2.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvor stram skal en læderdragt være ?? Hvor stram skal en læderdragt være ??

Hej alle.

Har lgie fået min nye Berik dragt ind af døren. Bukserne sidde perfekt, men jeg synes dælme at jakken sidder meget stramt, føler lidt jeg er totalt snøret sammen, faktisk lidt ubehageligt...!

Det er en størrelse 52 og jeg er selv 177cm og vejer 85kg.

Hvor stramt skal sådan en sidde ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor stram skal en læderdragt være ??
  • #1   4. apr 2008 husk det giver sig lidt

• #2   4. apr 2008 Engang jeg prøvede en dainese dragt hos MASI motor der ku jeg knap nok bevæge mig i den.
    Så sagde hende der stod deroppe "Den sidder jo perfekt - Bare vent til du har kørt et par 100 km i den" :S

Så det skal sidde stramt. Det giver sig jo! smiley

• #3   4. apr 2008 Den skal sidde tæt, men ikke så meget at du bliver blå i knoppen eller stemmen går i falset smiley

• #4   4. apr 2008 ja.. en ny dragt er altid stram... elle tæt.

bruger selv str 52 er 170 vejer 86....

hvis den sidder for løst er der folder rund om kring på dragten. i tilfælde af styr vil de folder hurtigere slides end hvis det lægger glat med kroppen.

så den skal nok komme til at passe....

• #5   4. apr 2008 Jeg er ca samme størrelse som dig. 175 cm, og 81 kilo. Jeg har en alpinestars dragt i 54. Jeg købte også en str. 52 først, men det gik sgu ikke. Jeg måtte en str op, og den sidder perfekt...

• #6   4. apr 2008 Den sidder ihvertfald også stramt, men ikke så jeg ikke kan trække vejret eller noget. Og stemmer går heller ikke i overgang. Men er dælme noget svær at komme i, specielt af igen.

Måske det bare kræver lidt tilvending....

Tror også at en større størrelse, vil blive for stor, specielt bukserne..

• #7   4. apr 2008 Prøver sq lige at køre over til en forhandler her i hjørring og prøver en dragt i størrelse 52 og 54 og ser hvordan det går. Men der kan jo selvf. også være lidt forskel på de forskellige mærker kontra størrelser.

Vender lige tilbage..

• #8   4. apr 2008 det er det samme som en pige stram i starten efter 100 km PI** så passer den også

• #9   4. apr 2008 et tip er at gå i bad eller køre en tur i regnvejr.. dette afhjælper også problemet...

• #10   4. apr 2008 Jesper, hold fast i den 52' er - det vil du blive glad for i længden. Jeg har en Berik str. 54 og jeg er 189 cm og vejer 100 kg. (den atletiske udgave ;o). Den sad godt nok også stramt i starten, men gik i bad med den et par gange og nu sidder den perfekt. Det tager lidt tid at komme ud og ind i den, men øvelse gør mester.

• #12   4. apr 2008 Jeg er 188 cm. vægt ca. 83-84 kg. Og har selv en Alpinestars 2-delt dragt og kører med str. 52....

Behold den! Den giver sig. Min sad også MEGA stramt i starten, lidt ubehageligt. Men den giver sig 110% med tiden.

• #13   4. apr 2008 110% det er da over dobbelt størrelse så det håber jeg da ikke smiley

• #14   4. apr 2008 Har lige købt en Vannucci i str. 52 er selv 182 og ca. 87Kg, den sidder stramt som den skal men synes at knæbeskytterne generer når jeg sidder på cyklen, som om bukserne i knæet er for små når der nu skal være knæbeskyttere også.

SørenG

• #15   4. apr 2008 Hehe Jimmi jo 110% er nok lige i overkanten....
    "Med 110% sikkerhed giver den sig" smiley

• #16   4. apr 2008 Stramt, men der skal være plads til hængeløg..

• #17   4. apr 2008 Jeg købte min dragt hos Masi-motor, det var da godt nok pinligt...

Prøvede først en som jeg syntes passede, men ekspedienten påstod den var for stor.
    Jeg mente absolut ikke jeg kunne bruge bukserne i nummeret mindre, hvor efter jeg fik besked på at lægge mig på gulvet for at montere disse.
    Sikkert yderst underholdende for de omkring-stående. Efter blot at have haft dragten af og på et par gange, sidder den allerede som den skal, inklusiv rygskjold.

Må give ekspedienten ret, den skal være stram, tør da ikke tæke på hvor stor den anden jeg prøvede ville være blevet med tiden.

• #18   4. apr 2008 Den udvider sig vel ikke hvis ikke der er sat press på indersiden..???

SørenG

• #19   4. apr 2008 He he, tak for alle jeres gode svar, nogle mere konstruktive end andre smiley

Var nede i TK-Motor idag og tog jakken på for at lade ham bedømme. Han mente helt bestemt at det var den rigtige størrelse, at den også vil give sig ½ nummer eller der omkring. Så jeg holder fast ved den 52'er.

Kunne da evt. lige prøve gå i bad tricket et par gange smiley

• #20   4. apr 2008 Nu skal vi bare have noget sommer !

Kommentér på:
Hvor stram skal en læderdragt være ??

Annonce