{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Udstødningssystem {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg går og overvejer at slå til på en 2008 Honda Fireblade der holder hos en forhandler her i Jylland. Den kører sindssygt godt og står virkelig flot. Problemet er, at der sidder et komplet Yoshimura racing udstødningssystem på den. Altså uden cat og ikke e mærket potter, og uden DB killer.

Forhandleren virker ikke interesseret i at hjælpe mig med at finde en løsning på dette, så den bare virker tilnærmelsesvis lovlig inden jeg ruller derfra. Hvad ville i gøre? Bare skide hul i det og køre på den som den er, eller insistere på, at de som minimum må finde en anden potte eller give et afslag i salgsprisen eller noget helt tredje?

Da jeg var nede og kigge på den første gang sagde mekanikeren, at de havde original udstødning til at ligge til den. Efterfølgende siger sælgeren at det har de ikke og at der ikke følger nogle originale dele med udover fodhvilere og et bagsæde, som vist på et billede. Det får mig til at tænke på om, at han ikke vil sælge mig det originale udstødningssystem med eller han vil bruge det på en anden cykel. Det skal siges at jeg selv giver ham alle de originale dele med til min cykel som bytte i handlen. smiley

Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødningssystem
  • #1   18. feb 2022 Jeg ville finde en anden cykel hos en forhandler der er mere villig til at hjælpe.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   18. feb 2022 At skide hul i det, koster bare nemt alt for mange penge når vejsidesyn bliver hverdag.

    Potten er det mest afgørende, for støjniveauet.

    Hvis prisen er skarp, og den HAR fået en ren helbredsattest fra Honda i forhold til de problemer de havde med olieforbrug, koblinger der gik i opløsning og krumtapper der knækkede, så bed om f.eks 5000 i nedslag, som ca er det en god lovlig potte og fremstilling af et pænt adapter rør koster hos en smed.

    Vil de ikke det, så behold dine egne originale dele og sælg dem for at finansiere projektet.


  • #4   18. feb 2022 #3

    "Dont feed the trolls", men nu gør jeg det så alligevel. Hvordan har det noget at gøre med at være hysterisk? Det er da princippet i det, at det hurtigt bliver en stor udgift for mig at køre på den. 2500 kr i bøde + syn og så udskiftning af hele udstødningssystemet. Det er nok min. 10.000 i sig selv


  • #5   18. feb 2022 Netop derfor ville jeg finde en anden cykel. Der er masser af andre fine til salg.

  • #6   18. feb 2022 #5

    Jeg tror jeg kører ned og besøger ham i morgen, i stedet for at tage snakken over telefonen. Så må jeg jo sige det som det er, kan han ikke hjælpe til med at finde en løsning i form af et afslag eller en anden potte eller noget, så finder jeg bare en cykel et andet sted.


  • #7   19. feb 2022 #6
    Det er da klart det bedste du kan gøre, passer prisen til at du kan anskaffe en anden udstødning så har du en winner.

    Det er dig der skal af med pengene, og de betænkeligheder du beskriver står sig bedst face to face med forhandleren.
    Du skriver den er uden katalysator, og som jeg forstår har den været der???
    Hvordan er den så blevet synet? Eller er det også sådan lidt "anderledes" end biler når det kommer til MCere .

    Min holdning til de der "vejsidesyn" er uændret, jeg tror altså ikke det bliver hverdagkost, men ser selfølgelig frem til nogle gode røverhistorier om emnet senere i 2022. Du kan da købe skidtet og påregne et udstødningsskift senere hen. Det er også et regnestykke og have med i baghovedet


  • #8   19. feb 2022 Der er et firma i Holland som handler med brugte dele.
    De har vist både originalt forrør og udstødning på lager til 2008-2009 modellen. (SC59)
    ser ud til at katalysator er integreret i udstødningen.

    Jeg har lige handlet med dem, fik varen med DHL efter 6 dage.
    https://www.boonstraparts.com/en/parts/mke=honda/mdl=cbr+1000+rr+fireblade+2008+2009+cbr1000rr+sc59/prt=exhaust-muffler-original-oem

    Jeg kører vfr1200 f og forhandler havde kke den originale udstødning da jeg købte raketten...oem udstødning i Danmark koster 15000 kr....Jeg var heldig og fandt en i England i mint condition for 1500 kr inklusiv fragt...
    Længe leve Google.


  • #9   20. feb 2022 Det lyder dælme fint. Jeg sad faktisk og kiggede på det og kunne ikke lure hvor katalysatoren skulle sidde. Sidder den virkelig i potten? I så fald kan man købe en mivv med cat i

Kommentér på:
Udstødningssystem

Annonce