1.478 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Opfølgning på Kontant og snyd med afgift. Opfølgning på Kontant og snyd med afgift.

“Myn­dig­he­derne varsler kontroller efter DR-afslø­rin­ger: Nu skal der ryddes op i motorbranchen”

https://www.dr.dk/nyheder/indland/myndighederne-varsler-kontroller-efter-dr-afsloeringer-nu-skal-der-ryddes-op-i

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfølgning på Kontant og snyd med afgift.
  • #1   6. sep 2022 Jeg tror de rydder op,når jeg ser det.

• #2   6. sep 2022 Det betyder vel så, at forhandlerne skal sætte salgspriserne ned så de passer til den nedsatte registreringsafgift? smiley

• #3   7. sep 2022 Til #2.
    Det betyder det nok ikke.
    Men forhåbentlig at de begynder at betale skat til samfundets fællesudgifter som os andre gør med et smil.

• #4   8. sep 2022 Nej, der bliver ikke ryddet noget op - min påstand er at Skat/Motorstyrelsen vender ryggen til i erkendelse af at problemet (som meget andet) er ALT for stort og man slet ikke er klædt på eller har mandskab nok til at løse opgaven. Om kort tid er det glemt igen. Alt er med andre ord præcist som det plejer.

• #5   8. sep 2022 Min smiley var udtryk for at det var ironisk ment! Jeg tror heller ikke der sker noget som helst. Men hvis jeg var på udkig efter en ny Suzuki, ville jeg da frabede mig "ekstraudstyr" og forlange at forhandleren ikke høster profitten på en afgiftsnedsættelse. Den skal 100% komme kunden til gode.

• #6   8. sep 2022 Til #5.
    Det har du nok ingen kontrol over,for den faktura du får er en helt anden end den som sendes til Motorkontoret (og den får du aldrig se i sin fulde længde),og den er nok også baseret på en afgifts reduktion som er godkendt af Motorkontoret i udgangspunktet (det er dem Reinhardt som importerer Suzuki havde ca 2200 af i 2021).
    Mit forslag er at begge dokument skal sendes til køber og Motorkontoret,så burde kontrollen være sikret,men det er nok for enkelt........

• #7   9. sep 2022 Umiddelbart mener jeg faktisk, at Skat SKAL reagere når noget ukorrekt kommer til deres kendskab smiley

Kommentér på:
Opfølgning på Kontant og snyd med afgift.

Annonce