{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Msx 125 som køreskole mc?
  • #1   8. okt 2022 Selvfølgelig kan den det, du får kun A1 kørekort, og jeg ville ikke anbefale den som Skolecykel, da den er så lille, at man får meget lidt erfaring med at tumle en rigtig motorcykel smiley

  • #2   8. okt 2022 Okay tak for svaret, Du har nok ret i den ikke lige frem er optimal til det, men godt og vide det er en mulighed!

  • #3   9. okt 2022 Klippet:
    Kan jeg tage kørekort på min egen motorcykel?
    Ja. Men så skal den synes, forsikres og indregistreres som skolecykel. Og omregistrerer du den ikke efter du har bestået prøven, skal den til periodisk syn hver 2. år, så det var da utroligt besværligt at gøre det på den måde. Og skulle du vælte med en motorcykel i undervisningsforløbet, ville du sikkert have det bedst med, at det ikke er din egen!!!


  • Søren  B
    Søren B Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 6
    #4   12. okt 2022 En 125 ccm MC for lille som skolecykel, man lærer ikke at fornemme den tyngde og kraft en "normal" MC har. Det er bedre at lære det på en fornuftig måde.
    Der hvor jeg selv tog kørekort, kørte vi på 500 ccm MC'er, kørelæreren havde en 250 ccm til de elever der var lidt usikre eller ikke havde knallert-erfaring, de blev faktisk ret hurtigt trætte af den og skiftede til 500 ccm.


  • #5   12. okt 2022 #4 det er nok nogle år siden, nu skal dem der er unge jo tage A1 på en 125cc cykel smiley
    Men det er nok en "rigtig" størrelse cykel det bliver taget på og ikke en msx smiley


  • Theis A
    Theis A Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 3
    #6   12. okt 2022 Suzuki GXR s 125 eller Yamaha YBR 125 til A1. Honda CB 500 og Suzuki GS 500 er ideelle skole cykler til A2. Passer til de fleste, slanke i sædet så balancen er god, vender let uden chance for at vælte.

Kommentér på:
Honda Msx 125 som køreskole mc?

Annonce