{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Stefan Noer
Stefan Noer
Tilmeldt:
17. jan 2018
Følgere: 11 Emner: 10 Svar: 28

Virago 1000 blandingskrue indstilling {{forumTopicSubject}}

Godaften derude,

Jeg har Yamaha xv 1000 virago fra 1989, som volder mig nogle problemer. Den har haft svært ved at stå i tomgang, og når man kører særligt i omdrejningerne mellem 1-3 k, hakker den helt vildt og kører sindsygt ujævnt. Den ryger også lidt sort røg fra udstødningen, og tændrørene er knald sorte, så ingen tvivl om den får for fed blanding, for den koldstarter også uden choker.
Derudover giver den også nogle knald i ny og næ.
Mit spørgsmål er så om nogle kloge hoveder ved ca. hvad blandingsskruerne skal stå på originalt? for nu står blandingsskruen til den bagerste cylinder 3 omgange ude, og til den forreste 1,5 omgang ude, og kan se kærvene er lidt ødelagte, så ingen tvivl om der er blevet rodet ved indstillingerne..
Hvis der er nogle andre inputs til hvorfor den ter sig som den gør tager jeg også gerne imod dem, måske det skal være nogle andre dysestørrelser? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virago 1000 blandingskrue indstilling
  • #1   21. jun 2022 Du skal have karburatorene pillet af og gjort rene, tjek dine gummimanchetter samtidigt om de er rådne (og utætte). Sæt 4 nye tændrør i.
    Når hele det menageri er i orden kan du begynde og rette på tingene hvis der er noget derefter. Det er som regel ikke rigtigt at indstille på noget der har siddet på længe og sikkert trænger til rengøring.

    Og jeg ved godt det ikke er helt det du er ude efter, men det er mit råd til dig. Dyserne har jo haft den rigtige størrelse på et tidspunkt, det har de sikkert endnu hvis karburatoren er helt ren


  • #2   21. jun 2022 Karburatorene er helt nyrenoveret smiley Købte den med karburatorerne adskildt, og så har så ultralydsrenset alt. Gummimancheterne var også fine, og der er nye tændrør og luftfilter i, karburatorerne blev synkroniseret idag, så ved alt det spiller, og den kører også fint op i mellemtrækket og høje omdrejninger, så derfor jeg heller ikke mistænker hverken hoveddyse, eller nåle, men blandingsskruen, for det er kun nede i de små omdrejninger den hakker helt vildt, lidt ligesom når man fx prøver at starte en motorcykel fra 2 gear.

  • #3   21. jun 2022 Nå ok, ja det er en helt anden sag så. Skulle du måske nævne i starten. Men så er der da noget galt omkring justering.... Ville da mene dine blandeskruer skal stå temmelig ens

  • #5   22. jun 2022 Ja du skal være obs på der kan være forskel. På min er de 2 midterste 105 og de 2 yderst 102.5

  • #6   22. jun 2022 På min skal den bagerste have en mager blanding, der står i manualen, at hoveddysen skal være 124 bagerst, og 132 forrest smiley

Kommentér på:
Virago 1000 blandingskrue indstilling

Annonce