2.921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Til jer med slipperkobling : Til jer med slipperkobling :

Jeg har en gsxr 600 k7. jeg har erfaret at der sommetider s,ingrer lidt med bagenden,(blokerer) ved hårde nedbremsninger. ( mest i forbindelse med motorbremsning og udkobling ) Burde en slipeprkobling ikke netop forhindre dette ?
Hvordan tjekker man om slipperkoblingen virker ?

Eftersom cyklen er stort set ny, burde det vel gå over garantien , hvis det er noegt der skal laves ?

Hvad siger i, skal jeg få det tjekket ved næste service ? Hvis ja, siger man så bare det skal over garantien, og så betaler de for "tjkkeet", også hvi der ikek er noget i vejen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med slipperkobling :
  • #1   1. apr 2008 En slipper kobling virker ikke når du bremser og kobler ud, den skal bare forhindre at baghjulet stepper ved hårde nedgearinger...
    Hvis den slingrer med røven når du bremser, er det sikkert fordi du blokere baghjulet...

• #2   1. apr 2008 Det lyder til at den gør som den skal.
    Jeg skal gerne tage en tur på den og tjekke efter.. Men umiddelbart vil jeg ikke mene du skal være nervøs

Den med at den slingrer er fordi dækket mister grebet. Sålænge den ikke stepper, så burde alt være ok.

• #3   1. apr 2008 på en std maskine vil du godt selv om der er slipperkobling kunne fremprovokere en lille baghjulsblokade ved kraftig nedgearing .

du kan evt give den lidt gas mellem nedgearingerne ,det afhjælper som regl . så er motoren oppe i omdrejninger og du hjælper derved til at motor ikke bremser så brat i starten .

den fejler ikke noget det er HELT sikkert .

• #4   1. apr 2008 Lyder lidt til at den maskine får tæsk smiley

• #5   1. apr 2008 Du er slet ikke i tvivl når en slipperkoblng slipper... Koblingsgrebet begynder at vibrere ret kraftig..

Du skal nok bare ikke forventer en standart, kobling slipper på samme måde som eks en STM. Da jeg kørte Ducati 999, klippede jeg 2 sek af pr omgang efter vi havde monteret en STM kobling,

• #6   1. apr 2008 er jeg den eneste der godt kan lide at man kan mærke motorbremsen tage fat?

• #7   1. apr 2008 apropos slipperkobling. da jeg var til europamesterskaberne i forskning for unge, i september sidste år, var der et utroligt spændende projekt om en ny forbedret slipperkobling som var udviklet i samarbejde med Ducati Corse. også et par utroligt hyggelige fyre som havde lavet den. den burde komme i løbet af den næste årrække i hvertfald på ducati'er.

mvh jesper.

• #8   1. apr 2008 Prøv at se denne video:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2375

37 sekunder henne i videoen kommer slipperkoblingen på overarbejde...

eller denne:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2307

3min 57sek inde i filmen kommer det lidt slinger i cyklen pågrund af en hård nedbremsning.

• #9   1. apr 2008 Med hensyn til STM slipperkobling, så kan jeg kun give CH M ret i at den er bedre end standard.

Jeg har en STM slipperkobling på min GSXR-1000 K3 og den gjorde cyklen noget mere letkørt og en nedgearing som i ovenstående video, ville ikke være et problem.

• #10   1. apr 2008 ok.. ned jeg mente også,a t den mest har gjort det når jeg gearer kraftigt ned, kobler ud imellem hver gear samtidig med jeg bremser, for at få størst bremseeffekt...

Jeg troede bare netop slipperkobling skulle gøre at den ikke blokerede baghjulet ?

C h m = hvad mener du med når den slipper ? altså når den ikke virker mere ? For hvis koblingsgrebet normalt skal ryste når slipeprkoblinger arbejder, så virker min ikke ! smiley

• #11   1. apr 2008 at koble ud på ved ned gennem gearene tror jeg ikke giver mere bremsevirkning smiley baghjulet har jo kun så og så meget friktion, og bagbremsen er længe nok til blokere hjulet. så ingen gevinst ved at slide koblingen der smiley

må indrømme at jeg da også selv gør det, men mere på grund at lyden smiley

• #12   1. apr 2008 mm, alle moto gp kørerene gør det da smiley man får da også mere effekt ud af mottorbremsen, nr man kobler ud mellem nedgaering, vhis man kan nå det ...sys jeg smiley

• #13   2. apr 2008 tja, de kan nok også godt lide lyden smiley
    det kan godt ske at der er fordele som jeg ikke kender til, men jeg tror ikke at motoren kan bremse hurtigere en bagbremsen smiley men det giver selvfølgeligt en mere behagelig måde at stoppe på, hen til det røde lys for eksempel.

• #14   2. apr 2008 selvfølgelig kobler jeg til smiley ellers gir det jo ingen mening smiley

• #15   2. apr 2008 Prøv at se dette klip:

Her kan man se motorbremsning, når man gearer 3 gear ned...

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2307

12 sek henne i filmen..

• #16   2. apr 2008 Jep... rigtig fin lyd...

• #17   2. apr 2008 på hvilken måde kan det give mere bremseeffekt at kvæle motoren, end at bruge bagbremsen så hårdt man kan uden at den mister grebet? hvis man stopper baghjulet yderligere op så blokerer det jo bare og så får man da først lange bremselængder.
    kan virkelig ikke se hvordan det skulle lade sig gøre.

• #18   2. apr 2008 jaja kontrol, det er jeg enig i, men nu var det jo lige bremseeffekt der blev diskuteret. og du skiver selv hårde nedbremsninger smiley der er vel ikke nogen der kunne finde på at bruge "nedgearinger med mellemgas" under en katastrofeopbremsning?

• #19   2. apr 2008 jeps, så er vi enige, for kortest bremselængde benyttes forbremsen og bagbremsen så hårdt man kan uden at blokere.
    for bedst flow i kørsel og pæneste nedbremsninger bruger man motorbremsen og XX % af for og bagbremse

• #20   2. apr 2008 Jesper (Vejle) R
    Samme tider skal man nok bare holde sin mund, særlig når man ikke ved hvad man snakker om..
    Bag bremsen bruges, til at styre med.. Den skal lige have et hurtig klap, før man bruger forbremsen for at for bagenden til at sætte sig. Eller bruger man den til at smide bagende ud til siden. Mange bruger den også på vej UD af sving. eller hvis den er ved at ryge på baghjul. Jeg bruger ikke selv bagbremsen i selve indbremsningen, da jeg heller vil bruge slipperkoblingen.. Den bremser nemlig med den samme kraft HVER GANG !!!

En korekt opsat slipper kobling, og en affjedring der virker. Er bare noget af det bedste kan kan få lov at opleve. Cyklen slingere stille og rolig ind i svingen uden problemer!!! ...
    Når jeg skriver den slingere, så er den ikke unormal den slår 10-20 cm til hver side.

Som jeg skrev tidliger, så vi du kunne mærke det i koblingsgrebet. Når koblingen begynder at arbejde/slippe. Problemet er bare tit, at standart slipperkoblinger skal justeres TIT for at de virker. Og de er næsten aldrig sat rigtig op fra frabrikken. Det sørglige er så bare, at der ikke er ret mange mekaniker der ved en skid om det.

På min superbiker, sider der slipperkobling + Yoshimura boksen bruger gasspjæld sær nr 2 til at motorbremse med. Det virker sku !!!!

Kommentér på:
Til jer med slipperkobling :

Annonce