{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC indregistreret tyskland
  • #1   25. jun 2022 Mig bekendt må du overhovedet ikke køre på en tysk indregistreret i DK.
    Flere har en autocamper indregistreret via en forening eller klub i Tyskland. Klubben eller foreningen står som ejer. De må ikke køre i DK. Kun transit til f.eks. Sverige og de må ikke køre forbi hjemadressen.
    Min bror har kørt med denne ordning og han fortæller man kun kan eje et tysk indregistreret køretøj hvis man har bopæl derned. Ikke noget proforma.


  • #2   25. jun 2022 så må jeg flytte fast adresse derned.

    ved godt dk er helt vilde med at køretøjet skal indregistreres.


  • #3   26. jun 2022 Er det virkelig det værd bare for en mc?
    Undersøg nu godt fordele og ulemper ved flytningen. Sjovt nok er der rigtig mange tyskere der køber hus i DK for tiden og jeg hører ikke om nogen der flytter den modsatte vej.


  • #4   26. jun 2022 https://www.imc-motorclub.com/

    Tyskere køber feriehuse i Dk og beholder deres tyske biler, fed fidus, ville jeg også gøre.

    Man kan have sin mc stående nede i Flensborg, klubben ejer den så, du har retten til at køre på den, man kan få en transittilladelse til at gøre GENNEM Dk, men ikke til at køre op og vende ved sit hjem, og det er heller ikke stensikkert man kan få tilladelsen.

    I Klubben betaler man for ALT, pladsleje, service, forsikring, afgift, klargøring i forbindelse med afhentning, så det løber op.
    Typiske køretøjer der er autocampere, luksusbiler og store mc.

    Jeg har selv haft tanken, men det skete aldrig, jeg forestillede mig hvad der kunne være galt med mc når man kom derned, hvordan man så kom videre, mc værkstederne er jo lukket lørdag og man kommer ikke bare brasende med en en defekt mc uden tidsbestilling.
    Fordelen er at man sparer noget afgift, og jeg ville til enhver tid gøre det hvis jeg boede nede i grænseområdet, derfor er det aldrig blevet til noget for mig, har 95 km til grænsen.

    https://www.imc-motorclub.com/


  • #5   26. jun 2022 Her helt nede ved grænsen køber tyskerne huse og ejerlejligheder og får så deres biler omregistreret eller solgt.
    Jeg gad godt nok ikke have en mc stående i Tyskland, som ikke kan benyttes i DK. Og jeg bor kun 9 km fra grænsen.
    Er det på grund af økonomi man ønsker en tysk mc, så fandt jeg hellere en billigere model på danske plader.
    Tænk bare ikke at kunne køre med vennerne herhjemme hen til ishuset eller træffet.


  • #6   26. jun 2022 det er også mere der er meget at spare på det, i det lange løb.

    har været i Sverige og kigge, da jeg arbejder i kbh. pendler i forvejen 50,km om dagen.

    Sverige er forsikringen ligeså dyr på MC pr år.

    om man så skulle have den stående dernede eller kører den over til sverige. selvfølgelig droppe Danmark at kører i.

    eller bare flytte derned og få arbejde i jylland


  • #7   26. jun 2022 OK, men undersøg nu boligudgifterne rigtig godt. Der er flere ting at tage i mente. F.eks. sygeforsikring, som man selv skal betale.

  • #8   27. jun 2022 Det at bo i udlandet medfører jo også skattepligt i udlandet.
    Og tandlæge, og sygehus osv. osv. Og gør du det længe får du reduceret folkepension.
    Min kone har arbejdet på rigshospitalet, og der kunne nogle danskere der havde adresse i Sverige ikke lige forstå at de ikke kunne få lov til at føde på Riget men måtte tage "hjem".
    Til gengæld havde de en stor Mercedes.....!!!!!
    Hvad tror du din læge siger når du bor i Tyskland.....?
    Overvej lige alt det mod en MC.
    Nogle tror at man bare flytter adresse - det gør man ikke. Man flytter hele sit offentlige liv.


  • #9   1. jul 2022 Tag det rolig venner , hvis det var så fin en ide var hullet lukket for længst af skat . Det er bare en drøn du kører træt i inden du kommer på hjul syd for Flensburg.

Kommentér på:
MC indregistreret tyskland

Annonce