{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Honda VF400 {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er i gang med at tage mit kort for tiden, og satster på jeg skal ud og have en cykel så snart der er kontanter nok på kontoen!

Jeg har lidt kig på en Honda VF400.

Hvem har kendskab til sådan en sag??
Hvis man selv har lidt snilde, er den så nem selv at skrue på??
Må jeg skrue kvartkåben af og sætte en anden forlygte på, for at friske den lidt op??
Og hvad med potterne på sådan en, de originale er lidt triste!
Og hvad kunne ellers være spændende når man regner med en cykel der må koste mellem 5 og 15 kilo??

Puha, det var mange spørgsmål, men håber på lidt spændende svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VF400
  • #1   6. apr 2008 Nok ik' den enkleste 400cc'er at skrue på selv. 4-cyl, vandkølet og med 4 overliggende knastaksler (V4-motor). Da VF750 kom frem i 1982-83, var der problemer med slidte knastaksler på de tidlige årgange - ved dog ikke om VF400 har haft samme problem ...

  • #2   6. apr 2008 nejnej der har aldrig været problemer på 400 med knaster det var på
    vf 500 vf750 så kom f2 modellen bla med større olie rør i topstykkerne..
    problemet var at de to større kørte med samme dimension på olie rør som netop 400 modellen...
    nu ved jeg ikke hvor gammel model du kigger på , men husk at på de vf maskiner er det altid en god ide med original oilefilter pga det rigtige filterareal!! og en rimelig olie



  • #3   6. apr 2008 ellers kan de jo bare generalt være slidte i det hele... stort set, men se og lyt. specielt efter rallen fra knast kæden, se efter oile røg fra udstødningen!

  • #4   6. apr 2008 Det er en fra 85 jeg har kig på.
    Men hvis jeg forstår jer rigtigt, så går man ikk galt med den rigtige olie samt filter ved skftt af dette, og samtidig behandler den godt, dvs. ikke skyder til den når den er kold osv, så skulle det være ok. Og hvis man så samtidig bruger sin sunde fornuft ved handel, mht. støj/knas/skrammel osv. så kommer man langt!

    Hvad med det med forlygte osv?? Er ikk så vild med den lille kvartkåbe, men reste af cyklen syntes jeg hænger godt sammen..



  • #5   6. apr 2008 Ja du må godt skifte forlygten. Bare den er E-mærket. Og det er langt de fleste.
    Et minus ved den er, at den har indkapslet skivebremser. Dvs det er svært for dig at se om skiver og kldser er slidte. Hvis sælger ikke har skiftet dem, eller ved hvornår de er skiftet, så er det noget du kan forhandle om i prisen.

    Men ellers en god stærk maskine. Og ganske underholdende.


  • #6   6. apr 2008 Super, det er en fair pris, og den bliver synet og serviceret inden overtagelse!

Kommentér på:
Honda VF400

Annonce