{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

tilspænding tændrør {{forumTopicSubject}}

prøver lige igen jeg er lige igang med at skifte rør på min R6 ngk cr10ek std . der står i manualen de skal spændes 12,4 nm , men der er simpelthen ikke plads til jeg kan komme derned med en moment nøgle ,alt for lang ,,kan se man kan få nogle korte ,men synes sku det er lidt meget at 5-600 kr for sådan en da jeg sikkert aldrig skal bruge den igen pga snarligt evt salg af cyklen ,,skal jeg bare spænde med gefyl ?? hvad gør i ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilspænding tændrør
  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #1   2. feb 2022 Nyt tændrør kan man godt spænde uden momentnøgle. Det er mere vigtigt med et brugt pga fjederskiven mister noget fjeder.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #2   2. feb 2022 Du skruer dem i bund med fingrene og spænder dem en kvart omgang når skiven er ny.

    Når de er brugte, skal du bruge momentnøgle hvis ikke du har fornemmelsen af det.


  • #3   2. feb 2022 #2 tja der står faktisk også 1/4 til 1/2 drejning hvis man ikke har moment altså med nyt rør , og fornemmelse har jeg ,er oprindelig udlært automek,, så har skiftet mange rør ,,er bare ikke så vil med det ved den her ,, men synes også da jeg skulle ha de gamle ud var de ski ikke spændt ret hårdt ,men det er 12,4 nm jo heller ikke

  • #4   5. feb 2022 Jeg har CR8E ngk på yamahaen, de skal have 12nm.

    Stod også lidt der med momentnøglen første gang og tænkte "de går da snart løse igen"
    Men nej! Det gør de ikke smiley

    Kan du gøre noget med en forlænger/kardanled for at bruge momentnøglen?? Hvis ikke plejer jeg og finde noget passende. Sætte det i skruestikket og spænde med korrekt "håndmoment".
    Så tager jeg momentnøglen bagefter og spænder på den samme for at finde ud af hvor den klikker.. Så kan man få en god fornemmelse af hvor lidt og hvor meget.


  • #5   5. feb 2022 er monteret gjorde som #2 lige til med hånden og gav dem så lidt over en 1/4 kunne mærke det passede fint ,og de går garanteret ikke løs

Kommentér på:
tilspænding tændrør

Annonce