{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Import af motorcykel {{forumTopicSubject}}

Halløj, da jeg snart er gammel nok til at tage mc kørekort, har jeg jo gået og luret lidt på hvilke muligheder jeg har ift. Motorcykel. Men hold nu kæft hvor er de blevet dyre inden for de seneste par år. En ny Yamaha yzf125 koster i hvertfald mellem 60-70 tusind og en ktm Duke eller rc koster i flere tilfælde mere. Det er lige et godt stykke over 40000kr før reg. Afgift og moms. Jeg har så kigget lidt mere rundt på internettet, og kan se at nyprisen for en rc125 i indien kun er omkring 16000kr og 12000 for en yamaha, med de afgifter de nu må have derover smiley udover at blive en smule irriteret over at de så kan finde på at tage så meget for sådan en herhjemme, kom jeg til at tænke over om man så på nogen mulig måde kunne udnytte situationen og få den lidt billigere, ved at importere fra et land som Indien. Tænker også det er der den er billigst, da det også er der den er produceret.
Er der nogen af jer der skulle vide en masse om import eller selv har erfaring, vil det være dejligt at høre fra jer smiley tænkte bare at det måske var noget der kunne betale sig, når prisforskellen jo nu er så stor
Mvh samuel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af motorcykel
  • #1   21. apr 2022 Jeg tvivler på der er noget videre sparet ved selv at importere.
    Husk at tage højde for fragten og langt vigtigere: Cyklen skal opfylde de regler der er gældende i EU. Eller får du den ikke indregistreret.
    Hvem skal opfylde evt. garantireparationer?
    Det gør den danske importør, hvis du køber hos ham. Det er bl.a. med til at hans pris er lidt højere.


  • #2   21. apr 2022 Check lige først om du kan købe en ny mc i Indien med den relevante EU typegodkendelse. Beregning af told, moms og reg.afgift kan du derefter slå op hos SKAT.

  • #3   21. apr 2022 smiley Sgu da lettere om du flyttede til Indien - der er benzinen sikkert også billigere
    Faktisk har nye motorcykler aldrig været billigere i forhold til indkomst.


  • #4   22. apr 2022 Når den kommer til DK kan du få den udleveret ved at betale 10% told og 25% moms af både cyklens pris og fragten.
    Så skal den til registreringssyn, (forlygten skal sikkert skiftes til en der er asymetrisk til den rigtige side) og så kan du derefter få lov til at betale afgift af cyklens pris, fragten, momsen og tolden sammelagt. Regn lidt på det plus besværet og risikoen smiley


  • #5   22. apr 2022 Som jeg liger ser det skal du kunne gøre det hele for under 40.000 hvis det skal kunne betale sig.

  • #6   23. apr 2022 Jeg tvivler på, at en motorcykel beregnet til salg i Indien overholder Euro normerne.
    Itchy Boots havde en Royal Enfield, købt i Indien, med hjem til Holland, og den kunne ikke registreres til brug i EU, da den ikke overholdt normen.


Kommentér på:
Import af motorcykel

Annonce