Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der har været ude for et vejsidesyn?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   18. apr 2022 Hvis din MC altid holder parkeret, sker det aldrig.

Kører du på den, er chancen vel nærmest 100% for at det sker før eller siden.

Hvis der er noget du skal lave om på for at din MC overholder loven, så lav det om med det samme - så slipper du for bekymringer hver eneste gang du kører.

• #2   19. apr 2022 Jeg tror det bliver noget der forekommer i forbindelse med træf og store samlinger motorcykler, fstyr og politiet kommer ikke nogensinde til at stå på et gadehjørne og vente påmotorcykler.

• #3   20. apr 2022 det kan kun ske hvis politiet har en synsmand med ..de betjente der køre rundt aner ikke en skid om regler og love ..det omhanler jo også ombygninger af enhver art..så det bliver lavet i forbindelse med træf og razzia tror jeg

• #4   20. apr 2022 Men et vejsidesyn betyder jo ikke de tjekker alt, det er bare navnet på den begivenhed, hvis de lige beslutter sig for at det er dig der skal hives ind til siden.

• #5   20. apr 2022 enig allan men hvis de først står der med synsmand og det hele ..skal man nok ikke være det store geni for at regne ud de kigger cyklen igennem..

• Søren  B
    Søren B Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 8
    #6   22. apr 2022 Jeg har kun snakket med politiet 1 gang, når jeg har kørt på MC, det var en fartovertrædelse, så jeg må sige at jeg har meget begrænset kendskab til deres adfærd i forhold til standsede MC'er.
    Men hvis ens MC er lovlig efter forskrifterne, f.eks. ikke larmer for meget, tror jeg ikke det betyder noget for ens fortsatte kørsel, at deltage i et vejsidesyn;)

• #7   22. apr 2022 Det t eneste jeg er en smule bekymret over, er min tuono, jeg havde en e-mærket akra på, for forsøgets skyld har jeg sat den originale på.. Det bliver aldrig en stille maskine smiley
    Der er nok blevet set stort på det en sen fredag eftermiddag i Italien da den blev godkendt.

• #8   22. apr 2022 #7: Der er da ikke meget at bekymre sig for. Hvis du enten har den originale eller en der er godkendt (e-mærket) til den model er det jo fuldt lovligt og så er der ikke så meget at komme efter.

Lige netop der kan det være væsentligt vanskeligere med gamle MCer med ikke e-mærkede udstødninger da det kan være ret svært at forudsige om det er et problem.

• #9   22. apr 2022 Generelt er vejsidesyn, og specielt fokus på larm fra motorcykler regulær diskriminering. Der har i mindst 40 år været mulighed for §77 syn, der gælder for alle typer motorkøretøjer. Færdelslov og straffelov har også rige muligheder for at straffe hensynsløs kørsel, straffeloven med op til 8 år i brummen. Og helt uden at man straffer andre end den der begik overtrædelsen, og med samme straf til alle.

• #10   22. apr 2022 #8 jeg tror de er ligeglade med e mærker eller original, hvis de måler den larmer for meget smiley

• #11   23. apr 2022 #10: Det tror jeg bestemt ikke. Din Tuono er jo godkendt med det originale udstyr og lovligheden ændrer sig ikke fordi det er et vejsidesyn. Det er klart at hvis den støjer meget er risikoen for at blive trukket ind til et vejsidesyn større, men jeg kan ikke se hvordan det skulle ændre lovligheden.

• #12   23. apr 2022 #11 man kan håbe, men den kan jo være "gået i stykker" så den larmer for meget, og jeg skal derfor sørge for at den ikke larmer mere end tilladt selvom den har original udstødning på smiley

• #13   23. apr 2022 19

• #14   23. apr 2022 #13 19? 20!

• #15   23. apr 2022 #13&14
    Det er ikke det antal gange jeg har oplevet det men derimod chancen for at det sker!

• #16   23. apr 2022 Jacob
    En potte kan blive slidt og larme mere.

• #17   23. apr 2022 Jeg kom til at holde ved siden af en stor flot Harley den anden dag og da gutten startede dyret udeblev den sædvanlige buldren som vel nærmest er det fedeste ved sådan en, den sagde ligesom en Aygo cirka smiley ..det må sgu være lidt surt hvis det er standart nu på sådan en, gad vide om det kommer til at påvirke priserne på visse typer Mc’er ?

• #18   23. apr 2022 #17 ja I min optik, er det eneste fede ved HD at de har en unik lyd.. smiley jeg ville aldrig købe en før eller nu, så min holdning ændrer ikke på priserne smiley

• #19   23. apr 2022 18#, jamen så er vi jo enige i det jeg skriver…altså at Mc’er med unik lyd er blevet en fortid hvis man altså går op i love og regler..personligt er jeg pisse ligeglad, jeg gør som jeg plejer men jeg kunne som jeg skriver forestille mig at det vil påvirke folks købelyst netop til mc typer man vælger på grund af lyden smiley

• #20   23. apr 2022 miller laver nu nogle fede potter som lyder dybe og fede bare knapt så højt og de er euc godkent

• #21   23. apr 2022 Hvis man er i tvivl om, hvad der vil blive tjekket, hvordan det foregår osv, så er bekendtgørelsen offentlig tilgængelig og fri for alle at læse. Det er bl.a. beskrevet deri, hvad der bliver gennemgået.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #22   28. apr 2022 Bortset for 10,60 meter tågesnak her på tråden, er der da vist ikke rigtig nogen, der i virkelighedens verden har været udsat for et vejsidesyn?

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #23   22. jul 2023 Er der efterhånden nogen der har, eller kender nogen, der har været udsat for et vejsidesyn? Jeg kører nærmest dagligt og er ikke stødt på det endnu.

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #25   24. jul 2023 #24 Tak smiley

Kommentér på:
Nogen der har været ude for et vejsidesyn?

Annonce