{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

ducati {{forumTopicSubject}}

hej.. ville høre om der var nogen som har nogen gode råd omkring køb af en ducati 996 årg 99.. Står nemli og skal købe sådan en, men har ikke så fandens meget forstand på de italienere..
hva skal man være særlig opmærksom på..?
er der nogen dårlige sider.?
har hørt lidt om de satans tandremme og gearkasserne kunne give lidt problemer.
Hvis der er nogen af jer Riders der kunne give mig lidt gode råd vil jeg være Meget taknemmelig.. :0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ducati
  • #1   7. apr 2008 tror du skal ha en ekspert med på råd, det ville jeg bestemt selv gøre!

  • #2   7. apr 2008 Duc lyd K4 ikke rasle husk det

  • #3   7. apr 2008 det hedder ikke raslelyde, det hedder sjæl....

  • #4   7. apr 2008 Stille som en Ninja


    ahrrrr pis det var noget andet, og viskelæderet er væk


  • #5   7. apr 2008 Du skal tjekke at den ikke har kørt ræs!!! Mange der køber Ducati har haft dem på bane hvor de rigtig har fået tæsk. Kig efter på bremsebelægningerne og på forgaflen, så kan du sagtens se om den har kørt ræs. Ydermere skal du tjekke, at den har overholdt service og olieskift samt, at tandremmene er skiftet (ellers få dem skiftet selv og få et afslag på kr. 2.000,-
    Sluttelig skkal du tage en lommelygte og lyse ned i tanken for at se om den har stået med kondens så tanken er rustet i bunden. 748/916 og modellerne før dem havde lidt problemer med rust i tanken hvis de stod med kondens. Sørg også for at få alle originaldele med hvis den står med ekstraudstyr. Koblingen må heller ikke glide for det betyder den skal have nye plader (kr. 1.000)
    Og så få en god prøvetur!!!!!!!!

    Held og lykke.

    Mvh
    Poul


  • #6   7. apr 2008 Glemte lige at skrive, at hvis du falder for Ducati'en bliver det en besættelse! En Ducati er en helt speciel cykel som også kræver noget af køreren men er du først blevet fortrolig med den får du ikke noget bedre!!!!!
    Mvh
    Poul


  • #7   7. apr 2008 Det lader til at MOTO er lidt lang i spyttet i dag :-). Han sidder sikkert og ser genudsendelser af SBK.
    Men prøv at gentage dit spm på Ducatiklubbens hjemmeside. De er faktisk ret flinke til at give relevante svar.
    Poul


  • #8   7. apr 2008 Jeg vil nu ikke helt gi' MR300S ret i at man skal ha' gode evner i mekanikerfaget for at eje en Ducati. Jeg har selv ejet en del Ducati*s og aldrig haft problemer med dem men de kræver at man passer på dem og vedligholder dem. Jeg er selv hysterisk med at holde mine cykler rene og i tip top stand så derfor er det måske grunden til at jeg aldrig har oplevet problemer med de italienske cykler jeg har haft, En Ducati som feks en 996 går ikke mere i stykker end en japaner men de helt gamle Ducatier var ikke særlig pålidelige og det er det eftermæle som nok nogen gange følger Ducati.

    Mvh
    Poul


  • #9   7. apr 2008 hej.. I skal sgu have mange tak for alle jeres kommentarer.. I er hurtigt til at svare herinde.. :0)
    jeg har nemli også hørt at de ældre ducatier var lidt nogen problembørn, men de fleste skulle være løst på 996`eren..?
    er der nogen af jer der ved hva det koster at få lavet et stort eftersyn med tandremsskift, olieskift osv..? Eller kan man selv gøre det..? Er selv uddannet automekaniker, så er det ikk helt dum med en skruenøgle.. ;0)


  • #10   8. apr 2008 lars L....
    hey jeg fik lige lavet service på min 748... det omfattede:
    tændrør
    tandremme
    olie
    oliefilter
    ventiljustering
    og et par andre småting såsom pære og div...
    der kom jeg af med alt i alt 4315.-


Kommentér på:
ducati

Annonce