1.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Børn bag på Børn bag på

Så er der lidt nyt vedr. befordring af børn bag på..
Justitsministeren har sendt et ændringsforslag til 1. behandling, som lovliggør befordring af børn over 5 år på mc.
"færdselslovens § 52, stk. 5, 1. pkt., ændres til: ", medmindre barnet anvender et barnesæde eller andet sikkerhedsudstyr, der opfylder de krav, som fastsættes i medfør af § 68, og barnet er fyldt 5 år.
"I de bestemmelser, som Færdselsstyrelsen fastsætter i medfør af færdselslovens § 68, vil det herefter kunne fastsættes, at sikkerhedsudstyret til børn over en vis højde i stedet for barnesæder kan bestå af ryglæn og fodhvilere." (som gerne må eftermonteres hvis ikke barnet kan nå de originale fodhvilere.)
Læs mere på (link fjernet)

Hilsen Susie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn bag på
  • #1   20. mar 2008 FEDT!
    Selvom loven stadig er noget møg, så er det dog en stor forbedring!

• #2   20. mar 2008 Flot arbejde, men i har dog også givet dem accept af at der var et problem med børn på bagsædet, med at i vil komme ind på de reviderede ændringer, jeg mener personligt at det var en overflødig lov der blev hastet igennem.....

• #3   20. mar 2008 Erik
    Det har du fuldstændig ret i, men efter de første møder med politikerne, stod det os klart, at vi ikke ville nå nogen vegne med kun at ville ha` loven afskaffet (hvilket vi også helst havde set). Og kan man ikke få det bedste, må man nøjes med det næstbedste. Og som forslaget er nu, skulle det være muligt at ta` ungerne med, for der kan trods alt monteres topboks på de fleste mc`er. Men lad os nu se hvad færdselsstyrelsen fastsætter af regler. Det fremgår jo stadig ikke tydeligt at lovteksten.

• #4   20. mar 2008 fucking forpulede møgside, nu er jeg blevt smidt af flere gange når jeg vil oprette et indlæg hvad fa.... tænker den side på. Jeg mener næsten at skulle man gøre noget ved den gennerelle mc sikkerhed så skulle man tvinges til at tage sit barn bagpå, ens kørestil ændres i hvertfald radikalt når der er et barn på bagsædet. Og det var så halvt sjov og halvt alvor det sidste smiley

• #5   20. mar 2008 Flot! Selvom jeg også helst så loven afskaffet, så er det da en forbedring.

Ved man noget om hvornår en eventuel ændring vil træde i kraft?

• #6   20. mar 2008 Daj 72 Der laves ikke fejl i ministerier, som du ved er det et uheld når man laver noget forkert første gang, det bliver først til en FEJL hvis man gør det samme igen hehe......

• #7   20. mar 2008 Er det rigtigt hvis jeg får står ændrings forlslaget, som at hvis børnene ikke opfylder den nuværende lov, at der så skal være pegs de kan nå, og et ryglæn i form at sissybar eller topboks?

• #8   20. mar 2008 Det er dejligt at læse, men jeg har svært ved at se hvad forskellen så er nu, frem for hvad den var før....

Kommentér på:
Børn bag på

Annonce