt igen.

    Så kør som alle andre er ude på at slå en ihjel, så er man sikret. Og det kan faktisk godt lade sig gøre, uden at dejlig søndagstur bliver ødelagt. smiley



  • #110   20. mar 2008 Er ikke med jeg tror som en del andre her inde at det kan gøre mere skade en gavn

  • #111   20. mar 2008 Grand D, ingen tvivl om at reklamer virker, når det drejer sig om at stimulere folk til at købe nye produkter.

    Men jeg tror bare ikke, at folk husker reklamen, når de sidder i krydset, og tænker på hvad de skal købe ind eller hvad fanden der nu får dem til at snork sove smiley

    Min pointe er, at folk sover i trafikken, og derfor vil de ikke tænke på reklamen, når de aller mest burde smiley


  • #112   20. mar 2008 er ikke med.
    en lille procentdel af danmarks motorcyklister bør ikke starte noget de ikke har kontrol over, og som muligvis kan føre til restriktioner for 150.000 mennesker. også selvom den mulige gevinst er en tv-spot om motorcykler. dem der sover i bilen vil altid gøre det.



  • #113   20. mar 2008 Jesper(Vejle)R - Jeg støtter dit udsagn 100% - og må beundre dit "klarsyn" af en 18 årig ung mand.

    - Stabler en "lille bitte" procentdel af de danske motorcyklister, et "optog" på benene, så håber jeg inderligt, at de er deres ansvar bevidst, og at de viser os skeptiker, at de er deres opgave voksen. - Ellers kan det meget nemt gå hen og blive en rigtig "flov" episode i deres livsforløb, der nok ikke lige bliver glemt, af mc-vennerne.


  • #114   20. mar 2008 Nu har jeg læst alle tråde igennem 8-)

    Jeg syntes at en happening er god idé, men er begyndt at tvivle på resultatet af en demonstration foran chr.borg, Hvad er det at vi vil opnå? En kampagne måske?

    Der har været mange indlæg om alt det grumme der kunne ske og noget af det er vel lige overdramatiseret nok. Men vi har jo før set politikere der har lavet "hovsa" løsninger.

    Hvad med om vi droppede demonstrationen og så lavede en minde tur i stedet. Hvis vi var mange nok og pressen var der, ville vi få meget positivt omtale.

    Mit tænkte eksempel var en mindetur for de MC'ister der har midstet livet. Den kunne evt starte i skagen og slutte i KBH og være over flere etapper. Folk kunne slutte sig til og stå af som de har lyst. Vi kunne dele foldere ud om trafiksikkerhed ved hver by vi kom til. Sort armbind ville næppe kunne ses på vores tøj, men måske et andet symbol der udtrykte vores sorg over de faldne kammerater. På den måde ville vi få en masse opmærsomhed og vi ville ikke presse politikkerne til noget dumt.

    Det her er absolut ikke for at udvande Dan og knuds fine initiativ og hvis det er den vej vinden blæser, skal jeg nok bakke op der også.


  • #115   20. mar 2008 Daj72 : citere: Sagen er nemlig den, at der IKKE er lagt en fast linie endnu. "modstandernes frygt" - Der er ingen der kender grundlaget endnu.! !

    - Det er da bare SUPER betryggende ! ! Lidt lige som "Ny Alliance", der desværre ikke havde en fornuftig og gennemtænkt "køreplan", og derfor fik så meget MODVIND !

    Der havde det nok "set i bakspejlets klare lys" været smartere at, der fra planlæggernes side af, var fundet nogle kontakt personer, der stak snuderne sammen, og så havde skabt grundlaget. For i praksis vil det sige at, folk siger JA til noget de ikke ved ! !

    ps. det kan være, at nogle vil underskrive en "fin" lille hvid lap papir, jeg har skaffet i banken... - Bare sig Ja, er jo kun et stk. papir ;-))


  • #116   20. mar 2008 M O T O - Jo du kan have så ret - og dog (der kom den lille rødhårede djævel op i mig igen smiley - en fornuftig "køreplan" som grundfundament og så ud fra dette, rette lidt og tilføje lidt - det må du da indrømme M O T O ville have været "genialt" - ellers kan det nemlig sagtens komme til gå "snakke snakketøj" i det hele - og BUH så kommer alle spøgelserne smiley

    ps. på tekst tv til morgen stod at læse: At kvinder tror på spøgelser, he he, - så dem der beskyldte mig igår-ja det var så nok ok ;-))
    -Men ny dag i dag (og nye spøgelser ! Muahaha)


  • #117   20. mar 2008 Jeg synes at der er mange fornuftige holdninger i denne tråd, og vil ALTID bakke op om noget der kan give os motorcyklister mere sikkerhed i trafikken, og som forhøjer vores chancer for at nå helskindet hjem!!!

    Er spændt på at se hvad Knud finder ud af, da jeg ser denne tråd lidt som en finger på pulsen, for lige at føle hvor vi står, er det korrekt antaget????


  • #118   20. mar 2008 Jeg er også med.Hvis jeg kan den dato arrangementet skal løbe af stablen

  • #119   20. mar 2008 M O T O altså......... Jeg tror/synes at det går skú meget godt i trafikken - taget i betragtning om hvordan vi/jeg kører - over and out smiley

  • #122   20. mar 2008 René Kure (Vordingborg)
    Det er muligt du ikke ser demokratiet virke så ledes.. Men det er således, flertallet i et demokrati bestemmer.. og så vidt jeg ved er der ikke noget flertal der har givet nogen bemyndigelse til at at tale nogen sag.. Om det så er den ene eller den anden side af sagen...


  • #123   20. mar 2008 René Kure(Vordingborg) - Undskyld mig men, det sneér udenfor(næsten da) tror du ikke at, du sku há en trøje på ;-))

  • #124   20. mar 2008 Triko. I DK har vi ytringsfrihed. Og vi har frihed til at tale hvilken som helst sag vi vil og vi har stadig demokrati. Jeg er ikke helt klar over hvad det er du er så meget imod andet end de gule veste. Og det vil jeg også sige, jeg vil aldrig i trække i sådan en når jeg kører mc, med mindre at det skulle være til en happening. De er grimme og de virker ikke. Men bortset fra det, kan det vel ikke skade med en demonstrationstur / mindetur?

  • O !
    O ! Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 119
    #125   20. mar 2008 Helle og triko Tror i ikke at i lige trænger til at få et eller andet overstået i soveværelset ? I virker lidt indebrændte

  • #126   20. mar 2008 Puhaaa

    Jeg har nu læst igen, og som skrevet tidligere i en af tag stilling trådene er jeg lidt ambivalent her.

    Det mest iøjnefaldende er de spøgelser der blir manet frem, egentlig morsomt at de kommer frem sålænge der ikke er noget konkret på bordet, omkring og type "event", hele sagen går vel på om Knud skal starte op med forslag til os, om der skal laves en "event", efterfølgende kommer vel så vurderingen om vi vil deltage eller ej.

    Personligt tror jeg ikke alverdens ulykker og lovtiltag vil ramme os, på grund at at vi laver en øjeåbner.

    fortæl mig lige hvor i får næring til spøgelserne.

    En ting er helt sikkert det som gir lovtiltag, vil være en statistik som sidste år, men kan vi på fornuftig vis, stå frem og vise at det er noget vi tænker over, hr vi en chance for at medvirke i dialogen.

    En ting er ligeså sikkert de sporadiske mails mad "pas nu på os " etc. til Nonbo og organisation er ligeså lovtiltags fremmende

    Jeg ville efterhånden meget gerne se et par konkrete idder til hvad der skulle ske på "eventen".

    Jeg er overvejende med på ideen, men det jeg er med på at der må gøres noget, det noget må jeg ta stilling til når vi ser forslagene.

    og sidst

    respekt til jer der noget,


  • #127   20. mar 2008 PS Lars Højfyn

    en fin ide, som bestemt kunne indgå i "planen"


  • #128   20. mar 2008 Sjov som dem der støtter dette event, Stort set, kører på maskiner som har under 100 Hk.. foruden ved, er deres maskiner udstyret med div. tingel tangel.. lædersnore, kæmpe sidetasker, vindskærme så store som sol sejl på en luksus liner.. ;o)) Og da det ikke er dem der overskrider hastigheden.. for de køre jo pæn.. Kan jeg ikke se hvorfor H....d de har så travlt med at få lagt restriktioner på os andre..

    O !
    Vi er blevet enig om at følge dit råd.. Så vi smutter nu ;o))


  • O !
    O ! Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 119
    #129   20. mar 2008 jeg var også med på bakken d 13 og vi så mange fartkontroller, men vist ingen mc'er der var stoppet. Jeg tror heller ikke på de gule veste. Kun fordi at folk tror at vi er politifolk, men det er vist en kortsigtet effekt.

  • O !
    O ! Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 119
    #130   20. mar 2008 hehe på foreningens vegne tak smiley

  • #131   20. mar 2008 Ja det var så det.. så er jeg tilbage..

  • #132   20. mar 2008 triko, hvilke restriktioner mener du at man vil trække ned over dig? Jeg må da ha overset et eller andet. Handler det her ikke bare om en opmærsomhedstur??? Vil du ikke lige linke til det sted hvor der er nogen der skriver at de opponerer for at man kun må have 100 hk eller at vi skal køre med gule veste smiley

  • #133   20. mar 2008 hans M
    Tænk tanken længere... hvis bare halvdelen af dem vi rammer også "forkynder" budskabet, så er vi ved at være derhenne hvor man kan knække den kedelige dødskurve vi oplevede i 2007.

    Er du klar og vil du? Adfærd og ændring af samme er så umådeligt svært.
    Vrøvl.. Du har ikke det fjerneste bevis for, at det var hastighederne der var skyld i det høje dødstal i 2007.
    Gul vest.. bag et mørkt tonet kåbeglas.. Vil du tage nogle foto på afstand hvor du sidder på din mc (Honda) med gul vest på. som bevis for din påstand..
    P.S Hvis folk syntes det er mest betrygende at køre med gul vest.. Skal de da være velkommen til det.. klogt og fornuftigt tiltag, men det skal ikke gøres til lov

    Lars (højfyn) J
    http://ftt.smartlog.dk/sp-rgsm-l-til-ordf-reren-post114749


  • #134   20. mar 2008 Triko (Brande) S hvad har det med det at gøre?

  • #135   20. mar 2008 Triko (Brande) S Hvad har det med DET her at gøre?

  • #136   20. mar 2008 wow.. sikker en gang lort de fik fyret af.. de konservative..

    "Det er en række tiltag der virker på trafiksikkerheden generalt, men også forslag der berører motorcyklisterne specifikt.
    Det er bl.a. strafbestemmelserne for at køre uden hjelm. Mange af de ulykker vi har set gennem sommeren skyldes sammenstød med uagtsomme bilister. Det er derfor vigtigt at motorcyklisterne beskytter sig."

    fordi bilisterne sover bag rattet skal straffen for at køre uden hjelm på mc skærpes.. ja det virker SØREME fornuftigt, for der er jo HELT vildt mange motorcyklister der kører rundt uden hjelm..

    det viser bare hvor hurtige politikere er til at foreslå den nemme politik!


  • #137   20. mar 2008 @Hekto (Ballogna) B
    Ja det kunne jeg.. profitere.. Og du gør dig i Darwins teorier.. Ytringsfriheden gælder vel ikke kun for dem som er for mere trafiksikkerhed. Men hvis nogen prøver at indskrænke min frihed, har jeg vel ret til at kæmpe imod. Indskrænkninger via min ytringsfrihed
    Og at jeg skulle være imod trafiksikkerhed passer ikke. jeg skrev netop at.... "Hvis folk syntes det er mest betrygende at køre med gul vest.. Skal de da være velkommen til det.. klogt og fornuftigt tiltag, men det skal ikke gøres til lov."
    Vh.


  • #138   20. mar 2008 nok mig der er lidt langsom

    men hvor står det lige at tiltaget skulle ønske de "ulykker" og indskrænkende tiltag, dermanes frem ??

    igen en statistik som sidste skal nok klare den del, der hedder indskrænkninger, med eller uden vores hjælp.

    og egentligt pudsigt Triko med den aktivitet imod at gøre noget, især når man læser dit indlæg under Knud opsummeringstråd. Husk man kan debatettere sig ud af noget der muligvis kunne være konstruktivt, på sine egne forestillede bange anelser.

    ses ofte ved frygt for forandringer og det ukendte, der er mange måder at stikke hovedet i busken smiley



  • #139   20. mar 2008 Michael Grauballe 2 :
    Ja du er langsom..
    Knud skriver..
    2: Vi skal være helt på det rene med, at vi også vil kunne opnå opmærksomhed, som mange af os ikke direkte ønsker, ligesom vi kan risikere egentlig lovmæssige konsekvenser(gul vest o.l.)
    Som du kan læse, er det ikke mig der kommer ind på de konsekvenser der kan være ved en aktion.......
    3: En eventuel aktion skal gennemføres 110% disciplinret før, under og efter aktionen - vi skal ikke have baghjulsræs foran nogen journalister, og vi skal ikke have MC-ister knaldet i fartkontrol på vej til eller fra arrangementet!
    Hvis du deltager i mc event.. Så ville du også vide, at overholde punkt 3 ikke er muligt...
    Det vil aldrig blive konstruktivt at stille sig op på Christianborg, som en flok tudekællinger. Derfor opponer jeg imod denne aktion.. At vi inde for egne rækker gør noget for vores sikkerhed, er vejen frem..


  • #140   20. mar 2008 Triko, med den holdning er det ikke en gang sikkert du kommer til at opleve indskrænkninger i din frihed ( læs; mon du lever så længe ?! ).....
    Dernæst skriver du at alle der støtter dette initiativ må være folk med mc'ere under 100 hk - sådan én med 100 hk kan altså snildt rende 230-240, så hvad fanden har det med noget som helst at gøre ??
    Kom med noget konstruktivt i stedet.

    Målet må da være, at vi alle kan udfolde vores interesse og stadig komme frem i trafikken på sikker vis.
    Vil man absolut køre "spændende" er det vel individets egen beslutning og så må man osse være parat til at "betale regningen".
    Glem det der udødeligheds-fis......


  • #141   21. mar 2008 Hekto (Ballogna) B
    Læs her..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=73088

    Christian B
    Hvordan skal jeg forstå det du skriver..
    Triko, med den holdning er det ikke en gang sikkert du kommer til at opleve indskrænkninger i din frihed ( læs; mon du lever så længe ?! ).....
    Det er ikke Kina tilstande vi snakker om vel.
    Der næst har jeg IKKE skrevet ALLE men stort set.. Læs indlæget ordentligt inden du svare.. og hvis du havet gidet at læse indlægene vil du også vide at jeg ikke har en udødeligheds-fis..
    Skrevet: 19-03-2008 13:02:25
    Jeg ved hvad konsekvensen er, ved at køre motorcykel.. Det er mit valg, og skulle jeg på et tidspunk, blive bange ,eller ikke turde tage de risici som der er, ved at køre mc.. Så er alle nok bedst tjent, med at jeg stiller motorcyklen ind i garagen, end at forvendte eller tro, at det omgivende samfund, skulle udvise specielle hensyn, til mig som motorcyklist ....
    Men Christian B.
    Jeg kan da kun opfordre dig til, at iføre dig det bedste sikkerhedsudstyr der er. Passe så godt på dig selv som muligt, og være så opmærksom, som du kan, på dine med trafikanter. Det er den bedste sikkerhed du kan få. Sikkerhed er ikke noget der kan lovgives om eller skabes ved nogle tv spots.. Du må selv skabe de rammer der giver dig sikkerhed..
    Knud har lavet en konklusion over denne tråd.. så jeg har ikke mere at tilføje her..
    Må Alle have en god påske..


Kommentér på:
OK-Er vi som MC-ister klar....

Annonce