3.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Jon J
Jon J
Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 6

Hvordan er reglerne for veteranmotorcykler i forhold til lygter? Hvordan er reglerne for veteranmotorcykler i forhold til lygter?

Jeg har en motorcykel fra 1978. Baglygten er ikke e-mærket, og jeg har pt ingen blinklys. Jeg har heller ikke noget nummerpladelys.

Har dog planer om at skaffe blinklys, da det selvfølgelig er meget praktisk.

Er det noget med at motorcykler der er ældre end et bestemt årstal er undtaget?

Mvh
Jon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan er reglerne for veteranmotorcykler i forhold til lygter?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   18. apr 2022 Ja der er en eller anden skæringsdato for både blink og spejle - jeg mener det er 1995.

Det kan man finde i synsbekendtgørelsen.

• #3   19. apr 2022 Og før 2004 er E-mærke ikke nødvendigt

• #4   19. apr 2022 Før 95 behøver du ikke blinklys (kun på skolecykel) og før 83 behøver kontrolanordning ikke at angive fejl ved blinklyset (blinke hurtigere i indikator, når der er sprunget en pære)
    Nr plade lys kan du vidst ikke slippe udenom

• Jon J
    Jon J Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 6
    #5   20. apr 2022 Så det gør ikke noget om min baglygte ikke er godtkendt?

• #6   20. apr 2022 Hvorfor ikke lige køre forbi en synshal og spørg der?
    De bider ikke og plejer at være meget flinke.

• #7   20. apr 2022 Nej det gør ikke noget smiley den skal selvfølgelig lyse rødt og kunne ses 300 meter væk og alt det der, men overholder den det den skal, så må du selv flække den sammen ude i skuret.
    Læs i kapitel 6.03 i vejledning om syn af køretøjer, hvis du vil have det fra mere pålidelig kilde og helt ordret..
    Der står som noget af det første:
    “e-godkendt køretøj registreret første gang efter den 1. januar 1998 (motor- cykel/knallert dog 1. januar 2004) må kun monteres med e-/E-godkendte lygter”

Og der er din jo ældre end det

• #8   22. apr 2022 Generelt - generelt - skal de opfylde kravene der var gældende ved første registrering. Er det udført håndværksmæssigt fornuftigt, skal du være uheldig at rende ind i en krakiler for at få problemer. Jeg har fået registreret flere meget gamle sidevognscykler. De var interesserede i hvad det var, om den kunne lyse og bremse. I ingen af tilfældende blev de prøvekørt.

Kommentér på:
Hvordan er reglerne for veteranmotorcykler i forhold til lygter?

Annonce