{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nimbus genopstår som el. MC.
  • #1   9. jan 2022 Gad vide om de har fået styr på designet?
    https://www.mctc.dk/nyheder/dansk-designstrid-de-snylter-paa-vores-arbejde/


  • #2   9. jan 2022 nu findes der allerede en Nimbus på el. Den blev lavet tilbage i 2008 mener jeg. Det skal så lige nævnes at det var en privat som lavede den smiley

    Jeg ved dette, da jeg selv synede den smiley


  • #3   27. jan 2022 Det eneste den så har med Nimbus at gøre er navnet. Der er også "opstået" en ukrainsk Dnepr med el-drift. Enhver kan sætte en el-motor og et batteri ind i næsten hvilken som helst MC. Det er hyldevarer man let kan købe og skrue sammen. Det er utiltalende misbrug af hæderkroned MC-mærker. Nimbus døde i 1956, Dnepr omkring 2011.

  • #4   27. jan 2022 #3: Så mener du vel heller ikke Triumph længere burde eksistere?

  • #5   27. jan 2022 Triumph lukkede aldrig, Bonnevillen blev fremstillet under licens i England, mens man rekonstruerede Triumph Engineering og byggede en ny fabrik, ejerskabet skiftede undervejs. Dnepr har været død i 10 år og Nimbus i 65 år. Det er granskænderi at postulere at et let crossstel med elmotor og tilbehør er en Nimbus eller en Dnepr. Nimbus var godt med teknologisk da de lukkede, 4'takt uden ventiler og andet smart, men materialerne kom først 20 år senere, og der var interne stridigheder om pengene. I Kiev var problemet at det økonomiske og politiske system var brudt sammen, og eneste kunde, militær og offentlige myndigheder, ikke ville købe dem længere. Fabrikken var heller ikke tidssvarende, og ingen ville investere i en ny. Situationen var helt anderledes hos Triumph.

  • #6   27. jan 2022 #5: Bloor købte navnet, ikke produktionen. Det var Harris der på licens, byggede få boneville. Med de blev ikke lavet på en Triumph fabrik. Og den sidste blev bygget et par år inden, at den nye produktion startede op.
    Den nye linje, var et helt nyt selskab, som intet havde til fælles med den gamle, ud over navnet


Kommentér på:
Nimbus genopstår som el. MC.

Annonce