10.145 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
MC-kørekort i KBH uden bilkørekort? MC-kørekort i KBH uden bilkørekort?
En kollega ønsker at tage motorcykelkørekort i Københavns-området, men hun har ikke kørekort til bil, hvilket er et krav hos flere af de motorcykelkøreskoler, vi har kigget på.
Ved I, hvor i København, man kan tage kørekort til motorcykel, uden man skal have kørekort til bil i forvejen?
(Og for at undgå sidespring i svarene: Ja, vi forstår godt, at det er sikrere at tage motorcykelkørekort, hvis man har kørekort til bil i forvejen, så man har erfaring i trafikken, men hun ønsker stadig at tage motorcykelkørekort uden at have kørekort til bil.)
1 synes godt om
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 274
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 608
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 214
mener at de gør det
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
Det kan godt være at de får noget trafik erfaring så, men de tillægger sig samtidigt en masse dårlige vaner med snik snak under kørslen, mobil samtaler, GPS betjening, høj musik m.m.m. som de så automatisk overfører til mc.
jun 2007
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 54
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Det er dog en god idé at have det, så man har lidt erfaring i trafikken, inden man kører "alene" derud, uden at have en til at sidde klar ved bremsen.
Men hvis man har prøvet at cykle i en by før, går det vel nok
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Ulrik (Lyngby) N. O
"...endvidre kræver Tip Top Trafik at Du har et kørekort til bil eller er igang med det enten hos os eller en anden udbyder af sikkerhedsmæsige grunde."
http://www.tiptoptrafik.dk/index.php?id=446
"På Søernes Trafikskole skal MC-elever have kørekort til bil."
http://www.soernestrafikskole.dk/content/view/32/45/
Og sådan står der på mange af hjemmesiderne eller de siger det, når man ringer og spørger. Så jo, mange steder kræver de altså, at man har kørekort til bil, før man kan tage det til motorcykel.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Min datter tog begge kort hos ASK i Greve, men hun tog MC-kort først:-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Hvad køn og alder har din kollega.
Kender en kørelærer der nægte at lade knægte mellem 18 og 25 sætte sig på hans skolecykler hvis ikke de har vist et kørekort til bil frem først!!!
Han siger, at alt for mange unge mænd, bruger deres første køretimer på at lære, at "Need for Speed" og virkeligheden intet har med hinanden at gøre. De læretimer har han ikke nerver til at overvære på MC!
Pigerne lukker han direkte ind, og nej -det er ikke fordi han er en gammel gris:-)
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 15
Da jeg skal tage det bagefter hos en anden kørelære!
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 209
Jeg havde ikke engang prøvet at køre knallert, før jeg startede på MC.
Det var ikke uden vanskeligheder.... jeg var total "grøn", og havde ikke en idé om hvad et koblingspunkt var... og pløjede også med mark med Skole Mc´en, den første køretime...men det gik da...
Når jeg ser tilbage på forløbet, så vil jeg nok vælge at tage bil/mc sammen i dag. Jeg har efterfølgende taget bilkortet... selvom det jo er lidt kedeligt.... ;o)
Jeg kan godt forstå at køreskoler anbefaler at man har/tager bilkort før MC
MC-kørekort i KBH uden bilkørekort?