{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Påfyldning af forgaffel olie {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.. Min motorcykel (Suzuki GSX 600F fra 04) står og drypper forgaffelolie og har ingen ide om hvor længe den har gjort det. Jeg købte den for ca 2 måneder siden hvor den stod hos en kammerat.

Den har nu stået stille i min garage i ca 2 uger og der er en mellem stor plet på fliserne. Værkstedet har først tid efter påsken og jeg havde tænkt mig at køre nogle ture i påsken. Mit spørgsmå er så.. Kan man påfylde lidt olie i forgafflen da jeg ikke ved hvor meget olie der er i og køre videre indtil pakningerne bliver skiftet? Er det bare at løse den øverste skrue og fylde på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påfyldning af forgaffel olie
  • #1   6. apr 2022 Hey
    Den drypper når den står stille, så tænk hvor meget den vil dryppe når du kører. Og alt den olie ned over bremserne...........
    God tur og god påske


  • #2   6. apr 2022 Det løber lige ned på din bremser, jeg ville få det fixet inden en køretur.

    Men svar på dit spørgsmål.
    Man løsner topbroen og piller proppen af i toppen, men for at få den korrekte mængde i, skal benet afmonteres og al indmad pilles ud.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.659
    #3   7. apr 2022 Du påfylder ikke forgaffel olie - du piller gaffelbenene af og får dem serviceret.

    Husk at skifte bremseklodserne.


Kommentér på:
Påfyldning af forgaffel olie

Annonce