{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Decibel {{forumTopicSubject}}

Hvor højt må den sige i decibel ? (det ikke støj eller larm i min verden)
Jeg fandt et sted der sagde 93 dB …. Nu kan jeg ikke finde den side igen…. Jeg har kigget på kronrøret ….. intet…. Færdselsstyrelsen …. Intet held….. jeg har downloaded flere ubrugelige dB apps til min i phone…. Lort…. Nu venter jeg på en dB måler kommer til posthuset. …..en billig en fra dba…. Nå men er der nogen der ved hvor meget den må “sige”?
Suzuki gsxr 1100 1991 Model M?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Decibel
  • #1   3. jul 2022 Det er helt nøje beskrevet hvordan støjen måles ved et vejsidesyn. Du kan sikkert godt selv lave en lignende, men det kræver det rigtige udstyr.
    Er du bange for den støjer for meget, så skift til original udstødning.


  • #2   3. jul 2022 Tak Matthias H M for du svarer men alt det der ved jeg altså godt, jeg spørger om der er nogen gsxr 1100 M ejere der ved nøjagtigt hvad den er opgivet til at måtte “sige” er det 93 dB ?
    Plus de 3 dB i +/- så blir det vel 96 dB de må måle mig til…… er der ikke nogen der erfaringer med det eller har undersøgt det helt præcis til den model?


  • Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 1
    #3   3. jul 2022 Jeg ved flere synsmænd har udstyr til og måle dB, koster 100-300kr måske, så får du et papir på hvad den er målt til.

  • #4   4. jul 2022 min blev målt til et åbent hus, der ståd 98db på kronrøret, men han slog den op til at skulle måles ved 4250 omd, og den røg lige over 99db ,
    ok den ville nu nok gå på gaden men jeg skulle på knutstorp og der ville den falde på støjgrænsen på 95db
    Så tror ikke man lige kan give det kun en værdi da den varierer


  • #5   5. jul 2022 Nu har jeg bestilt tid hos a+ Bilsyn og de kan ikke give mig papirer på testen siger de fordi de ikke kan slå den op .
    Der er ingen mærker på min cykel i venstre side af kronrøret . Men der har siddet nogle kan jeg se men hvilke aner jeg ikke. Jeg har et mærke med stelnummer og noget i højre…

    Nu har jeg snart brugt 5 timer på nettet på det her mysterie . Køre til synsmand, købe dB killer som ikke virker en skid. Købe apps der ikke virker købt dB måler…. Som jeg venter på… hvorfor skal det være komplet umuligt at få et svar mand?


  • #6   5. jul 2022 Tilbage fra syns hal , Herfølge = gratis da de ikke kunne give papirer på den men de havde slået årgang 92 op op den var opgivet til 100 dB! Juhuu! Min blev målt til 97 dB ved 4000 omdrejninger . Uden dB kileren og 95 dB med dB killeren. Så ham syns manden synes da jeg skulle køre uden …. Så var der noget med tomgang også men jeg kan sku ikke huske hvad hannsagde … var det noget med 85 dB tror jeg. Nå men tak for besværet og jeg har fået min egen dB måler nu og den måler det samme så hvis nogen vil ha målt deres mc så kom frisk Faxe omegn

  • #7   5. jul 2022 Det er fandme god stil Emil..
    smiley


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #8   5. jul 2022 Hvis der ikke findes en typegodkendelse ellers angivelse på typeskilt, skal du så ikke holde standarden på 86 db?

  • #9   6. jul 2022 Sikkert.. der skal nok blive problemer med panserne …. Men hvis jeg er heldig så kan jeg henvise til årgangen efter , den kan de da slå op ….vist… og hvis den siger 100 dB så skulle det vel gælde for min også … krydser fingre og tæer.. nu fik jeg målt den til 99 dB ….. pyyha uden den tuuuunge dB killer…. Den prutter og gurgler også meget mere uden .. skøøøønt


  • Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #10   6. jul 2022 Det er da ikke alle mc'er der kan tåle 4000 omd. ubelastet,
    - eller har en omdringstæller.
    Jeg går ud fra det skal måles i 1 m's afstand fra siden i dBA?


  • #11   6. jul 2022 En halv meter . 45 grader udad. Næ det med de 4000 omdrejninger kan der være noget om … det er vist også 4250 omdrejninger . Synsmanden bedte mig om 3500 omdrejninger men så sagde jeg 4000 ?? Totalt langt ude det her pis mand…. Det er da nærmest umuligt at blive klog på. Gad vide om panserne ved hvad de laver??


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #12   6. jul 2022 Hvor kan disse tal findes? hvad bruger politiet? DMR?
    Står der noget på din hvis du søger den i DMR?

    Jeg spørger lidt fordi den eneste af mine cykler jeg kan finde data på er min cbr900 da typegodkendelsen på den kan hentes, står her også på mærkepladen.

    Hvorfor kunne synshallen ikke give dig papirer på den hvis de kunne slå den op?
    Synes at have læst bevisbyrden skulle ligge ved føreren.

    Og hvis intet er oplyst, skal målingen så ikke foretages ved 3/4 dele af omdrejningerne i forhold til den maksimale ydelse, som på en gsxr1100m vil være 7,125?

    Det er virkelig svært at finde noget konkret.


  • #15   16. jul 2022 Syns hallen kunne ikke slå min op , men de kunne godt slå årgangen efter op altså ikke 91 men ja 92. 2/3 …. Nå, shit man så skal jeg da ha en ny potte på…..den tager 13.000 omdrejninger …. Så det må være ved 8.600. Nååre den tager måske ikke 13000, jeg har ikke lige læst op på det…. Men omdrejningstælleren kører da helt op på på 13000….?
    Jeg kan ikke slå den op på DMR…. Dansk moter register.
    Jeg tjekker lige det næste link der…..


  • #16   16. jul 2022 Mathias ,,, der står jo ikke noget jeg kan bruge til noget. Ang.: Hvor meget må min motercykel larme.

Kommentér på:
Decibel

Annonce