Digital-display og fugt! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min kære Monster stod i let regn (ikke slagregn på nogen måde) en hel dag på jobbet i mandags. Da jeg så kørte hjem viste displayet nogle meget mærkelige tegn.
Jeg tror at der er lidt overgang i skidtet og da jeg kom hjem skinnede solen, så jeg skyndte mig at stille mc'en så solen skinnede på instrumenthuset i håb om at det kunne nå at tørre. Da jeg så kørte igen her til morgen var det stadig et problem
Mit spørgsmål er om jeg kan være helt rolig - det skal bare have noget tid til at tørre. Eller om det skal repareres på den ene eller anden måde for så kan jeg lige så godt få det gjort først som sidst.
Burde sådan et instrumenthus ikke være 100% vandtæt? Eller må man forvente, at der altid kan trække en smule fugt ind?
I venstre side sidder total-km og trip-tælleren. Her er det kun trip-tælleren der er "syg".
I højre side sidder ur og temperatur. Her er de begge "syge".
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
Hvis du ikke har garanti på at få den udskiftet, så forsøg selv at adskille den og se hvor slemt det ser ud. Evt. brug en hårtørre til at tage det værste fugt.
nov 2006
Følger: 200 Følgere: 196 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 758
Ret irriterende!!
Nogen der ved , om der er noget at gøre ved det??
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 231
Ej, jeg tror måske det kan være i et multistik der sidder et ret udsat sted... Så jeg har fået noget spray, til at beskytte mekaniske og elektriske dele mod fugt, af vores mekaniker fra firmaet, hvor jeg arbejder.
Jeg tror jeg vil hjem og prøve at tørre de stik med en hårtørrer og hvis det stadig ikke virker prøver jeg at skille huset ad. Men jeg tager én ting ad gangen så jeg kan finde årsagen.
Glasset i instrumenterne har altid dugget.
For øvrigt så spurgte jeg en el-ingeniør hvad fugt kan gøre ved et digitalt display og det var ikke videre opmuntrende ord han kom med... Det var noget i retning af, at hvis der er kommet fugt til de elektroniske dele, så er det med stor sandsynlighed ødelagt!
Så Gitte Kjellerup, måske du skulle tjekke tætheden, af dine instrumenter, på enten den ene eller den anden måde.
nov 2006
Følger: 200 Følgere: 196 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 758
Men held og lykke med at finde årsagen til dine problemer!
Digital-display og fugt!