{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benelli ude af Danmark igen?
  • #1   3. jul 2022 Det er vist noget siden de stoppede med dem. Jeg så en der parkerede ved thansen i sidste måned og gik ind. Skulle selv derind, men skulle da lige kigge. Var sådan en 502 hed den mener jeg. Den var nu noget plastik-agtig og se på, men det er heller ikke Italienere der laver dem længere men kinesere mener jeg??

  • #2   3. jul 2022 Ja det er kinesere, kvaliteten var da helt sikkert ikke i toppen, kvaliten før var hæderlig, men kan man som gammelt hæderkronet fabrikant ikke levere overskud, så kommer der nogen kinesere og køber butikken.
    Men synd at Thansen ikke kunne løfte opgaven og sælge rimelig kvalitet til lave priser, de har nok ikke haft folk med nok viden til at sætte det i søen, men tænker da de kommer igen.


  • #3   3. jul 2022 Det var til udgangen af 2020 de stoppede. I 2021 solgte de blot ud af lager.
    I 2019 solgte de 82 stk benelli, og var dermed det bedst sælgende “italienske” mærke i Danmark, og 8. bedst sælgende. I 2018 solgte de 106 stk. og ligeledes 8. bedst sælgende mærke, og det bedst sælgende “italienske”.

    Så man kan undre sig over, hvorfor de dog ikke holdt fast.


  • #4   3. jul 2022 Nok noget med prisen der skulle holdes nede måske... Eller samme skæbne som Hyosung, de sælges heller ikke i DK længere, nogen synes de var fine men tåler ikke meget kvalitets sammenligning med Suzuki som de var en kopi af. Men de var billige ligesom materialerne de er lavet af. Den Benelli jeg så ved Thansen lignede en DL 650 Vstrom, har lavet service på sådan en årg. 2004 her I Februar. Den tåler ikke sammenligning med det plastik jeg så på parkeringspladsen den dag


  • #5   3. jul 2022 Det er pga prisen de overhovedet kunne sælges. Men pga kvaliteten de ikke sælges længere smiley


  • #6   3. jul 2022 De kunne heller ikke finde ud af at lave dem, så gik noget i stykker, blev de i sidste ende nød til at give penge retur på defekte maskiner, så kan godt forstå de forhandler dem mere.

  • #7   4. jul 2022 Sidste kan jeg skrive under på, end ikke så meget som at stramme en kæde kan de finde ud af. DaJeg købte min RKSer Marts 2019 måtte de betale transportomkostninger på 4800 kr, dels fordi den ikke kunne bremse og dels fordi de havde glemt hvor den stod....... smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #8   4. jul 2022 TRK502 er én af de bedst sælgende off-roadere/touring cykler udenfor DK - og i sær i Asien går det helt amok. Selv Australien, sydamerika såvel USA er kommet med på TRK dillen. Kvalitetsmæssigt er det jo sådan - som det er med mange andre producenter - at design og "tanken" er tænkt "as is" - i Benelli's tilfælde, så sidder designere og ingeniører stadig i Italien, men produktion sker via Qianjiang Group, som forøvrigt laver mange andre hæderkronede mærker. Ironisk nok, så er det rigtig mange "dyre mærker" som får produceret dele herfra i OEM, bl.a. Brembo, BMW, KTM, Ducati m.fl. Så inden I skyder med skarpt omkring "kina-lort", så var det måske en god idé at kigge på jeres egne cykler i garagen. Det er mere eller mindre "kun" nogle ganske få japanske mærker som ikke helt eller delvis outsourcer produktion fra Kina (endnu).

    TRK502 er størrelsesmæssigt i en for danmark mystisk grå-zone, hvor den ofte opfattese som værende for lille, men samtidig fysisk stor - og combi-anvendelse som on-road touring med primært design som off-road. Det er tydeligt at BMW's R1200GS design har stået stamfader- og dette er også tilfældet ved den nye TRK800 som *ER* fremvist og vil være klar til salg slut 2022 - estimeret pris EUR 10-11.000,- Dette vil givet få den til at blive endnu mere interessant for EU-købere.

    Hvad angår Benelli og DK, så kan der skrives meget om den sag, men det er med 100% sikkerhed, at T.Hansen aldrig formåede at få opbygget deres forhandler-net i egne butikker og da SLET IKKE deres serviceorganisation uagtet at de internt havde store ambitioner. Der er bare STOR forskel på at sælge scootere og "rigtige" motorcykler - både hvad angår rådgivning, køb, vedligeholdelse mv. Og T.Hansen er jo som bekendt lagt an på volume, hvilket *ingen* motorcykelforhandler i DK nogensinde har opnået. Af samme årsag har f.eks. også BMW cuttet deres ellers velkendte forhandler-netværk, således at xpedit sidder på den del.....til stor glæde eller sorg - alt efter hvem man er! Omvendt, med ét så lille land, så kan det være vanskeligt at forvente, at man skal have en forhandler såvel service-sted i alle landsdele.

    Jeg håber for Benelli, at de vil understøtte én eller anden form for import, mindre forhandler, som vil varetage rollen med at få deres nuværende såvel kommende spændende modeller solgt. At Benelli ikke tager røven på vedkommende men støtter op!

    Vi må se....hvordan det går!

    Indtil da....selv en TRK502 med 48hp er en særdeles spændende fætter. Den kører godt af størrelsen- og den skal måles, vejet og bruges for DET den er..... Man får virkelig meget MC for ens penge.


  • #10   5. jul 2022 Det må jeg nok sige HM: DEJLIGT med noget konkret evidens omkr. "Kina-lort"...... Specielt for os med en håndfuld af slagsen smiley

  • #11   6. jul 2022 Ja der sælges kun omkring 1.250 stk mc fra ny af årligt, så 100 stk er pænt hæderligt.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #12   17. jul 2022 #11/Allan: Det er lidt modstridende synspunkter du spytter ud! smiley

    Først angiver du kina-gøgl, pris og kvalitet....derefter, at "bare det" at de kan sælges - trods alt - er fint qua den ringe mængde af MC'er der reelt sælges i hele DK årligt. Hvad er det reelt du mener?

    Skulle vi ikke fastslå med syvtommer søm, at T.Hansen intet har med kvalitet ift. Benelli at gøre? Hverken hvad angår design, konstruktion og dets lige? At T.Hansen ikke evner at være MC-sælger eller serviceorgan, har intet med Benelli at gøre - intet!

    Dernæst: De fleste MC producenter får deres cykler og størsteparten af stumper produceret ude i Kina eller nærliggende asiatiske område, hvorfor udsagn om "dårlig kvalitet" på autopilot så må gælde for hæderkronede mærker som BMW, Ducati, Brembo, Triumph, KTM m.fl. (listen er alen-lang). Det er så ikke tilfældet, vel? smiley

    Nok om det.... hvis pointen i dit opslag er undren over T.Hansen og deres evne til at være MC forhandler- servicepoint, så giver jeg dig 110% medhold. Det magtede de overhovedet ikke- og dem der ville gøre en forskel havde ikke en chance for at få noget gennemført. Det tager tid, penge og sjæl....og da T.Hansen typisk opererer med høj margin på DB, stort flow på varer- og fornyelse konstant, så går det sjældent godt i spænd med kvalitetstid, kvalitets håndtering af produkt, viden-om, sjæl .... der var intet!

    Og med god grund, for du påpeger selv det lave antal total-solgte MC'er der spyttes ud årligt her i DK. T.Hansen kan ikke drive en gigant-flow forretning, og har åbenlyst ikke gjort deres hjemmearbejde særligt godt, da de valgte at prøve konceptet af.

    Det eneste positive der er at sige om T.Hansen's forsøg er, at de ikke formåede at skyde livet ud af ét MC mærke som allerede var etableret her i DK. Tænk om de havde fået fingre i KTM, Honda eller andet? Uha da da.... det ville have været katastrofalt for! Nu gik det så ud over Benelli og deres genfødsel med - ikke kun men i sær - TRK linjen, som ironisk nok spyttes ud i lårtykke stråler i alle andre markeder med stor succes. Og den fortsætter med TRK800 allerede senere i år. Lykkeligt for DK er det muligt at handle Benelli nede over grænsen- og ligeledes få den serveret. Besværligt ja....men muligt.

    smiley


  • #13   19. jul 2022 HM: Med al respekt for et dit lange og vidensfulde indlæg skriver du:
    "Er det muligt at handle Benelli nede over grænsen- og ligeledes få den serveret......."
    Mig bekendt er der mere end 300 KM ned til nærmeste handels- og servicested.
    Findes der en Aut. forhandler tættere på grænsen?


  • #14   19. jul 2022 #13: https://www.zweiradcenter-jansen.de/marken/

    Det er lige over grænsen


  • #15   19. jul 2022 Der har ikke været noget særligt i vejen med de 4 kina-cykler jeg har haft. Kvaliteten god nok. Men Thansen kunne ikke finde ud af at servicere den mc jeg købte hos dem. De ødelagde den, så jeg droppede Thansen. Har haft en del motorcykler efterhånden, også japanere. Den eneste, der aldrig nogensinde var noget som helst i vejen med, var en kineser til nypris 6000 kr. Mit kinaværksted, som ikke solgte den model, sagde den var uopslidelig: Haojin HJ 125 - temmelig nøjagtig kopi af Honda CG 125.

    Min nye Suzuki DL 250 Adventure har tilsyneladende temmelig mange tråde til det kinesiske.


  • #16   31. jul 2022 Man kan godt lave gode ting i Kina, men så er prisen den samme som for alt muligt andet. Der sidder også kineserdele i en BMW eller Mercedes. Pris og kvalitet plejer at hænge sammen, med mindre navnet har stor betydning for ens ego.

  • #17   11. aug 2022 Peter K.: Jeg skal ikke påstå, at have den store viden omkr. Kinesisk produktion, men er det forkert opfattet, at den lavere løn i Kina stort set altid vil påvirke prisen på produktet?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #18   11. aug 2022 #17 / Knud: Præcis - og af samme årsag har tusindevis af løntunge virksomheder flyttet deres produktion til Kina. At ting som produceres i Kina er noget "skidt" er ren uvidenhed, idet stort set alle mærkeproducenter har helt eller delvis produktion i landet. Vi kan nævne Apple, Tesla, Brembo, KTM, BMW og listen fortsætter.....(selv Benelli, Ducati).

    #16 / Peter: Absolut ikke korrekt! Produktionsprisen er lavere i Kina på stor set alt - primært grundet lavere løn byrde. Men også fordi flere og mange råvarer er tilgængelige og billigere på det marked. Så et HighEnd bremseprodukt fra Brombo er langt billigere i Kina end f.eks. i EU - og kvaliteten er præcis den samme. Faktisk er der endnu flere eksempler på komplekse produktioner, at disse kvalitetsmæssigt er langt højere end f.eks. i USA - som typisk forbindes med kvalitet (Made in USA). Faktisk er der kun Eet land som overgår ift. produktionskvalitet- og det er Tyskland. (jeg udelader med vilje tech og pharma, hvilket er mere kompleks).


  • #19   11. aug 2022 #16: Hvis prisen for god kinesisk kvalitet, er den samme som andre steder, hvorfor får bmw så produceret nogle af deres motorer i Kina (og har fået det i over 20 år), hvis der ikke var en økonomisk gevinst ved det?

  • #20   12. aug 2022 Kina kan helt sikkert lave man gode ting, især hvis det fabrikker som firmaer BMW, AUDI osv som ejer dem og bygger kvalitet.
    Men et firma som Benelli som ejes af et kina firma og bestemt ikke går ind for kvalitet, ja dem skal man nok gå udenom, indtil de får styr på deres shit. Efter ha ejet en benelli leoncino så skal jeg aldrig ha det Kina lort igen, så hjælp jer selv og gå udenom dem.
    Selv Hyosung er bedre smiley smiley


  • #21   12. aug 2022 #20: Når det gælder bmw motorcykler, så bliver de omtalte motorer bygget af kinesiske Loncin. De benytter sig også af motorproduktion fra Kymco i Taiwan.
    Med benelli er det sjovt, for under samme moderselskab, huserer Volvo også. Så nogle i den organisation burde have viden om europæiske byggestandarder.


  • #22   12. aug 2022 #21
    Kan godt være det samme moderselskab, men kvalitet er det ikke der kommer fra Benelli, langt fra.. Det os det eneste selskab jeg kender til, hvor deres cykler skal til service hver 3000 km, mod de normalt ca 10000-12000 km hos andre.. Så for spild ikke penge på det Kina lort


Kommentér på:
Benelli ude af Danmark igen?

Annonce