For store hjelme??? {{forumTopicSubject}}
Hvad er det lige man gør med en hjelm der er for stor?
Ja, svaret er oplagt, køb en anden... Men når det ikke er muligt?
Jeg er vist et tilfælde af "bygge-sjusk", jeg kan ikke finde en hjelm der passer ordentligt.
Pt. er jeg endt ud med det der kom tættest på, en Caberg str. xxs, men stadig "letter" den når jeg når ca. 90 km/t, ikke at den falder af eller drejer, men det er irreterende.
Æv, og jeg ønskede en klap-hjelm...
Forhandleren mente man kunne eksperimentere med at lime en ekstra hue eller lignende. Nogen der har forsøgt sig med dette? Og virkede det?
Er jeg virkelig den eneste der har promlemer med størrelserne på hjelme?
Nå, må lede efter en børne-hjelm med Pluto på...
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 413
Min hjelm letter altså en smule også når jeg kommer op på den anden side af de hundrede, og det er temmeligt irriterende.
Den sidder ellers god stramt, og jeg kan ikke klemme mig ned i nummeret mindre (bruger en x-small), så der er ikke andet at gøre end at hive den ned på plads når vinden ikke længere hiver i den.
Det hjælper lidt hvis jeg tager mit tubetørklæde over hovedet inden jeg tager hjelmen på, men det er bare så frygteligt varmt her om sommeren.
/Pia
maj 2005
Følgere: 9 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 292
Det virker super - svarer bare til at polstringen/foret er lidt kraftigere.
Jeg vil tro at det løser dit problem.
Op med lappen
Claus
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Nej spøg til side.
Caberg kunne evt. tænkes at markedføre noget udskifteligt polster i forsk. størrelse? Tjek evt. deres hjemmeside eller find ud af hvem der imp. caberg.
Ellers prøv om du kan finde en hjelmhue i et tykt materiale og se om det ikke er nok til at kompensere for den manglende hjernestørrelse eller hjerneskalstykkelse.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 123
Mere hår var måske en ide, nu har jeg forsøgt at forøge hjerne kapaciteten, da jeg farvede mit blondine-hår rød-brunt, desværre blev hovedet ikke større...
De der baby-klude... det lyder som en ok ide, måske jeg så kan åbne visiret uden at hjelmen falder halvt af bagefter... Tjekker også lige for "løst indhold"...
For store hjelme???